AnonymBruker Skrevet 18. august #1 Skrevet 18. august Tenker både i første klasse og senere? Er det ny sekk, penal, klær, sko mm. hvert år? Anonymkode: b7840...475
AnonymBruker Skrevet 18. august #2 Skrevet 18. august Skolesekk og penal varer fint i 3–5 år. Klær derimot må fornyes hvert år da barn vokser i utrolig høy hastighet. Anonymkode: b5776...372 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #3 Skrevet 18. august Tenker det er fint å ha nye klær til første skoledag hvert år, det husker jeg som en fin ting selv (og barn vokser, og må ha nye klær, så da blir noen av dem øremerket skolestart) Ting som sekk, penal osv. bør holde mer enn ett år. Anonymkode: 7dcaf...7c0 3
AnonymBruker Skrevet 18. august #4 Skrevet 18. august Mine har fått nye klær hvert år gjennom barneskolen. Må jo ha klær uansett. Ny sekk og pennal i 1 klasse- ellers har de brukt sekker over flere år og bsre byttet når de vokser ut av den. Yngste er nå på vgs og vil ikke ha noe som helst nytt 😀 Anonymkode: 854a7...c81
AnonymBruker Skrevet 18. august #5 Skrevet 18. august Førsteklasse får sekk av fylket her, men ungene har fått ny sekk av meg i 2. klasse, så har det gjerne vært behov for ny igjen i 4.klasse som de har ut barneskolen. Penal byttes sikkert 1-2 ganger. Klær får de jo, da der det gjerne trengs etter sommeren uansett. Samt nye sko pleier de få. Anonymkode: 8ca32...7ab
AnonymBruker Skrevet 18. august #6 Skrevet 18. august Nye klær hvert år (handler klær til skolestart, til jul og til sommeren og første og siste grunn faller sammen med barnas bursdager (juni og midten av august) Ny sekk fikk de i 1,3,5,7 hvor sistnevnte ble brukt ut ungdomsskolen. (Douchebag) Beckmanns kun de to første sekkene. Stort matchende pennal kun til de to første Beckmannsekkene for jenta, deretter lite pennal annethvert år, gutten har samme pennal fra barneskolen på vgs. Sko ihvertfall hvert år t.om ungdomsskolen for da vokste de ikke lenger. Sønnen valgte ikke nye sko, de ble byttet ut hver 17. mai fra ungdomsskolen istedet… Datteren ville ha mer stæsj som ulike blyanter, penner, mapper osv, sønnen ikke interessert så ting vi kjøpte før ungdomsskolen bruker han fortsatt på vgs. Begge går nå vgs. Eneste vi kjøpte til sønnen var nye sokker og 4 notatblokker. Datteren fikk klær, notatbøker, nye mapper, nye penner, blyanter, nye highlightere og nye matbokser (vanlige bokser vi også bruker til rester) Ønsker seg ny Douchebsg og ny veske… Skal sies at besteforeldre betalte for 3/4 sekker pr barn. Anonymkode: be0ed...abd
AnonymBruker Skrevet 18. august #7 Skrevet 18. august Her har alle mine fått nye klær, og ny sekk, Pennal og div når de starter i første klasse. I andre og tredje har de fått nye klær (for jeg syns det er stas) og påfyll i pennal. 4-7 kl har de fått nye sekker etter behov, evt arvet søsken og nytt tøy. Nytt påfyll i pennal. I 8kl har de fått ny sekk, nytt pennal og nye klær. Anonymkode: e67f8...c43 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #8 Skrevet 18. august Alt nytt i første klasse. Etter det kun når det trengs, uansett om det er første eller siste skoledag Anonymkode: 91896...eb9 2
AnonymBruker Skrevet 18. august #9 Skrevet 18. august Fikk ny sekk og Nytt pennal til 1. klasse. Ellers har de ikke fått noe nytt så sant de ikke har trengt det (tre barn på ungdomsskole nå). Klær, sko og slikt får de etter hvert som de trenger det. Kladdebøker etc har jeg et lager av hjemme som de forsyner seg av om de trenger det. I fjor hadde mitt ene barn lyst på nytt pennal som hun kjøpte selv. til vgs får de selvfølgelig ny pc (eller får og får… utstyrsstipend dekker antagelig store deler av pc) Anonymkode: 3ee0c...cfb
AnonymBruker Skrevet 18. august #10 Skrevet 18. august Alt nytt første skoledag i førsteklasse. De andre årene er det et nytt antrekk, eventuelt mange nye klær dersom barnet har behov for det. Barnet vårt kan vokse så mye at han må ha nye sko midt insommerferien og da får han ikke nye til skolestart, men de får en vask. Han må nok ha ny skolesekk enten til jul eller neste år (3 klasse) fordi han vokser så fort og mye. Når jeg sier nytt så er vi nøye på å planlegge og kjøper mye på salg. Vi kjøpte skolesekk lenge før skolestart siden det var et godt salg da. Anonymkode: ea1dd...650
Ny Bruker Skrevet 18. august #11 Skrevet 18. august (endret) Her var det en ny sekk og en ny penal. Bare fordi den gamle ikke overlevde på slutten av skoleåret. Nye innesko/gumsko. Endret 18. august av Ny Bruker
AnonymBruker Skrevet 18. august #12 Skrevet 18. august Nå i 2. klasse kjøpte vi nye klær - hun trengte uansett påfyll 😊 Anonymkode: 22ebc...cbd
AnonymBruker Skrevet 18. august #13 Skrevet 18. august Ny sekk: 1 klasse, 4 klasse og 7 klasse/ungdomsskolen Nytt penal: 1 klasse og ungdomsskolen Nye klær/sko: Hvert år Anonymkode: 6ec25...70a
AnonymBruker Skrevet 18. august #14 Skrevet 18. august Begynne i første klasse 🥰Så utrolig koselig. Ny sekk og skrivesaker 🤩 Anonymkode: b5fb3...d08 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #16 Skrevet 18. august De får det de trenger. Å kjøpe ny sekk hvert år er vannvidd. Både med tanke på økonomi og miljø. Her kjøpte vi ny sekk til skolestart i førsteklasse, og nye gymsokker. Det var det eneste han trengte. Matboks og flaske hadde han jo fra før. Penal får de ikke ha på skolen her. De skulle ha gymsokker til gymmen, og det hadde vi ikke, så det måtte han ha nytt, og barnehagesekken var litt liten (og lillebror trengte en ny barnehagesekk, så han kunne arve den). Til andreklasse nå har han ikke fått noe nytt. Ingenting han trenger. Anonymkode: b4eef...d98 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #17 Skrevet 18. august Nye klær, sko, også til gym og svømming, passer det ofte å kjøpe på høsten, da de ofte har vokst ut av det gamle. Sekk når de har vokst fra den gamle. Gode sekker blir jo ikke ødelagt. Penal er ikke nødvendig å bytte årlig. Anonymkode: e4ac7...73c
Gjest jegerrinne Skrevet 18. august #18 Skrevet 18. august Sekk : 1 klasse, 4 klasse og 8 klasse. Eller hvis sekken er for liten, var det vi gjorde Penal- 1klasse og 8 klasse Klær- 1 klasse, de andre årene brukte de det vi hadde. Nye joggesko til gym fikk de når inne gym startet.
AnonymBruker Skrevet 18. august #19 Skrevet 18. august Han fikk sekk, klær og sko i 1.klasse. Nå har han begynt i 3.klasse og har fått ny sekk igjen. Ikke nye klær eller sko. Nyklipt da. Det synes jeg er viktig. Anonymkode: d83c3...62b
AnonymBruker Skrevet 18. august #20 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Tenker både i første klasse og senere? Er det ny sekk, penal, klær, sko mm. hvert år? Anonymkode: b7840...475 Våre fikk ny sekk og nytt penal i 1. og 4. klasse. Nye klær og sko ved behov, så på ingen måte knyttet til skolestart. Anonymkode: f569f...9f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå