AnonymBruker Skrevet 18. august #1 Skrevet 18. august Er det andre her inne som sliter like mye med gnagsår som jeg? Jeg får alltis gnagsår på hælene mine, av og til på lilletærne også, men jeg blir sprø av hvor ofte jeg får gnagsår på hælen! Samme hvilke sko jeg går i også har jeg prøvd å klistre på en tynn beskyttelse som jeg fant i butikk, men det hjalp jo ingenting. Og gnagsårplaster sklir jo også av etterhvert. Hva er det beste å bruke for å unngå gnagsår på hælenm finnes det en slags pute en kan ha mellom hælen og skoen, altså ikke under, men bak. Anonymkode: fc272...806
AnonymBruker Skrevet 18. august #2 Skrevet 18. august Tynne nylonsokker/-strømper. Anonymkode: 70557...5ca 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #3 Skrevet 18. august Kjøp deg "tresko"- lignende sko Anonymkode: 638e0...493
AnonymBruker Skrevet 18. august #4 Skrevet 18. august Har du prøvd ett nummer større sko? Jeg har helt sluttet å få gnagsår etter at jeg skjønte at jeg hadde gått opp et nummer i sko. Man hovner gjerne litt opp i føttene når man går, og særlig når det er varmt, og så er plutselig sko som virket passelige i butikken, for små. Det å velge gode sko hjelper også. Istedenfor "pene" høyhælte, velger jeg alltid gode sko, føler det har med selvrespekt å gjøre. Jeg har ikke tenkt å ha det ukomfortabelt for at andre skal oppfatte meg som "pen" eller "moteriktig". Anonymkode: fed45...c99 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #5 Skrevet 18. august De selger sånne kippelapper til hælene hvis sko er litt store, de beskytter mot gnagsår, prøv det. Anonymkode: 2bfd4...077
AnonymBruker Skrevet 18. august #6 Skrevet 18. august De her feks https://www.boozt.com/no/no/springyard/heel-gripper_32465540/227067558?localLanguage=1&volume=5&st=699&cq_src=google_ads&cq_cmp=22849603430&cq_con=184127139798&cq_term=&cq_med=pla&cq_plac=&cq_net=g&cq_pos=&cq_plt=gp&gad_source=1&gad_campaignid=22849603430&gbraid=0AAAAADf1iSjPIpqgUWOPy8NLlucgu_X8G&gclid=EAIaIQobChMIsdqdlNyUjwMV5xeiAx30ohpnEAQYAiABEgJie_D_BwE Anonymkode: 2bfd4...077
Stassie Skrevet 18. august #7 Skrevet 18. august Du får kjøpt en slags sokk på apoteket mot gnagsår som skal være meget effektiv!
AnonymBruker Skrevet 18. august #8 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Tynne nylonsokker/-strømper. Anonymkode: 70557...5ca Å! Hjelper det faktisk. Da må jeg kjøpe noen å prøve. Takk for tips😊 Anonymkode: fc272...806
AnonymBruker Skrevet 18. august #9 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Å! Hjelper det faktisk. Da må jeg kjøpe noen å prøve. Takk for tips😊 Anonymkode: fc272...806 Det var et tips vi lærte i militæret. Tynne nylpnstrømper eller strømpebukse under som er glatt. Da er det mellom den glatte nylonstrømpa og det utenpå hvor friksjonen er, og ikke mot foten. Ha gjerne nylonsokker under vanlige sokker. Strømpebukse slipper man gnagsår på innsiden av lårene også. Mot gnagsår mellom tær, er det tåsokker som hjelper best. Men da må du ha de i tynt nylonmateriale om du skal slippe gnagsår på hælen også. Ellers er vanlige tåsokker i bomull best for forhygienen. Da de transporterer fukt bort fra mellom tærne. I folge fotterapauter er tåsokker det beste man kan pleie føttene med i hverdagen, da det er fukt som gjør at det kan dannes sopp og uanskede bakterier som nesten uten unntak dannes mellom tærne der det er best grobunn for den slags uønskede ting i et fuktig miljø. Anonymkode: 69193...546 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #10 Skrevet 19. august Du velger feil sko rett og slett. Anonymkode: c4357...58b 2
laperla Skrevet 21. august #11 Skrevet 21. august Deodorant på utsatte steder - noe av det bedre jeg har "lært" på Insta 🤩 Funker på alle typer sko. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #12 Skrevet 24. august Hvorfor har folk sluttet å vite at to par sokker samtidig fjerner gnagsår problemet 90%. Dette visste jo alle før. Jeg bruker to par sokker hver dag. Både komfortabelt og får aldri gnagsår. Da skal jeg gå flere mil. Bruker mest hvite sportssokker av forskjellige merker. De transporterer også bort svette. Og er myke og behagelige. Anonymkode: db6fc...86c
AnonymBruker Skrevet 24. august #13 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (På 18.8.2025 den 17.27): Tynne nylonsokker/-strømper. Anonymkode: 70557...5ca Ja, det hjelper! Anonymkode: 638e0...493
AnonymBruker Skrevet 24. august #14 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor har folk sluttet å vite at to par sokker samtidig fjerner gnagsår problemet 90%. Dette visste jo alle før. Jeg bruker to par sokker hver dag. Både komfortabelt og får aldri gnagsår. Da skal jeg gå flere mil. Bruker mest hvite sportssokker av forskjellige merker. De transporterer også bort svette. Og er myke og behagelige. Anonymkode: db6fc...86c 2 par sokker har jeg aldri hørt noen bruke før bortsett fra om vinteren Anonymkode: 41e5d...aa8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå