Gå til innhold

15 timer kjøring til hytta, hadde du giddet?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 7 timer, det er evig nok. 

15 timer hadde jeg ikke vurdert engang. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri i verden. Utrolig hvor mye større glede og nytte jeg har av å nå ha en hytte som er halvannen time hjemmefra (til nøds 2 til 2 1/2 ved maks rush ut) enn da jeg hadde en som lå 4 timer hjemmefra. 15 er helt vilt. 

Anonymkode: 1b4f8...158

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vet ikke om det blir riktig å legge denne her men…

Jeg å mannen vurdere å kjøpe hytte. Stedet vi vurderer å finne hytte ligger ganske midt mellom stedene vi egentlig er fra.  Men vi har flyttet ganske langt vekk.

Vi har barn på barneskolen og vill nok ikke kunne dra mer enn 2-3 ganger i året. Vedlikeholder og slikt kan også bli vanskelig. 

Men vi syns det er veldig vakkert der, men hadde du giddet å ha hytte 15 timer kontinuerlig kjøring unna hjemme?

Anonymkode: 64f5a...22d

Er det en mulighet at dere kan leie i området der heller? Så slipper dere vedlikehold og pliktfølelsen

Anonymkode: 41232...c33

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri blitt brukt. Hadde ikke så vidt vurdert hytte så langt unna engang. 

Anonymkode: 1c234...3a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har 45 min, fra hus på innland til hytte ved sjøen. Over en time hadde vært uaktuelt for meg. Man skal jo ikke slite seg ut på kjøring for å få slappet av på hytta en helg.

Anonymkode: 1a5ad...4ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Skal jeg ha ei hytte så skal jeg ha den slik at jeg kan bruke den helger. Så maks to timer. Men helst mindre enn det. 

Anonymkode: 1feec...606

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært til en av deres hjemsted, hadde det vært forståelig. Da er det også fort enklere å få noen til å se etter hytta av og til. 
Vi har 8-10 timers kjøring til vår hytte. Det er bare grunnet hjemsted, uten lokal forankring hadde det vært altfor langt. Når vi først er på hytta blir det noen uker i slengen for å forsvare kjøring.

Anonymkode: f1dc0...c8b

Skrevet (endret)

Jeg hadde som andre her ikke vurdert det nei, men hadde sett hva som var å leie. 

Har dere barn vil helgene fort bli okkuperte og det er lett at det blir «en halv helg på hytta», eller «hjem tidlig søndag pga x bursdag». Det om det faktisk blir tur, for det kan være kamper i mange helger om de velger sånne fritidsaktiviteter. 

Dere kan leie veldig mange ganger, og da uten å bruke én krone eller ett minutt på vedlikehold for prisen av å kjøpe. 

Endret av Daisy-love
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

15 timer unna? Absolutt ikke! For meg er det viktig at hytta ligger ikke så langt hjemmefra slik at vi faktisk kan bruke den, også i helger og i kortere ferier, uten å måtte kjøre for langt. Min hytte ligger omlag 3 timer hjemmefra. Den kunne gjerne vært enda litt nærmere :)

Anonymkode: a43d2...25c

• Liker 2
Skrevet

Brukte 5 timer fra Oslo til hytte, og nå 3 timer. 
Holder i lange baner <_<

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke hatt det, i alle fall ikke som eneste fritidsbolig. Jeg har bekjente som har hytte så langt unna, men de har økonomi til å eie to fritidsboliger, der den andre er kortreist; mellom en halv og en times reisevei hjemmefra.

Anonymkode: 35759...a6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri kjørt mer enn fire timer i mitt liv, så nei. 😁 Vi har to timer dør til dør til hytta og synes det er maks.

Anonymkode: b27fa...58e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er kjøre-familie og lar aldri lang vei stoppe oss. Men 15 timer til hytta....da hadde all gleden forsvunnet. Maks 3 timer til hytta, ellers er det ikke mulig å bruke den annet i planlagte ferier 

Anonymkode: e51cb...e96

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt uaktuelt. Hadde i sin tid   fritidsbolig 4,5 til 5 timer unna. 

Ble et evig mas å komme seg til boligen tidsnok og når man kom hjem etter en langhelg så vsr man lei av all kjøringen. 

For å sette distansen i perspektiv, du bruker 16 timer på å kjøre Bodø til Oslo. 

Anonymkode: b362c...b48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: f3f7b...760

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 13a67...d58

• Liker 1
Skrevet

Det kunne vært aktuelt om jeg skulle bo der resten av livet.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri i verden. Det er altfor langt. Ville ikke tatt i mot om jeg fikk den gratis engang, det blir for mye stress og jobb. 

Anonymkode: e27f6...48a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har 19 timers kjøring til hytta. Drømmestedet😍 Men det blir med en hyttetur i året, da det går samlet fire dager med bilkjøring fram og tilbake. Er der noen uker når jeg først er der, da.

Anonymkode: f5be7...113

AnonymBruker
Skrevet

15 timer? Så du bor i nord Norge og vil ha hytte i Kristiansand? 

Anonymkode: c22b1...63b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...