Jens Skrevet 25. mars 2006 #1 Skrevet 25. mars 2006 Er skikkelig forbannet!Ett hus jeg var interessert i skulle ha første visning nå 27.03.2006. Ser nå på nettet att det er solgt!!!!!! Kan ett hus bli solgt før visning???I tilfelle, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Arkana Skrevet 25. mars 2006 #2 Skrevet 25. mars 2006 Ja, det kan nok det. En huseier har ingen plikt til å holde visning. Det kan være noen har hørt at huset skal legges for salg og ville komme andre i forkjøpet, noe de tydeligvis klarte. Men, bedre lykke neste gang, drømmehuset er nok ikke langt unna.
Gjest Gjesta Skrevet 25. mars 2006 #3 Skrevet 25. mars 2006 Man har da rett til å selge sitt eget hus til hvem man vil. Og med hvilket grunnlag man vil. Det er ikke sikkert at det er penger som avgjør alltid heller.
Leo Skrevet 25. mars 2006 #4 Skrevet 25. mars 2006 Ja, som Arkana sier er man ikke forpliktet til å avholde visning. Visning er kun et tilbud til intresserte kjøpere. Vi har f.eks. nettopp fått se på et hus (Traff tilfeldigvis på eieren) to dager før visning og hadde vi lagt inn et høyt nok bud f.eks. i går, ville huset ha vært solgt før visning. Er man virkelig interessert, bør man gjøre som jeg har gjort; Ring megleren og meld deg som interessent med en gang eiendommen er lagt ut for salg. Da vil du normalt få beskjed dersom det skulle komme inn bud før visning.
Jens Skrevet 25. mars 2006 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2006 Ja, som Arkana sier er man ikke forpliktet til å avholde visning. Visning er kun et tilbud til intresserte kjøpere. Vi har f.eks. nettopp fått se på et hus (Traff tilfeldigvis på eieren) to dager før visning og hadde vi lagt inn et høyt nok bud f.eks. i går, ville huset ha vært solgt før visning. Er man virkelig interessert, bør man gjøre som jeg har gjort; Ring megleren og meld deg som interessent med en gang eiendommen er lagt ut for salg. Da vil du normalt få beskjed dersom det skulle komme inn bud før visning. ← Gjett om jeg skal være aggresiv fra nå av!!!!
Leo Skrevet 25. mars 2006 #6 Skrevet 25. mars 2006 Gjett om jeg skal være aggresiv fra nå av!!!! ← Vær det! Vanligvis vet man jo godt hva man er på jakt etter og det er "perfekte" dukker sjelden opp. Ser det imidlertid slik ut ut fra annonse/prospekt, er det jo tross alt gratis og uforpliktende og melde sin interesse!
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2006 #7 Skrevet 25. mars 2006 Må fortelle om datteren som la inn bud på et hus, det kom inn et nytt bud på 5000.- over takst før visning. Så etter visning bød samme person 70000.-over sitt eget bud! ! Hva det ender med vet jeg ikke enda, datteren har tenkt å by over ihvertfall.
Gjest Trulselinemor Skrevet 26. mars 2006 #8 Skrevet 26. mars 2006 I fjor fikk vi lov av selgeren å komme å se på huset før visning. Det gjorde 2 andre par også. Vi og et par til la inn bud. Det endte med at det andre paret fikk det høyeste budet. Huset ble da solgt før visning. Megleren hadde ikke fått satt solgt på huset i avisen, så det dukket mange opp på visningen. Selgeren måtte si at huset var solgt. Og alle måtte dessverre reise skuffende hjem uten å se huset. Det var et kjempe flott hus. Tror selgeren kunne ha fått mye mer for det, dersom han hadde ventet med å selge det til etter visning.
Piarina Skrevet 26. mars 2006 #9 Skrevet 26. mars 2006 Ja, man kan selge hus før visning. Noen hus blir også solgt uten at det engang vurderes å holde visning. Feks gjelder dette hus i høyeste prisklasse, hvor meglerne opererer med lister over interessenter. Men stort sett er det ikke så lurt å selge før visning, ihvertfall ikke slik markedet er nå. Leste i avisen om 2 tilnærmet identiske leiligheter, i samme bygg. Den ene ble solgt før visning, den andre etter. De som ventet til etter visning tjente flere hundre tusen på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå