AnonymBruker Skrevet 18. august #1 Skrevet 18. august Her kan man spise mat når man er sulten selvfølgelig, men har sluttet å kjøpe godteri og andre snaks siden alt forsvinner før helgen. Blir kjøpt når det skal spises. Er jeg for streng? Anonymkode: d9b26...a24 2
AnonymBruker Skrevet 18. august #2 Skrevet 18. august Vi har altid hatt noe øverst i et skapp. Våres er nå 18 og 20. Altid spurt før de får noe. Så om vi har handlet inn onsdag så ligger snope der på lørdag Anonymkode: 99927...e18
AnonymBruker Skrevet 18. august #3 Skrevet 18. august Vi har aldri godteri/snacks liggende, nei. Det er da ikke normalt her til lands? Er de sultne, kan de ta seg frukt i kjøleskapet. Godteri spiser vi ikke til hverdags, og "snacks" trenger man ikke, man kan fint spise frukt, grønnsaker, eller knekkebrød. Anonymkode: 2cd85...849 10
Anonym6789 Skrevet 18. august #4 Skrevet 18. august Om vi har så er det i såfall rester fra helgen. Det blir ikke spist i ukedagene
AnonymBruker Skrevet 18. august #5 Skrevet 18. august Det er alltid noe i huset her ja. Spises kun etter middag. Anonymkode: 70c89...47e 4
Tanuki Skrevet 18. august #6 Skrevet 18. august nei, kjøper ikke inn som regel, men kan hende at det er noe rester fra helgen. hender vi kjøper noe ekstra om det er noe spesielt vi har lyst på. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #7 Skrevet 18. august Har som regel noe kjeks eller lignende (både søt og salt kjeks) tilgjengelig. Hvis jeg og mannen spiser potetgull om kvelden, lar vi resten av posen stå igjen så barna kan ta litt når de kommer hjem fra skolen. Anonymkode: a483e...1fe 1
Anciol Skrevet 18. august #8 Skrevet 18. august Nei vi låser det inn i boden! Men har alltid en pizzabolle eller noe godt middagsbakverk de kan varme i mikroen
Blålilla Skrevet 18. august #9 Skrevet 18. august Ingen av de spiser godteri eller potetgull. Men har alltid frukt og brødmat liggende. Yoghurt, frosne bær etc slik at de kan lage en smoothie før trening f eks
AnonymBruker Skrevet 18. august #10 Skrevet 18. august Alltid noe i huset, men det spises ikke før helgen. Hun er flink sånnsett. Anonymkode: df6a7...c2b
AnonymBruker Skrevet 18. august #11 Skrevet 18. august Jeg har store barn og har alltids noe som potetgull, brus, frossenpizza osv i hus. Det er ikke problem. Ungdommene trener mye og opptatt av "riktig" kosthold. Så får vi plutselig en gjeng ungdom inn for feks å se film. Da spør de om de kan ta av pizza og snacks, og jeg sier ja. Det er derfor jeg har dette i hus, men de tar aldri en random dag og de spør alltid. Så det er ingen problemer med dette her. Anonymkode: fdb9e...938 10
AnonymBruker Skrevet 18. august #12 Skrevet 18. august Sjelden, kan være noe kjeks eller lignende. Men det blir fort raidet i skapene om det ligger noe der (av både barn og mor... 🙈) Anonymkode: a9322...e2b 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #13 Skrevet 18. august Ja, vi har stort sett alltid litt snacks tilgjengelig. Sjokolade, kjeks, is på sommeren, hjemmebakst i fryseren, potetgull i boden. Ingen av oss spiser så mye, så har ikke noe problemer med at det «forsvinner». Så har vi alltid noe å by på hvis vi får besøk. Begge barna trener, så de er mest opptatt av å spise sunt og riktig ift dette 😅 Anonymkode: 46893...1e3 2
AnonymBruker Skrevet 18. august #14 Skrevet 18. august Ja, vi har en egen hylle til snop og godteri. Barna spør alltid før de tar noe, og de respekterer et nei. Barna er alle i tenårene. Anonymkode: 6ab89...c9f
AnonymBruker Skrevet 18. august #15 Skrevet 18. august Her i huset er det ikke barna som spiser opp godteriet før helga, det er jeg... Vi har alltid NOE, men det varierer hva. Akkurat nå har vi både is og kake i fryseren, nøtter og kjeks i skapet, og en sjokolade på boden som er tiltekt å spise på lørdag. Anonymkode: 54328...ce5 6
AnonymBruker Skrevet 18. august #16 Skrevet 18. august Livredd for å ha noe i hus, da forsvinner der. Men skyld ikke på barna, skyld på meg 🤣🤣🤣 Anonymkode: 9f47d...8d9 7
AnonymBruker Skrevet 18. august #17 Skrevet 18. august Nei. Vi har bær, frukt, grønnsaker. Anonymkode: a19f0...33c 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #18 Skrevet 18. august Ja. Har en 9 åring. Hun spør alltid først, og godtar ett nei. Vi kjører den linja at vi tar litt sjokolade til kaffen etter middag, hver dag. Så jenta vår er vant til litt sjokolade. Dette har resultert i at hun ikke er veldig interessert i godteri sånn generelt. Trenger ikke masse lørdagsgodt. Mulig dette ikke er rett strategi- med noe hver dag- men det fungerer for oss. Alle tre er aktive og trener mye. Fokus på matglede- god mat og unner oss sjokolade og is rett som det er. Hadde hun tatt uten å spørre- og ikke klart å stoppe, hadde vi nok gjort det annerledes. Anonymkode: 310d9...c49 4
AnonymBruker Skrevet 18. august #19 Skrevet 18. august Det vi har i hus er lov å spise, men kjøper ikke inn f.eks. godteri før helga, har sjelden kjeks liggende etc. Vi bor midt i byen med masse butikker, har ikke behov for å helgehandle før fredag. De spør som regel hvis noe ikke er åpnet, er det åpnet er det borte (kan like gjerne være jeg som spiser av det) 😄 Nå er de så store at de har penger tilgjengelig selv så jeg aner ikke hva de kjøper ute. Jeg har ikke egentlig inntrykk av at de kjøper masse usunt, begge er slanke (uten at det trenger være en indikasjon). Anonymkode: e3d65...69a
AnonymBruker Skrevet 18. august #20 Skrevet 18. august Jeg er singel og barnefri, men ja, jeg har godteri og snacks liggende til gjester, både store og små. Et godt utvalg. Jeg liker å være hostess with the mostess. Men jeg liker ikke å bruke mer penger enn jeg må heller. Så jeg kjøper inn når det er et godt tilbud. Snacks kan ligge i mange måneder og i noen tilfeller år. Anonymkode: 4fae9...118 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå