Gå til innhold

Han er 17 år yngre enn meg- for en kjemi

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da jeg var 18-20 syntes jeg alle på 30+ var gamle… skjønte ikke hvorfor de gadd å gå på byen en gang…

Mulig du drar et par yngre damer, men de er nok slike som ikke er attraktive for jevnaldrende- eller de er boarderline.

Anonymkode: b9746...675

Eller daddy issues ?😝

Anonymkode: 5a083...c48

Videoannonse
Annonse
Skrevet
mellomtomater67 skrev (På 18.8.2025 den 19.46):

Det er det ikke. Og ordet pedofili er riktig. Så ikke prøv deg her. Vet du at hjernen ikke er ferdig utviklet før man er 25 år? Så ikke prøv deg! Du er sikkert en 40 år gammel mann som prøver å unnskylde at du prøver deg på 20 åringer. Vet du hvor umoden og barnslig 20 åringer kan være? Jeg snakker av erfaring. Vi i 20 årene er usikre, vi kan være umodne, vi kan bli lurt å utnyttet lett av eldre personer. Vi er unge. Når man er 25-30 og oppover da er man mer modne. Men ikke kom å sammenligne en 20 åring med en 40 åring her du!!! Ikke greit..en person på 40 år tenker helt annerledes enn noen i tidlig 20 årene. Hjernen vår er ikke engang ferdig utviklet. Så jo, hvis noen i 40 årene går etter noen i 20 årene er det for å misbruke aldersforskjellen og utnytte. Pedofile tendenser.

Definisjon på pedofili. Uansett om du mener hjernen til en 25-åring ikke er ferdig utviklet er det likevel ikke pedofili. Jeg sammenlikner ikke en 20-åring med en som er 40. Det blir selvsagt feil, men pedofili er det absolutt ikke. 

Anonymkode: beca6...072

• Nyttig 1
Skrevet

Aldersforskjell betyr egentlig ikke så mye, men det kan slå uheldig ut på hvordan seksuelle forhold oppfattes; hvis en sier en har sånn date forhold, men ikke noe seksuelt (men kanskje noe i hemmelighold), så er ikke det noe noen reagerer på.

I Norge tenker en at hjernen er sånn ok utviklet når en er 18, med kanskje en seksuell modnings alder 22 år, slik at en kan ha forhold - en må bare være veldig forsiktig med det seksuelle, og tenke at foreldrene kan ha et ord i spillet (det burde være, åja... barnet mitt henger med den personen)

Anonymkode: 4b055...d69

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2025 den 17.45):

1/10 

skrevet for å provosere 

Anonymkode: b9746...675

Syns du bommet grovt på provoseringen din.

Anonymkode: d3ac1...a0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.8.2025 den 22.41):

Definisjon på pedofili. Uansett om du mener hjernen til en 25-åring ikke er ferdig utviklet er det likevel ikke pedofili. Jeg sammenlikner ikke en 20-åring med en som er 40. Det blir selvsagt feil, men pedofili er det absolutt ikke. 

Anonymkode: beca6...072

Enig. Pedofili handler om barn FØR pubertet. Hebifili er barn i puberteten, så 11-16 ca. Men gammel gris er man om man går for noen 17 år yngre. Eller 10 år yngre, om man selv er 30. kvinner som menn. 
Hva har man til felles med noen som så vidt har startet voksenlivet, var russ for noen år siden og ikke har ferdig utviklet hjerne? 
Jeg er selv 33 og går for yngre menn, men da mener jeg fortsatt over 30.

Anonymkode: 27714...d2f

• Liker 2
Skrevet

Det er det ikke. Og ordet pedofili er riktig

Så vedkommende i denne historien er prepubertal? 

Hvis ikke, så vennligst fjern ord fra vokabularet ditt som du ikke skjønner noe av selv..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er det ikke. Og ordet pedofili er riktig. Så ikke prøv deg her. Vet du at hjernen ikke er ferdig utviklet før man er 25 år? Så ikke prøv deg! Du er sikkert en 40 år gammel mann som prøver å unnskylde at du prøver deg på 20 åringer. Vet du hvor umoden og barnslig 20 åringer kan være? Jeg snakker av erfaring. Vi i 20 årene er usikre, vi kan være umodne, vi kan bli lurt å utnyttet lett av eldre personer. Vi er unge. Når man er 25-30 og oppover da er man mer modne. Men ikke kom å sammenligne en 20 åring med en 40 åring her du!!! Ikke greit..en person på 40 år tenker helt annerledes enn noen i tidlig 20 årene. Hjernen vår er ikke engang ferdig utviklet. Så jo, hvis noen i 40 årene går etter noen i 20 årene er det for å misbruke aldersforskjellen og utnytte. Pedofile tendenser.

Slutt nå. 
Det har ikke noe med pedofili å gjøre. 
Hva du mener om menn på 40 som har ligget med en dame i 20-årene er uinteressant. 
Vi skjønner at du mener det ikke er greit. 
Mange som synes det er ugreit. 

Men bland ikke inn begrepet pedofili her. 

Ok?

Anonymkode: 92adf...6a0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk ikke alltid slik at eldre vil utnytte de yngre. Av og til kan det faktisk oppstå gjensidig tiltrekning, tross av aldersforskjellen. 

Etter man er 20-25, er man voksen. Og jeg har jobbet med mye mennesker opp gjennom og det finnes mange over 40-50 som fremdeles er svært umodne (og motsatt selvfølgelig). Det finnes også mange modne mennesker på 20, så aldersforskjell og modenhet henger ikke ikke alltid sammen i det hele tatt. Synes det blir urettferdig å sette det i kategori som pedofili. Man kan føle tiltrekning på tross av aldersforskjell, uten at man er en grusom person som ønsker å utnytte og bruke andre. 

Jeg er kvinne 30 og kun vært sammen med jevngamle menn hvis det har noe å si.

Anonymkode: 7081f...b09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2025 den 16.57):

Hvorfor er du så bitter? Det er plenty av svært attraktive jenter i 20-årene som gjerne ligger med en mann på 40. Krever at man har noe å tilby i form av å se sjeldent bra ut selv, være veltrent og morsom å tilbringe tid med. Litt den type menn dere damer her inne ikke kan få. 

Anonymkode: a6234...c24

Menn som ser "sjeldent bra ut", og er i sin beste alder, henger ikke her på Kvinneguiden. Tipper du er en fet nerdete jomfru på 30.

Anonymkode: e944b...62a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...