Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer? Gode eller dårlige

Synspunkter

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det gikk konk etter 6 mnd her.

Anonymkode: 2c080...13c

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om. Hva er det?

Anonymkode: 97a93...b82

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Aldri hørt om. Hva er det?

Anonymkode: 97a93...b82

https://detgulehus.no

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke erfaring med akk det gule huset, men har vært på en del lignede konsept. Problemet er at alle priser seg for høyt. Merkeklær er en ting, men når ble Vila merke liksom.. Husker at det var ei som solgte slitte og nuppete HM Gensere til 150kr stk... da hadde jeg heller kjøpt nye for samme pris. Greit at det er bærekraftig, men jeg liker ikke å kaste bort pengene mine. Dette konseptet gikk konkurs etter 9mnd. 

Anonymkode: 63b8d...428

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Har ikke erfaring med akk det gule huset, men har vært på en del lignede konsept. Problemet er at alle priser seg for høyt. Merkeklær er en ting, men når ble Vila merke liksom.. Husker at det var ei som solgte slitte og nuppete HM Gensere til 150kr stk... da hadde jeg heller kjøpt nye for samme pris. Greit at det er bærekraftig, men jeg liker ikke å kaste bort pengene mine. Dette konseptet gikk konkurs etter 9mnd. 

Anonymkode: 63b8d...428

Ikke rart at sånne prosjekt går konkurs. Det er ikke lett å drive det når klesplaggene skal ha så lave priser, samtidig som det skal leies for ulike pakkeløsninger som koster for de som leverer inn klærne.

Moms skal det også være på klærne. Dette gjelder alle gjenbruksklær overalt. Det er helt forkastelig at staten skal ha moms inn for klær som allerede er betalt moms inn på fra før. Dette skulle ikke være lov. Dette skulle og nevnes av politikerne nå.

Endret av exictence
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har også solgt andre steder; Kirppis, ReRe, med varierende hell. At andre priser seg ut ser jeg ikke på som noe stort problem, det som trekker ned de stedene jeg har brukt er at få av stand leierne kommer og rydder jevnlig og de som jobber der rører ikke et plagg uten å få ekstra betalt for det. Så da hjelper det lite at jeg rydder og fyller på min, når 90% av de rundt ser bomba ut. Hele stedet trekkes ned til å se ut slum pga slappheten til de andre som leier der.

ReRe begynte med tvangsrydding, at de som ikke ryddet standene sine overstyrte de og ryddet, gebyr for dette trakk de av utbetalingen dems. Om det bare var trussel eller om de gjennomførte vet jeg ikke da jeg sluttet å bruke de av andre grunner.

Tenker at disse stedene hadde tjente på det selv hvis de hadde vært litt rause og hengt opp ting som falt ned eller bare ble slengt inn i hylla, for selger ikke standene så tjener ikke de penger heller. 

Men når det er sakt så kommer jeg til å prøve igjen, jeg har til sammen tjente ganske mange tusen på dette opplegget.

Anonymkode: fda6f...c74

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har også solgt andre steder; Kirppis, ReRe, med varierende hell. At andre priser seg ut ser jeg ikke på som noe stort problem, det som trekker ned de stedene jeg har brukt er at få av stand leierne kommer og rydder jevnlig og de som jobber der rører ikke et plagg uten å få ekstra betalt for det. Så da hjelper det lite at jeg rydder og fyller på min, når 90% av de rundt ser bomba ut. Hele stedet trekkes ned til å se ut slum pga slappheten til de andre som leier der.

ReRe begynte med tvangsrydding, at de som ikke ryddet standene sine overstyrte de og ryddet, gebyr for dette trakk de av utbetalingen dems. Om det bare var trussel eller om de gjennomførte vet jeg ikke da jeg sluttet å bruke de av andre grunner.

Tenker at disse stedene hadde tjente på det selv hvis de hadde vært litt rause og hengt opp ting som falt ned eller bare ble slengt inn i hylla, for selger ikke standene så tjener ikke de penger heller. 

Men når det er sakt så kommer jeg til å prøve igjen, jeg har til sammen tjente ganske mange tusen på dette opplegget.

Anonymkode: fda6f...c74

Det er et problem der det er sånn.

Min erfaring på Det gule hus, er at det er ryddig, rent og ordentlig. Det er bra. Og det selger selvsagt da mye bedre. Alltid mange folk der, etter det jeg har sett.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det hørtes helt genialt ut. Dumt de er konkurs, dersom det stemmer. De kunne sikkert ha satt prisene høyere. Kona har kjøpt en del der for gjensalg. Hun fikk en hel søppelsekk med klær for 200 kroner. Enkelte plagg i den sekken gikk alene for over 200 på Finn.

Anonymkode: 3ebae...419

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner heller ikke til «Det gule huset", men har erfaring fra tilsvarende kjede både som kjøper og selger. Var innom vår lokale forretning for noen dager siden, og kunne konstatere at utvalg og kvalitet har gått nedover gjennom det siste året. Fra å være et spennende forretning en bare måtte innom, er det nå blitt sånn meeeh.

Det største problemet synes jeg er at varene tidvis ser ut som på et skolekorpsloppis klokka 14.30 på en søndag ... Det er billig nips og pyntegjenstander, slitne barneleker, klær som i utgangspunktet har vært svært rimelige i kjedebutikker etc.

Det virker som om det hos selgere som leier hyller skorter litt på kunnskapen rundt hva som selger, riktig prisnivå og hvordan presentere varene.

Det optimale ville selvsagt vært at varene i langt større grad ble kuratert av de som driver butikken. Slik kunne de luket ut mye av rasket som fyller hyller og klesstativ. Skjønner samtidig at det er en utakknemlig oppgave, og potensielt ubehagelig for begge parter...

I stedet burde i det minste forretningene bli flinkere til å informere selgere på forhånd om hva som faktisk selger bra, hva som går sånn passe og hva som er meningsløst å dra med seg inn i butikken. I tillegg bør de si nei til enkelte typer varer.

Slik det er nå så vil både drivere av forretningene og selgerne tape stadig mer, rett og slett fordi kundene ikke gidder å komme innom like ofte som før.

Anonymkode: ec897...4b1

AnonymBruker
Skrevet

Det gule hus i min hjemby holder koken enda. Synes konseptet er bra, men virker ikke like populært som da det kom for et par-tre år siden. Vet ikke om markedet begynner å bli mettet på bruktklær?  Har solgt klær i to omganger; klær ungdom solgte bra,  dameklær solgte dårlig. Og dette var strøkne klær. 

Anonymkode: d09c6...344

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...