Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som skjer nå da? I dag var allerede prisen på strøm helt merkelig høy, i morgen blir det visstnok helt absurd her i NO5:

IMG_20250818_140845.thumb.jpg.6f01818da9735447114596b6dbd1e69e.jpg

Har det skjedd noen konkrete endringer? Ny utenlandskabel?

Anonymkode: 30a7f...5a6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høsten kommer. Og det er meldt oppholdsvær i lang tid.

Prisene vi får utover høst/vinter blir helt sinnssyke i år. Takk gud for fastprisen.

Anonymkode: a613f...59b

• Hjerte 1
Skrevet

Prisen varierer mye, men er det husholdning husk strømstøtten gjelder for den delen av strømprisen som overstiger 93,75 øre/kWh inkludert merverdiavgift.

Prisen blir ikke 209 øre denne timen, blir ca 1 kr pr kWh. Strømstøtten flater ut toppene, men beholder "dalene" når prisen er lav.

Norgespris til 50 øre kWh med mva vil gjøre prisen helt flat, uten topper og uten daler.

Sammenlignet med historiske priser vil det lønne seg i prisområde NO1, NO2 og NO5. 

Område NO3 er usikkert. For område NO4 vil ikke lønne seg med Norges pris.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk gud for fastprisen.

Jeg tror jeg foretrekker å takke styringsdyktige partier, men det er ikke sikkert de får fortsette etter valget - ennå.

TBL12 skrev (18 minutter siden):

Prisen varierer mye, men er det husholdning husk strømstøtten gjelder for den delen av strømprisen som overstiger 93,75 øre/kWh inkludert merverdiavgift.

Prisen blir ikke 209 øre denne timen, blir ca 1 kr pr kWh. Strømstøtten flater ut toppene, men beholder "dalene" når prisen er lav.

Norgespris til 50 øre kWh med mva vil gjøre prisen helt flat, uten topper og uten daler.

Sammenlignet med historiske priser vil det lønne seg i prisområde NO1, NO2 og NO5. 

Område NO3 er usikkert. For område NO4 vil ikke lønne seg med Norges pris.

Ja, klart, strømstøtten slår inn. Likevel er det nokså vilt å gå fra <20 øre/kWt i helgen til disse prisene på så kort tid, uten vesentlig endring i været. Overrasker meg litt. Jeg lurer også på om det kun er noen merkelige dager - som jeg kan klare uten f.eks. å lade bilen - og så blir det normalere priser igjen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror jeg foretrekker å takke styringsdyktige partier, men det er ikke sikkert de får fortsette etter valget - ennå.

Ja, klart, strømstøtten slår inn. Likevel er det nokså vilt å gå fra <20 øre/kWt i helgen til disse prisene på så kort tid, uten vesentlig endring i været. Overrasker meg litt. Jeg lurer også på om det kun er noen merkelige dager - som jeg kan klare uten f.eks. å lade bilen - og så blir det normalere priser igjen.

Jeg snakker ikke om Norgespris, men fastprisen jeg har. Den er på 32 øre pr kw.

Norgesprisen blir en vits, da strømselskaper kan legge avansen sin (påslag) oppå der igjen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det er jo greit at du er tydelig på. Når tegna du denne og hvor lang varighet er det på den?

AnonymBruker
Skrevet

Krana er åpen til EU. Erna og Støre har fått det som de vil.

Anonymkode: 8b092...8e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Krana er åpen til EU. Erna og Støre har fått det som de vil.

Anonymkode: 8b092...8e1

Helt meningsløs kommentar. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Norgesprisen blir en vits, da strømselskaper kan legge avansen sin (påslag) oppå der igjen.

Hvordan har du klart å få en 32øre-avtale? 5 års løpetid? 
Og det grusomme påslaget som er avansen til strømselskapene er stort sett mellom 1-5øre. For de fleste husholdninger er det under tusenlappen i året

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo greit at du er tydelig på. Når tegna du denne og hvor lang varighet er det på den?

For 2 år siden. Ubegrenset varighet

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (4 minutter siden):

Hvordan har du klart å få en 32øre-avtale? 5 års løpetid? 
Og det grusomme påslaget som er avansen til strømselskapene er stort sett mellom 1-5øre. For de fleste husholdninger er det under tusenlappen i året

Kommunen. Konsesjonskraft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...