Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde bursdag. Våknet til "frokost" på senga av mannen, en haug med muffins fra europris og en prinsessestang. Hyggelig med frokost uansett, men jeg så for meg blomster eller en liten gave, men fikk ingenting.

Gråt og gråt i dusjen samtidig som jeg skammet meg, er jeg en drittunge som gråter over slikt? Mannen merka at jeg var hoven i fjeset av all den grininga og lovte å gjøre opp, men det er liksom ikke det det handler om.. jeg ville bare ha litt ekstra stas på dagen min..hadde blitt glad om jeg kunne pynte meg og dra på restaurant eller om jeg bare fikk en bukett 🥺 klarer ikke legge fra meg skuffelsen...argh 

Avsluttet kvelden med middagsrester fra i går og det var det. 

Anonymkode: aa925...50c

• Hjerte 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det tidligere vært annerledes på bursdagen din siden du ble så skuffa nå? 

Anonymkode: 3cd9c...cc4

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Mannfolk! Er han ellers en fin fyr? 

Dessverre tenker de ofte ikke som oss, disse gutta. Skjønner veldig godt at du ble skuffet, jeg hadde også blitt det. Snakk med han om det. 

Skrevet

Det er jo ganske svakt om du ikke fikk noen som helst gave eller blomster eller noe som helst annet enn litt bakverk på bursdagen din.

Om frokosten på sengen var «muffins fra europris» eller mer imponerende bakverk tenker jeg i utgangspunktet ikke er så jævla nøye. Frokost på sengen trenger virkelig ikke være noen slags selvfølge på bursdager heller. Men hvis frokosten var eneste lille antydning til oppmerksomhet på bursdagen er jeg enig i at det er ganske tynn suppe. Uten at jeg hadde grått til jeg var hoven i ansiktet av det, akkurat. 

Anonymkode: 799fd...74c

• Liker 27
  • Nyttig 1
Skrevet

Her får jeg spørsmål kvelden før om jeg ønsker meg noe, så skal jeg liksom finne utav det og blir irritert og sier nei, fordi det i utgangspunktet er for seint for gubben og reise noen plasser og kjøpe, eventuelt enda senere å bestille. 

Så da får jeg ingenting fordi jeg sa nei. 

Men, han har bursdag han og, så nå har jeg jo omsider forståelse over att vi egentlig ikke feirer bursdager her i hus, så skal dra den samme til han neste gang. 

Noen er flinke med slikt, andre ubrukelige, men i det store og heile er det totalen i hverdagen som gjelder. 

Vi får prøve å forklare trinn for trinn hva vi ønsker, og neste gang sier du noen uker før, og gjentar det uka før, og enda engang noen dager før, att du på denne bursdagen ønsker en liten gave, og en middag ute i pent tøy.  Ja, selvfølgelig hadde det vært så mye kjekkere om de gredde å hoste opp slikt uten mas, men tror faktisk de er helt blanke noen. 

Så får du se om han greier den oppgaven. Vi får leve i spenning. 

Anonymkode: beed0...192

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo ganske svakt om du ikke fikk noen som helst gave eller blomster eller noe som helst annet enn litt bakverk på bursdagen din.

Om frokosten på sengen var «muffins fra europris» eller mer imponerende bakverk tenker jeg i utgangspunktet ikke er så jævla nøye. Frokost på sengen trenger virkelig ikke være noen slags selvfølge på bursdager heller. Men hvis frokosten var eneste lille antydning til oppmerksomhet på bursdagen er jeg enig i at det er ganske tynn suppe. Uten at jeg hadde grått til jeg var hoven i ansiktet av det, akkurat. 

Anonymkode: 799fd...74c

Jeg vet at jeg overdrev den grininga 😂 men jeg var så skuffa at tårene bare rant, en liten 5 åring følte jeg meg, i dusjen. 

Han sa at han kommer til å kjøpe blomster til meg i morgen. Han skjønner ikke poenget, vil ikke ha blomster i morgen, ikke i det hele tatt, ikke litt engang. Det er første år hvor han gir totalt blaffen, og vi har vært sammen i mange år så han vet veldig godt hva jeg liker. 

Han er en fin fyr ellers, men jeg bare tror han ga litt faen og tenkte at det ikke er så viktig 🥺

• Liker 2
  • Hjerte 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Først og fremst: Gratulerer med dagen💐🥂🎉

Og så: denne skuffelsen kjenner jeg igjen så altfor godt. Jeg lærte meg etter noen år å bare fikse meg min egen drømmebursdag, så jeg kjøpte inn egen drømmegave, eget favorittgodteri, egen favorittblomst og ordnet med min egen drømmedag. Hender til og med at jeg reiser bort og har en booket et eller annet spennende på dagen min. Selvsagt har mannen blitt krenket og butthurt for det noen ganger, men det gir jeg litt beng i. Når han sitt svar på å gjøre stas på meg er å raske sammen en hverdagsmiddag og komme drassende med noen halvgjennomtenkte gaver, ordner jeg meg heller selv. De fineste og mest minnerike bursdagene mine er dem hvor jeg bare har booket meg noe hyggelig helt alene, typ spadag, og de fineste gavene har jeg betalt for selv. Typisk at mannen kommer i ettertid med "...jeg kunne jo kjøpt det, jeg...". Eh nei, det kunne du ikke, for uansett hvor mange ganger jeg hadde sagt at jeg hadde ønsket meg dem tingen, så hadde ikke den tingen dukket opp på bursdagen min🙄

Anonymkode: d22fe...6d2

• Liker 10
  • Hjerte 8
  • Nyttig 8
Skrevet

Han min er ubrukelig på bursdager. Han glemmer det helt til siste liten og så er det plutselig for sent. Men jeg velger å tenke at det bare er sånn. Og jeg har merket at om jeg forteller han i detalj litt på forhånd hva jeg ønsker eller trenger så gjør han det jo. Sånn type: "på lørdag når jeg har bursdag, hadde det ikke vært koselig om vi gikk ut å spiste sammen. Kan ikke du booke et bord et sted du tror jeg vil like?".  Han er lik når det kommer til alle sine bursdager, og det er blitt min jobb å huske på det for alle. Hadde det ikke vært for at Facebook minner han på endel bursdager så hadde han glemt alle🤪 Han er god på mange andre områder da❤️

Har det alltid vært slik? Eller er det en endring som har kommet denne bursdagen? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Først og fremst: Gratulerer med dagen💐🥂🎉

Og så: denne skuffelsen kjenner jeg igjen så altfor godt. Jeg lærte meg etter noen år å bare fikse meg min egen drømmebursdag, så jeg kjøpte inn egen drømmegave, eget favorittgodteri, egen favorittblomst og ordnet med min egen drømmedag. Hender til og med at jeg reiser bort og har en booket et eller annet spennende på dagen min. Selvsagt har mannen blitt krenket og butthurt for det noen ganger, men det gir jeg litt beng i. Når han sitt svar på å gjøre stas på meg er å raske sammen en hverdagsmiddag og komme drassende med noen halvgjennomtenkte gaver, ordner jeg meg heller selv. De fineste og mest minnerike bursdagene mine er dem hvor jeg bare har booket meg noe hyggelig helt alene, typ spadag, og de fineste gavene har jeg betalt for selv. Typisk at mannen kommer i ettertid med "...jeg kunne jo kjøpt det, jeg...". Eh nei, det kunne du ikke, for uansett hvor mange ganger jeg hadde sagt at jeg hadde ønsket meg dem tingen, så hadde ikke den tingen dukket opp på bursdagen min🙄

Jeg skal begynne å gjøre som deg. Bursdag er så gøy. Jeg føler det er den eneste dagen i året hvor dagen er bare "min".  Neste år skal jeg lage meg en drømmebursdag. Og neste år får han ikke en dritt av meg. I år fikk han klokke til 5000 fordi han trener mye og jeg tenkte at det kunne vært en brukelig gave. 

• Liker 4
  • Hjerte 8
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg vet at jeg overdrev den grininga 😂 men jeg var så skuffa at tårene bare rant, en liten 5 åring følte jeg meg, i dusjen. 

Han sa at han kommer til å kjøpe blomster til meg i morgen. Han skjønner ikke poenget, vil ikke ha blomster i morgen, ikke i det hele tatt, ikke litt engang. Det er første år hvor han gir totalt blaffen, og vi har vært sammen i mange år så han vet veldig godt hva jeg liker. 

Han er en fin fyr ellers, men jeg bare tror han ga litt faen og tenkte at det ikke er så viktig 🥺

Ta det som lærdom. Han er ingen tankeleser. Om ein har behov, spesielt så viktige at ein griner , må ein kommunisere dei ut. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Her får jeg spørsmål kvelden før om jeg ønsker meg noe, så skal jeg liksom finne utav det og blir irritert og sier nei, fordi det i utgangspunktet er for seint for gubben og reise noen plasser og kjøpe, eventuelt enda senere å bestille. 

Så da får jeg ingenting fordi jeg sa nei. 

Men, han har bursdag han og, så nå har jeg jo omsider forståelse over att vi egentlig ikke feirer bursdager her i hus, så skal dra den samme til han neste gang. 

Noen er flinke med slikt, andre ubrukelige, men i det store og heile er det totalen i hverdagen som gjelder. 

Vi får prøve å forklare trinn for trinn hva vi ønsker, og neste gang sier du noen uker før, og gjentar det uka før, og enda engang noen dager før, att du på denne bursdagen ønsker en liten gave, og en middag ute i pent tøy.  Ja, selvfølgelig hadde det vært så mye kjekkere om de gredde å hoste opp slikt uten mas, men tror faktisk de er helt blanke noen. 

Så får du se om han greier den oppgaven. Vi får leve i spenning. 

Anonymkode: beed0...192

Du må da ikke si nei! Da svarer du at du gleder deg til å se hva han har ordnet. Spark ballen rett tilbake til ham!

Anonymkode: 134c5...8dd

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
oss-to skrev (1 minutt siden):

Ta det som lærdom. Han er ingen tankeleser. Om ein har behov, spesielt så viktige at ein griner , må ein kommunisere dei ut. 

Han kjenner mer veldig godt da, det er første bursdag hvor han ikke bryr seg, derfor var skuffelsen stor. Å gråte har man ikke alltid kontroll over, selv om det høres latterlig ut. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg skal begynne å gjøre som deg. Bursdag er så gøy. Jeg føler det er den eneste dagen i året hvor dagen er bare "min".  Neste år skal jeg lage meg en drømmebursdag. Og neste år får han ikke en dritt av meg. I år fikk han klokke til 5000 fordi han trener mye og jeg tenkte at det kunne vært en brukelig gave. 

Jeg vet, bursdag ER gøy🎉 I hvert fall synes noen det, slike som deg og meg. Men din mann og min mann er nok ikke der, og hvorfor skal vi da gidde å ordne så veldig mye for dem? Nei, da kan jo de mumle tørre Europris-muffins på sine bursdager, og så kan vi ha drømmedager fullstappet med akkurat det vi selv vil oppleve🌸 Du aner ikke hvor mye gøy jeg har tatt meg selv med rundt på i Norges land på bursdagen min, har hatt noen veldig magiske dager🥰 Klatret i nydelige fjell, rodd i robåt i Hardangerfjorden, tatt Norges lengste zipline, chillet på forskjellige spahotell, badet i nydelige fjellvann. Og så, når bursdagen er over, DA kommer jeg hjem og får den nedturen av en feiring hvor det er rasket sammen noe greier som liksom skal være stas. Yeah yeah. Det ser jeg bare på som et kjedelig nachspiel. Selve festen hadde jo jeg på selve bursdagen.

(Må legge til at jeg er introvert og ELSKER alenetid - også på bursdagen min)

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har vært sammen i tre år, han vet fortsatt ikke når jeg har bursdag... han sa "det ligger i kalenderen på jobb, trenger ikke huske det da".

Neinei. 

Ingen store greier her heller. Blomster har jeg aldri fått. Har fått et smykke en gang.. 375kr fra Aseco. Lignet på det jef ønsket meg, men ble raskt slitt og ødelagt dessverre. 

Jeg har begynt å gi han opplevelser jeg selv ønsker meg. Vinnvinn.

Anonymkode: 8bef7...572

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han kjenner mer veldig godt da, det er første bursdag hvor han ikke bryr seg, derfor var skuffelsen stor. Å gråte har man ikke alltid kontroll over, selv om det høres latterlig ut. 

Det er på ingen måte latterlig. Vi har alle behov . Det å bli såra og grine når behova våre ikkje blir møtt er normalt. Ville snakka med mannen min om  dine forventningar til ein slik dag. Visste du det betydde so mykje for deg? Om kva tankar han har. Viste han det betydde so mykje for deg?  Om han viste det, kva var grunnen for å ikkje gå all in for at du fekk dagen din? Kommunikasjon og refleksjon kan gjere at ein ikkje havnar der igjen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår så godt at dette var skuffende fra ham. Men jeg tenker at det også er skuffende av deg. Jeg hadde blitt så såret av meg selv om jeg ikke unnet meg noe bedre enn rester fra kjøleskapet og å være sår og vond hele bursdagen! 

Jeg har feiret helt alene noen ganger, og har sørget for å gjøre maks stas på meg selv. God middag, kake og gave. Husk det, at du er også en voksen i ditt liv som skal sette pris på DEG. 

Gratulerer med overstått! 

Anonymkode: 92862...ed9

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Har alltid sagt til kjæresten på forhånd hva jeg ønsker å gjøre på bursdagen min, så trenger han ikke å lure på det. 

Anonymkode: 86f38...c79

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hadde bursdag. Våknet til "frokost" på senga av mannen, en haug med muffins fra europris og en prinsessestang. Hyggelig med frokost uansett, men jeg så for meg blomster eller en liten gave, men fikk ingenting.

Gråt og gråt i dusjen samtidig som jeg skammet meg, er jeg en drittunge som gråter over slikt? Mannen merka at jeg var hoven i fjeset av all den grininga og lovte å gjøre opp, men det er liksom ikke det det handler om.. jeg ville bare ha litt ekstra stas på dagen min..hadde blitt glad om jeg kunne pynte meg og dra på restaurant eller om jeg bare fikk en bukett 🥺 klarer ikke legge fra meg skuffelsen...argh 

Avsluttet kvelden med middagsrester fra i går og det var det. 

Jeg tar alltid regien selv når jeg har bursdag. Hvis jeg ønsker å gå ut og spise på dagen min, så sier jeg det til kjæresten, også booker jeg bord. Hvis jeg har lyst på en spesiell rett å lage hjemme, så kjøper jeg inn til det. Hvis jeg har lyst på selskap med venner eller familie, så er det jeg som baker og inviterer. Jeg anbefaler å gjøre det samme til neste år, eller, du kan si til kjæresten i forkant av bursdagen din hva du ønsker at han skal fikse, så blir du ikke skuffet😊 Vær tydelig å be om det du vil dere skal gjøre😊 Når det er sagt; gave burde han ha fikset til deg❤️

Anonymkode: f0041...6bb

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Takk til dere som har svart. Ja jeg skal være tydelig, eller som nevnt jeg skal gjøre stas på meg selv og ha null forventinger. Men jeg er likevel skuffa, han kunne ordne en liten ting, litt innsats kunne han ha lagt. Bare litt. Han sier han ikke hadde tid til å fikse noe, men i går var han med kompisene, dagen før på en sykkeltur osv. Det hjelper uansett ikke å jabbe mer om det nå. 

• Liker 2
  • Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk til dere som har svart. Ja jeg skal være tydelig, eller som nevnt jeg skal gjøre stas på meg selv og ha null forventinger. Men jeg er likevel skuffa, han kunne ordne en liten ting, litt innsats kunne han ha lagt. Bare litt. Han sier han ikke hadde tid til å fikse noe, men i går var han med kompisene, dagen før på en sykkeltur osv. Det hjelper uansett ikke å jabbe mer om det nå. 

Men du må la deg sjølv få være skuffa. Og heilt ærlig det er lov å jabbe litt og. Spesielt om tid blir brukt som argument. Eg ville sagt at no har han eit år til neste bursdag ,så han får berre ta seg i nakken. Du forventar gave og oppvartning på dagen din. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...