Gå til innhold

Finnes det damer i 30-åra som ikke teller kalorier eller slanker seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det vanligere at alle damer vil ned i vekt, teller kalorier og er overfokusert på kostholdet sitt? Er dette mye mer vanlig enn uvanlig, altså normen blant damer? 

Anonymkode: 8d989...eb1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i slutten av 30-årene og har bare slanke venninner. Ingen teller kalorier eller er restriktive i forhold til kosthold. Alle har familie og barn. 

Jeg spiser kun lunsj og middag fordi det passer meg best. Trener og er aktiv i hverdagen. Spiser det jeg vil. 

Anonymkode: 75161...41c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er omgitt av feite folk. Skulle tro overvekt er den nye normen. Selv har jeg motsatt problem. 

Anonymkode: f97b6...65c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Eller er det vanligere at alle damer vil ned i vekt, teller kalorier og er overfokusert på kostholdet sitt? Er dette mye mer vanlig enn uvanlig, altså normen blant damer? 

Jeg gjør det ikke. Er overvektig så burde kanskje og har en resept på Mysimba liggende, men ikke susa meg å hente den så så viktig er tydeligvis ikke vekten for meg 😏

Anonymkode: 5eb63...922

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er omgitt av feite folk. Skulle tro overvekt er den nye normen. Selv har jeg motsatt problem. 

føler du deg slank, fjong og fin da? jeg burde telle kalorier. gulp. 

Anonymkode: a1cc5...f5c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

føler du deg slank, fjong og fin da? jeg burde telle kalorier. gulp. 

Anonymkode: a1cc5...f5c

Nei absolutt ikke, jeg er alt for tynn og klarer ikke å legge på meg. Synes jeg ser ut som jeg har vært død i tre uker.

AnonymBruker
Skrevet

I 30-årene, selvfølgelig. I 40-årene, derimot…

Anonymkode: f517e...eab

AnonymBruker
Skrevet

Jeg teller ikke kalorier. Ligger innenfor normalvekten på BMI-skalaen. Det har gått litt opp og ned de siste årene grunnet medisiner og p-piller, men nå er jeg sluttet med de. Nå går vekten nedover. Spiser det jeg vil.

Anonymkode: 25084...807

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Svarer selv om jeg godt oppi 40-årene🤭 har aldri telt en kalori, holdt meg på samme vekt hele livet. Kroppen ser likevel annerledes ut, sammensetningen endrer seg noe😅

Anonymkode: a86f4...087

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Svarer selv om jeg godt oppi 40-årene🤭 har aldri telt en kalori, holdt meg på samme vekt hele livet. Kroppen ser likevel annerledes ut, sammensetningen endrer seg noe😅

Anonymkode: a86f4...087

Det har jeg merket her også. Er ikke i 40-årene enda, men er 37, så nærmer meg. Bærer vekten annerledes nå enn jeg gjorde for bare 5 år siden

Anonymkode: 25084...807

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er veldig vanlig blant kvinner i alle aldre. Har telt kalorier fra jeg var 14, er 37 nå og konstant på en eller annen diett

Anonymkode: ddcfb...daa

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Overvekt ER den nye normen.

Jeg har også motsatt problem. Er også omgitt av tjukkasser.

Anonymkode: 72131...fc6

AnonymBruker
Skrevet

Først maser menn i det uendelige om at damer skal være slanke, helst tynne. Noen kommer med statistikker på at menn foretrekker kvinner som er undervektige. Normalvektige kvinner stemples fort som overvektige eller lubne. Og så, så blir dere overrasket over at kvinner gjør en innsats for å holde seg slanke. Kan vi kvinner egentlig noen gang vinne? Kan vi gjøre noe som helst riktig?

Anonymkode: 0a353...03d

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Først maser menn i det uendelige om at damer skal være slanke, helst tynne. Noen kommer med statistikker på at menn foretrekker kvinner som er undervektige. Normalvektige kvinner stemples fort som overvektige eller lubne. Og så, så blir dere overrasket over at kvinner gjør en innsats for å holde seg slanke. Kan vi kvinner egentlig noen gang vinne? Kan vi gjøre noe som helst riktig?

Anonymkode: 0a353...03d

Feil. Det har blitt så vanlig med overvekt og fedme i befolkningen, at folk som er helt normalt slanke, f eks som på 70-tallet, mistenkes for å ha en spiseforstyrrelse. Vi har blitt så vant med å se overvektige rundt oss, at normalt slanke blir kritisert for å være for tynne.

Anonymkode: 72131...fc6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

🙋🏻‍♀️

Er et par kg overvektig. Ser ingen vits i å telle kalorier eller slanke meg da jeg er singel og barnløs. Å kaste bort tid på slanking er livet for kort til. 

Anonymkode: fc930...c66

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man har et stabilt kosthold, stabil vekt og er fornøyd med kroppen sin så er det jo ikke vits med tiltak. Da skal det være unødvendig å telle kalorier for å holde vekten.

I stedet for å telle kalorier hele tiden så burde kanskje flere i stedet regnet ut kalorier på ulike måltider man liker og ønsker å spise. Så kan man heller variere ut i fra de. I stedet for å måtte legge inn kalorier og vurdere frem og tilbake hver gang man skal ha seg et måltid. 

Anonymkode: 5b332...b97

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

🙋🏻‍♀️

Er et par kg overvektig. Ser ingen vits i å telle kalorier eller slanke meg da jeg er singel og barnløs. Å kaste bort tid på slanking er livet for kort til. 

Anonymkode: fc930...c66

Godt å høre at ikke alle har slankefokuset. Men veldig mange damer er redde for å gå opp i vekt og tør nesten ikke å spise kaloririkt eller skeie it med noe en sjelden gang. Vet om damer som ikke tør å drikke vin eller annen alkohol fordi de er redde for å legge på seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg teller kalorier og slanker meg,men jeg er jo overvektig da. Forøvrig er jeg den eneste i min omgangskrets som gjør det, så tror ikke akkurat det er kjempevanlig

Anonymkode: 9d39b...bc8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært tynn/slank og spist og drukket det jeg har ønsket, og aldri telt kalorier, selv når jeg var i 30 årene. 

Ikke trente jeg heller

Anonymkode: 67234...894

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...