Gå til innhold

Anglifiserer du navnet ditt i utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det gjør jeg nok. Heter Tone, det er jo ikke så lett for utledninger å si. 

Anonymkode: 37fcf...c69

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, det gjør jeg nok. Heter Tone, det er jo ikke så lett for utledninger å si. 

Anonymkode: 37fcf...c69

Hva blir den engelske varianten?

Anonymkode: ba73e...340

Skrevet

Trenger ikke 

Anonymkode: b5c43...c19

Skrevet

Har presentert meg som Kirsty i engelskspråklige land siden jeg var på språkreise midt på 80-tallet.

Mine ikke etnisk norske kolleger sliter med å uttale og stave Kjersti, men de prøver med vekslende hell.

Anonymkode: 87182...743

Skrevet

Ja..jeg har jobbet med mange engelskmenn og amerikanere, og har et veldig rojalt engelsk navn. Men det uttales jo ulikt..Så jeg har gitt opp hvis noe haster. Jeg har ikke tid til å knote med navnet mitt. Men stort sett hvis jeg møter nye folk, så sier jeg navnet mitt, og så gjentar de det undrende...før de med et smil gjentar det på engelsk.

Anonymkode: 8ac04...c3a

Skrevet

Det er jo ganske langt fra Merete til noe som Meredith, så det hadde jeg ikke gjort med mindre jeg flyttet til et engelskspråklig land og hadde behov for å fremstå som "innfødt".

Når det er sagt, har jeg et navn som blir mer internasjonalt med en bitte liten endring, så selv om jeg alltid oppgir døpenavnet mitt i utlandet, retter jeg ikke på folk hvis de tror navnet mitt er den internasjonale varianten. Selvfølgelig med mindre det skal registreres noe sted, og det er viktig at det stemmer overens med pass, bankkort osv. Da sier jeg så klart fra.

Anonymkode: 14a01...055

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2025 den 21.29):

I hvilke kaffesteder får man navn på koppen? Hadde vært interessant å vite hva de skrev om jeg uttalte navnet mitt

Anonymkode: ba73e...340

Starbucks.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2025 den 21.33):

Det er jo et velkjent faktum at alle Dansker bor i Danmark... eller?

Anonymkode: d0027...1c1

Nei, men det er jo litt pussig at det eneste treffet man får ved å google navnet er på Kvinneguiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.8.2025 den 0.19):

Snakker du engelsk i utlandet, eller lærer du deg alle land sine språk?

De færreste nordmenn som reiser til Polen kan polsk. De reiser til Polen og snakker engelsk.

Anonymkode: 839a1...a41

Her var det snakk om en person som bodde i Sør-Korea.

Anonymkode: 82ce5...bf6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...