Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Takk til dere som har svart. Ja jeg skal være tydelig, eller som nevnt jeg skal gjøre stas på meg selv og ha null forventinger. Men jeg er likevel skuffa, han kunne ordne en liten ting, litt innsats kunne han ha lagt. Bare litt. Han sier han ikke hadde tid til å fikse noe, men i går var han med kompisene, dagen før på en sykkeltur osv. Det hjelper uansett ikke å jabbe mer om det nå. 

Anonymkode: aa925...50c

Det hjelper kanskje ikke å jabbe mer om det nå, men du skal vite at du ikke er alene om å oppleve noe slikt. Vet hvor vondt det føles. Lov meg at du gir deg selv verdens beste bursdag neste år, kan du det? Samle sammen den beste kaken, det beste godteriet, den beste middagen, den fineste gaven, den diggeste opplevelsen - ja, kanskje også kose deg i tiden før med å planlegge alt? Til syvende og sist er du den som vet aller best hvordan din drømmebursdag skal se ut🥰

Anonymkode: d22fe...6d2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Takk til dere som har svart. Ja jeg skal være tydelig, eller som nevnt jeg skal gjøre stas på meg selv og ha null forventinger. Men jeg er likevel skuffa, han kunne ordne en liten ting, litt innsats kunne han ha lagt. Bare litt. Han sier han ikke hadde tid til å fikse noe, men i går var han med kompisene, dagen før på en sykkeltur osv. Det hjelper uansett ikke å jabbe mer om det nå. 

Null forventningar høres ikke realistisk ut. Jeg hadde blitt kjempeskuffa jeg også, det sier jo noe om hans prioriteringer. Jeg ønsker å være sammen med en som prioriterer å gjøre stas på meg og viser at jeg er en prioritering og viktig del av hans liv. 

Det jeg merket i et tidligere forhold var at når jeg ikke tok vare på meg selv ble han også dårligere på å gjøre det. Jeg var med i et slags coach-program om parforhold en gang, og det tipset jeg fikk var å ta innmari bra vare på meg selv. Så da jeg begynte med det begynte typen å gjøre det også. Når jeg smilte, var glad, og så bra ut så følte han seg jo bare dum når han da ikke levde opp til mine standarder (som jeg selv gav meg selv). Så han begynte å gi meg mer oppmerksomhet. Men det jeg også innså med å gjøre det var at jeg fortjente bedre. Så jeg endte med å gjøre det slutt faktisk da. Men om vi ikke hadde hatt så mye dritt mellom oss, så kanskje det hadde vært nok. Men den der med å gjøre seg selv innmari glad i hverdagen det gjorde stor forskjell. Men nå er det bare en anekdote da. Jeg bare mener ikke underspill at du er skuffet, ikke lat som at følelsene dine ikke er viktig. Ta deg selv på alvor, og la ham få ta deg på alvor. Det unner jeg deg! 

Anonymkode: 92862...ed9

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Vil gå så langt som å si at flertallet av alle menn har driti seg ut mht damas bursdag i løpet av livet. Før de har lært. Men noen lærer aldri heller. Jeg føler meg heldig som oppriktig ikke har forventninger til å bli gjort stas på på bursdagen min. Det kan også muligens være fordi jeg har kjent på noen skuffelser og bestemt meg for å ikke bry meg. Som da kjæresten dro på kjøpesenter i panikk på selve dagen min for å finne en gave og kom hjem etter 10 minutter med en bok fra topp 10 lista på nærmeste bokhandler og ga meg den i hånda uten at den var pakka inn. En bok jeg virkelig ikke kunne tenke meg å lese. Av en forfatter jeg har noe til overs for. Så jeg valgte å være ærlig. Si det som det var at enten planla han noe fint til bursdagen min som det lå tanke bak eller så kunne han bare droppe det. For å få en totalt uinteressant bok i hånda av en anpusten mann som tok det første og beste han fant. Det blir alt annet en ‘det er tanken som teller’ gave..Og han tok meg på ordet. Det har blitt lite stas fra ham på bursdagene mine i årenes forløp med unntak av 2-3 ganger han virkelig har overrasket. Og de har på en måte veiet opp mot alle årene han han såvidt har kommet på å gratulere meg. Men heldigvis sitter ikke de gangene heller veldig dypt. Helt oppriktig. Han er en fin fyr sånn ellers som jeg ikke er i tvil om at elsker meg. Uansett hvor dårlig han kan være når det kommer til bursdager.

Anonymkode: 4e3f4...3d6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, jeg er glad jeg er lesbisk... Som regel er det bare noe jeg er, altså helt nøytralt, men når heterofile kvinner begynner å fortelle, da blir jeg glad for å slippe å ha det sånn. 

Anonymkode: 8de46...baa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har planer om å slå opp, så ikke lag noe sjau pga dette. Du tenker at han ikke bryr seg, og du planlegger hevn. Men hadde han ikke brydd seg, så hadde du ikke fått "frokost" på sengen, og han hadde ikke vært grei ellers. Si at du var skuffet. At du ønsket gave som sto i stil med den han fikk prismessig, og gjerne middag på restaurant. Fortell gjerne om dine forventninger ang valentinsdag, morsdag om dere har barn, jul etc. Av og til må de ha ting inn med teskje. Men skal dere fortsatt være sammen, må dere reparere, ikke gnage og ta igjen. 

Anonymkode: 9f778...42f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig mulig…voksen dame. 

Anonymkode: 86d9e...9f9

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å ti stille. Man kan feire bursdager så mye eller lite man vil. Jeg er 41 (ikke ts btw), og jo eldre jeg blir, jo mer fortjener jeg å feire at jeg fortsatt er på denne jorda. 

Feirer til og med bare for meg selv, driver ikke på slik f eks svigermor gjør. I år har svigermor hatt tre gigantiske feiringer spredt utover et halvt år, som om hun var dronningen av England. Min mann deltok på to av dem. Den ene var han med å organisere (fordi han måtte). Jeg har aldri blitt feiret likedan, aldri bedt om det heller. Så har grått noen tårer jeg også, slik som ts, selv om jeg er "voksen dame". Voksne damer har også følelser. Og newsflash: voksne MENN har VELDIG mange følelser, bare vent til de kommer i pensjonsalderen. Da er det de som gråter over at ingen fikser bursdagsfeiringer for dem, mens de testosteronfylte konene/ekskonene deres flyr rundt og nyter livene sine på egenhånd.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Herregud, jeg er glad jeg er lesbisk... Som regel er det bare noe jeg er, altså helt nøytralt, men når heterofile kvinner begynner å fortelle, da blir jeg glad for å slippe å ha det sånn. 

Som bifil kvinne gift med mann tenker jeg nok ofte at jeg har giftet meg med feil kjønn, ja.

• Liker 1
Skrevet

Herregud! Hvor gammel er du egentlig? Utrolig umoden oppførsel. Grine over en bursdag! Du kan da kjøpe det du trenger selv. Griner du på julaften også?

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du sagt at du vil ha gave og blomster? Jeg har sagt tydelig at jeg ikke ønsker gaver, med mindre det er noe helt eksplisitt jeg ønsker meg. Og at jeg vil markere dagen med middag ute på restaurant. Ofte finner han også på noen andre småting gjennom dagen, som han vet betyr mye for meg. 

I fjor derimot var han helt sløv. Det var ingenting, knapt et "gratulerer". Da ok jeg det opp på en rolig måte, og vi snakket ut om et-par forhold. 

Anonymkode: c1d14...97c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har legning noe med hvordan man får ut følelser å gjøre? 

I mitt forhold er mannen den følsomme, der tårene sitter lettest. Mens jeg er den som går rett på det rasjonelle, og trenger å bearbeide gjennom ord når noe ikke ble som forventet.

Hvorfor bidrar du til å spre stereotype fordommer? 

Anonymkode: c1d14...97c

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg får ikke blomster jeg. Ikke fått siden 2. møtet…voksen dame. 

Anonymkode: 7a72c...082

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns at sånt er litt rart. Hvert år etter morsdagen kommer det tråder med "ble ikke satt pris på". Og da kommer det alltid svar med at kvinner må uttrykke tydelig akkurat hva de ønsker og hvordan de ønsker det. Men blir de satt pris på dersom de tvinger mannen og forteller i detalj akkurat hvordan de skal feires? Er ikke tanken at mannen skal ønske å sette pris på deg? 

I mitt hode skal slike ting gjøres frivillig og fra hjertet. Man blir ikke satt pris på dersom man tvinger mannen til å sette pris på en. 

Anonymkode: 8bc5f...8f6

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men har du sagt konkret hva du vil ha til ham? Aldri la dem gjette 😅

Anonymkode: 607a6...2bd

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg for min del synes frokost på senga er helt topp oppvartning, men det hjelper jo ikke deg. 

Du må være tydelig på hva du forventer, han er ikke tankeleser. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Han sa at han kommer til å kjøpe blomster til meg i morgen. Han skjønner ikke poenget, vil ikke ha blomster i morgen, ikke i det hele tatt, ikke litt engang.

Dette må du si direkte til ham. 

Anonymkode: 09e1d...a57

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det var jo det han gjorde?

Anonymkode: 5616d...8da

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Mayamus skrev (8 timer siden):

Han min er ubrukelig på bursdager. Han glemmer det helt til siste liten og så er det plutselig for sent. Men jeg velger å tenke at det bare er sånn. Og jeg har merket at om jeg forteller han i detalj litt på forhånd hva jeg ønsker eller trenger så gjør han det jo. Sånn type: "på lørdag når jeg har bursdag, hadde det ikke vært koselig om vi gikk ut å spiste sammen. Kan ikke du booke et bord et sted du tror jeg vil like?".  Han er lik når det kommer til alle sine bursdager, og det er blitt min jobb å huske på det for alle. Hadde det ikke vært for at Facebook minner han på endel bursdager så hadde han glemt alle🤪 Han er god på mange andre områder da❤️

Har det alltid vært slik? Eller er det en endring som har kommet denne bursdagen? 

Oversettelse: Han gidder ikke anstrenge seg for å vise omsorg fordi du gjør det. Om han hadde vært alenefar, tror du ikke han hadde klart å fikse bursdag for barna sine da? Det tror jeg. Du går bare og plukker opp slacken der han ikke gidder bry seg.

Anonymkode: 09e1d...a57

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tubaluba skrev (8 timer siden):

Mannfolk! Er han ellers en fin fyr? 

Dessverre tenker de ofte ikke som oss, disse gutta. Skjønner veldig godt at du ble skuffet, jeg hadde også blitt det. Snakk med han om det. 

Hvorfor stille spørsmål om han ellers er en fin fyr? 

Dette var ingenting å bli skuffet over! Herregud, folk må vokse opp! 

Anonymkode: 40622...653

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Trodde faktisk ikke voksne folk brydde seg så mye om bursdager? Du fikk jo frokost på sengen TS. Hvorfor er ikke det godt nok? 

Anonymkode: e0823...81f

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...