AnonymBruker Skrevet 17. august #1 Skrevet 17. august Er svært sjeldent syk, men må ringe i morgen. Jeg vil ikke si grunnen til sjefen. Jeg vet de ikke har rett til å vite. Jeg høres ikke syk ut. Er redd sjefen ikke vil tro meg, stille spørsmål osv. Jeg vet han har gjort dette til kolleger. Jeg har en gyldig grunn, men ønsker ikke at han vet da det er personlig. Hva sier jeg? Anonymkode: 120cf...da2
AnonymBruker Skrevet 17. august #2 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er svært sjeldent syk, men må ringe i morgen. Jeg vil ikke si grunnen til sjefen. Jeg vet de ikke har rett til å vite. Jeg høres ikke syk ut. Er redd sjefen ikke vil tro meg, stille spørsmål osv. Jeg vet han har gjort dette til kolleger. Jeg har en gyldig grunn, men ønsker ikke at han vet da det er personlig. Hva sier jeg? Anonymkode: 120cf...da2 «Hei. Jeg kan ikke komme på jobb i dag pga sykdom» Anonymkode: b03a3...cd8 4
AnonymBruker Skrevet 17. august #3 Skrevet 17. august Hei, jeg er syk og kommer dessverre ikke på jobb i dag. om sjefen spør om jobben kan tilrettelegge slik at jeg fremdeles kan jobbe på jobb, så svarer jeg; nei, det kan ikke tilrettelegges denne gangen. Også sier sjefen; ok, god bedring. Du svarer takk og legger på. Anonymkode: 21759...6fe 5
AnonymBruker Skrevet 17. august #4 Skrevet 17. august Jeg sier bare at jeg er syk, og om jeg tror jeg er tilbake neste dag eller blir borte flere dager. Anonymkode: 33499...5d2 1 1
Kullsyrevann Skrevet 17. august #6 Skrevet 17. august Nei, men seriøst. Kjør på med feber og migrene. Hvis ikke det er godt nok skylder du på mageproblemer. Ingen vil ha deg på jobb med diare. Ingen vil grave etter mer detaljer heller. Hvis sjefen er frekk nok til å snoke kan du være frekk nok til å kjøre på med en hvit løgn.
Fighter83 Skrevet 17. august #7 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er svært sjeldent syk, men må ringe i morgen. Jeg vil ikke si grunnen til sjefen. Jeg vet de ikke har rett til å vite. Jeg høres ikke syk ut. Er redd sjefen ikke vil tro meg, stille spørsmål osv. Jeg vet han har gjort dette til kolleger. Jeg har en gyldig grunn, men ønsker ikke at han vet da det er personlig. Hva sier jeg? Anonymkode: 120cf...da2 "Hei, jeg er syk og kommer ikke på jobb i dag." Ledere spør som regel om jeg kommer neste dag og da kan man jo si i fra hva man tror selv ut fra hvor lenge man har vært dårlig og tidligere erfaringer man har med å være syk. Trenger jo ikke å reflektere med leder over telefon men si kun kort hva de tror er best. Er uansett best for leder å vite det der å da enn å måtte evt få samme telefonen dagen etter.
AnonymBruker Skrevet 17. august #8 Skrevet 17. august "Hei, har dessverre blitt syk" Anonymkode: 796f3...68b
AnonymBruker Skrevet 17. august #9 Skrevet 17. august Jegsier jeg er blitt skikkelig dårlig og ikke kommer på jobb. Ingen sjef har spurt om hvorfor. Bare om jeg tror jeg kommer på jobb neste dag, også deretter ok, god bedring Anonymkode: 080f3...50b 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #10 Skrevet 17. august Jeg hadde sendt melding på kvelden jeg, hvis jeg allerede visste at jeg var blitt syk og skrevet at jeg ringer i morgen tidlig. Jeg sier bare at jeg er syk og ikke kan komme på jobb. Hadde jeg feks fått omgangssyke på lørdag hadde jeg sagt ifra allerede da. Anonymkode: be56a...8a1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #11 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg hadde sendt melding på kvelden jeg, hvis jeg allerede visste at jeg var blitt syk og skrevet at jeg ringer i morgen tidlig. Jeg sier bare at jeg er syk og ikke kan komme på jobb. Hadde jeg feks fått omgangssyke på lørdag hadde jeg sagt ifra allerede da. Anonymkode: be56a...8a1 Vi må ringe da det må ringes etter vikar samme dag. Jobber i barnehage. Anonymkode: 120cf...da2
AnonymBruker Skrevet 18. august #12 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi må ringe da det må ringes etter vikar samme dag. Jobber i barnehage. Anonymkode: 120cf...da2 Ja, som jeg skrev, jeg hadde både sendt melding på kvelden hvis jeg visste jeg ikke kunne komme på jobb neste dag og i tillegg ringt neste morgen med mindre jeg fikk svar fra leder. Anonymkode: be56a...8a1
AnonymBruker Skrevet 18. august #13 Skrevet 18. august Jeg sender bare melding og sier jeg er syk. Vi har ikke noe krav om at det må ringes. Men jeg har ett såpass godt forhold til sjefen at jeg ikke hadde vært engstelig for å fortelle grunn heller. Anonymkode: c4a43...7df
Phoenix Heart Skrevet 18. august #15 Skrevet 18. august Hei, jeg er syk i dag og kan dessverre ikke komme på jobb.
Rotemor Skrevet 18. august #16 Skrevet 18. august VetAlt skrev (7 timer siden): Si at du har magevirus. Nei. Man trenger ikke lyve og skape historier man må huske på senere. Jo mer du lyver i livet ditt, jo mindre troverdig er du og jo mindre utvikler du deg som voksent menneske. 2
AnonymBruker Skrevet 18. august #17 Skrevet 18. august Ps hvis du ikke vil si hvorfor så ikke lyv og si du har omgangssyke, normale folk har ikke årlig omgangssyke. Anonymkode: 5608e...083
Rotemor Skrevet 18. august #18 Skrevet 18. august Kullsyrevann skrev (7 timer siden): Nei, men seriøst. Kjør på med feber og migrene. Hvis ikke det er godt nok skylder du på mageproblemer. Ingen vil ha deg på jobb med diare. Ingen vil grave etter mer detaljer heller. Hvis sjefen er frekk nok til å snoke kan du være frekk nok til å kjøre på med en hvit løgn. Igjen: Se svaret mitt over. Det er bare skulkere som lyver om sykdom.
AnonymBruker Skrevet 18. august #19 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er svært sjeldent syk, men må ringe i morgen. Jeg vil ikke si grunnen til sjefen. Jeg vet de ikke har rett til å vite. Jeg høres ikke syk ut. Er redd sjefen ikke vil tro meg, stille spørsmål osv. Jeg vet han har gjort dette til kolleger. Jeg har en gyldig grunn, men ønsker ikke at han vet da det er personlig. Hva sier jeg? Anonymkode: 120cf...da2 Hei. Jeg er dessverre blitt syk, og kan ikke komme på jobb i dag. Det er bare kleint med dem som begynner å legge ut detaljer om sykdom, med mindre det er relevant for arbeidsplassen, f.eks. mtp. tilrettelegging. Anonymkode: cedde...a6b
AnonymBruker Skrevet 18. august #20 Skrevet 18. august Du: Hei, jeg har blitt dårlig og kommer ikke på jobb i dag. Sjefen: Åh, hva feiler det deg, da? Du: Jeg er ikke bra, men det går over. Jeg er antakelig tilbake på jobb i morgen (hvis det er sannsynlig). Sjefen: Kan du likevel gjøre noen oppgaver hjemmefra? Du kan vel skrive etpar mailer, stille på et kundemøte på Teams og ta noen telefoner? Tar ikke mye tid det, vettu! Du: I dag kan jeg dessverre ikke det, men vi snakkes i morgen. Ha det bra. Anonymkode: 5949d...9b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå