Gå til innhold

Singel og det å være på byen..

Gjest Gjest_hm_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hm_*

Jeg ble singel for noen måneder siden og har såvidt begynt å bevege meg ut litt igjen..

Dette er saken. Hvordan skal jeg skrive dette uten at det høres forferdelig overlegent ut :forvirret:

Men altså, når jeg går ut er jeg fornøyd og sikker på meg selv og mitt eget utseende. Jeg er blid, på godt humør, blir sett på som en pen jente, men jeg er altså ingen pyntedukke som bare sitter der og ser sur ut.

Så får jeg en god del blikk/evnt "slengkommentarer", og føler ikke selv at jeg ser avvisende eller "uoppnåelig" ut.

MEN, hva skjer? det er jo ingen som gjør noe med det virker det som!

Ingen modige menn som tar kontakt (altså, av de som er aktuelle dvs. ikke under lovlig alder omtrent eller de drita)

Jeg innrømmer også at et av mine kanskje problemer, er at om jeg ser en mann jeg syns er facinerende og han ikke tar kontakt, da går jeg automatisk ut i fra at han ikke er interessert og jeg tar heller ikke kontakt :forvirret:

Kom med gode tips, "spilleregler" for byen, hvem finner hvem etc.

Så hva gjør man? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Jeg innrømmer også at et av mine kanskje problemer, er at om jeg ser en mann jeg syns er facinerende og han ikke tar kontakt, da går jeg automatisk ut i fra at han ikke er interessert og jeg tar heller ikke kontakt :forvirret:

Jeg fungerer på samme måten. Sikkert ikke bare vi som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
MEN, hva skjer? det er jo ingen som gjør noe med det virker det som!

Ingen modige menn som tar kontakt (altså, av de som er aktuelle dvs. ikke under lovlig alder omtrent eller de drita)

Kom med gode tips, "spilleregler" for byen, hvem finner hvem etc.

Så hva gjør man? :)

På ethvert utsested i Oslo vil det være en kontingent fremmedkulturelle menn.

Det holdet å kaste ett kort blikk i deres retning, og du vil være sikret kontakt og oppvartning av modige menn natten igjennom.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det holdet å kaste ett kort blikk i deres retning, og du vil være sikret kontakt og oppvartning av modige menn natten igjennom.

Lykke til.

Takk for et saklig innlegg :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på singelfesten som sukker.no arranger i morgen i stedet for byen! Det skal i hvert fall jeg :) er lei av vanlig byen tur og er åpen for litt nye impulser! Gjør sikkert underverker for sjekkinga hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Nå er jeg ikke på sjekkern altså... det pleier jeg ikke trenge og har ikke behov for det og liker ikke blandingen alkohol, byen og fremmede menn...

Men jeg har jo erfaringer og er ingen helgen eller gammel-jomfru.

Vil du bli kjent med en fyr? (jeg regner med at det er på disco og ikke på en pub, men samme taktikken hjelper begge steder...)

Da sier du til venninnene dine at de må la deg litt i fred, hvis de er med deg og ikke sitter og kliner i en krok...

Så later du som om du er helt alene på byen... (gå inn på toalettet først og se deg i speilet og piss - for det er pinlig å plutselig måtte pisse når du akkurat har fått kontakt med "Han"... Og husk: du må late som om du er alene på disco, du må late som om du tror det selv...

Sitter han så er det enklere, da kan du bare spørre han eller de andre ved bordet om det er ledig der... (se litt usikker ut, men samtidig rolig ut - det er ennå mer effektivt, slik at de ikke tror du er på sjekkern og drita...)

Og når du endelig sitter ved siden av Han, da må du passe på kroppspråket ditt. Ikke la han avsløre deg kun ved at du er overivrig. Og ikke snakk dritt om dine ekser, ikke nevn ekser med ett ord, og spør han, så bare trekk på skuldrene...og lat som om du ikke vil prate om det.

Og husk, menn liker kvinner som lytter, og på den måten får du dannet deg et mer helhetlig bilde av han også, samtidig som du slipper tørrprate eller risikerer å betro deg om evt. problemer og havne med at han enten snur seg og går, eller at du ligger og "gråter mot skulderen hans..."

Hva dere skal prate om? Nei, det vet jeg faktisk ikke...men det pleier ikke være et problem hvis kontakten oppstår.

Og er han ikke interessert i deg, så har du ikke tapt noe, for du har aldri hatt det heller... så ikke ta det så seriøst. På sitt beste blir man venner med den man trodde var Han...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det kommer veldig an på utestedet du går på også!

Noen utesteder, særlig på vestkanten i Oslo, er så snobbete og klikkete at det er helt latterlig, og derfor veldig dårlige sjekkesteder med mindre du kjenner mange av de som går der (som kan introdusere deg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bi-t-2

Lykke til.

æsj JEG vil IHVERTFALL ikke ha kontakt med dem. de er så innpåslitne og driter i om jeg ikke er interessert... :frustrert: så blir de hissige og aggressive når du ber dem dra til helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
æsj JEG vil IHVERTFALL ikke ha kontakt med dem. de er så innpåslitne og driter i om jeg ikke er interessert...  :frustrert:  så blir de hissige og aggressive når du ber dem dra til helvete.

Trådstarter beklaget seg over at menn ikke tar kontakt med henne på byen.

Da må vel fremmedkulturelle være et flott alternativ. Pågående og innpåslitne, gir seg ikke før de har damene på madrassen. Det må da være smigrende i forhold til tafatte nordmenn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Trådstarter beklaget seg over at menn ikke tar kontakt med henne på byen.

Da må vel fremmedkulturelle være et flott alternativ. Pågående og innpåslitne, gir seg ikke før de har damene på madrassen. Det må da være smigrende i forhold til tafatte nordmenn?

Fordi..? Menn med manerer rett og slett er utryddet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Eva_*
Fordi..? Menn med manerer rett og slett er utryddet?

Det finnes en mellomting mellom innpåslitne utlendinger og tafatte nordmenn må vite! :ler:

Det kalles "menn med stil, kunnskap og knowhow". Det finnes ikke så mange av dem i dette knøttlille landet, men på verdensbasis finnes det da noen få.. ;)

En ting er hvertfall sikkert: menn med stil holder ikke på med backpacking....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Har ikke mange råd - jeg tør heller aldri ta kontakt med menn, for jeg regner med at de hadde tatt kontakt med meg dersom de var interessert, og jeg hadde sikkert dødd av skam dersom jeg hadde sagt hei til en fyr, så hadde han svart "Beklager, jeg har dame". :ler:

Men det hjelper å være festrøyker, på røyketrappa/hjørnet el.l. er det utrolig sosialt, og du får anledning til å bli kjent med de guttene som ellers sitter i dype samtaler med kameratgjengen og aldri ser opp, uansett hvor mye du svinser rundt i lokalet med ny kjole! :) Innledningsfraser som 'brrr, så kaldt det er', eller 'har du fyr' el.l. blir plutselig helt naturlige i den situasjonen.

Men man må tåle at en fyr (fest)røyker, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mange råd - jeg tør heller aldri ta kontakt med menn, for jeg regner med at de hadde tatt kontakt med meg dersom de var interessert, og jeg hadde sikkert dødd av skam dersom jeg hadde sagt hei til en fyr, så hadde han svart "Beklager, jeg har dame".  :ler:

Men det hjelper å være festrøyker, på røyketrappa/hjørnet el.l. er det utrolig sosialt, og du får anledning til å bli kjent med de guttene som ellers sitter i dype samtaler med kameratgjengen og aldri ser opp, uansett hvor mye du svinser rundt i lokalet med ny kjole!  :) Innledningsfraser som 'brrr, så kaldt det er', eller 'har du fyr' el.l. blir plutselig helt naturlige i den situasjonen.

Men man må tåle at en fyr (fest)røyker, da...

Jeg og :forvirret: tenker nettopp det du gjør. Hadde han vært interessert - så hadde han tatt kontakt........Dette er blitt en sannhet for meg. Er helt overbevist at om jeg tar kontakt, da fører det ikke noe steder.

Er dette noe feil av meg å anta? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjesta

Du bør nok ta kontakt selv ja! Du har alltid noe å tape, men ikke så forferdelig mye ;)

Hvis dette ikke er et alternativ, så har jeg noen "spilleregler" til deg (ser noen har blitt nevnt før, men alt kan repeteres!):

- Øyenkontakt er din venn! Hvis du vil at en fyr skal komme bort til deg, må du virke interessert i han og. Glo og smiiiil!

- Gå alene på byn, eller bare med ei venninne. Hvis du er ute med en hel gjeng, pass på å sitte ytterst, vendt ut mot lokalet. Prøv å være mye alene, stikk og kjøp ølrundene og gå ut og røyk og sånt.

- Ha det moro! Vær avslappet, ikke tenk på sjekking. Du oser mer selvtillit dersom du har det kult, og menn blir tiltrukket av damer som ler vettu.

- Gå mer på fester i stedet for på byen. Mye lettere å bli kjent med folk der, det er jo omtrent påbudt at man skal hilse på alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter, mitt råd til deg er at du fortsetter som før: nemlig med å være en kvinne. Hvis norske menn ikke har forstått at de må ta initiativet overfor de damene de vil ha, kan de få seile sin egen sjø og ta til takke med de dominerende kjerringene som er så freidige og sjekk dem opp. De er som regel dominerende og lubne og får seg sjelden noe hvis de ikke tar initiativet selv..og det sier jo litt om hvor tafatte menn i dette landet er, jeg mener: hva for slags type menn må tvinges til å sjekke opp pene damer?

:roll: :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*

Takk for gode svar! særlig til deg EvilLyn :)

Jeg føler kanskje at jeg gjør de fleste av punktene på lista fra før av. Jeg har det utvilsomt gøy når jeg er ute, gidder ikke å sitte til utstilling med en sur mine.

Det er bare ytterst frustrerende at de man virkelig ønsker kontakt med, slenger kanskje blikk, jeg ser det, de gjør ikke noe - jeg gjør ikke noe :forvirret:

Og de som virkelig tar tak i seg selv og kommer, er jo ikke alltid de jeg er interessert i liksom :ler:;)

Hadde jeg enda fått en bekreftelse fra menn generelt på at de ikke alltid tar kontakt om de er interesserte, at de kan bli "usikre" de og.

Som regel hører man bare: " er menn interessert så tar de kontakt, da merker du det" etc etc etc.

Og spørsmålet er, stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" er menn interessert så tar de kontakt, da merker du det" etc etc etc.

Og spørsmålet er, stemmer dette?

Dessverre stemmer ikke dette her til lands. Det er beklagelig overfor oss vakre kvinner, men dessverre, slik er det nå engang her i kuland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...