Gå til innhold

Mor som snakker nedsettende til meg pga jeg er gravid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann.

Jeg trenger egentlig bare å få ut litt sjokk og tristhet. Jeg er 29 år og gravid, men min mor behandler meg som en tenåring som har «gått på en smell.» Hun snakker nedsettende til meg, at jeg er løs på tråden og at jeg ikke vet hva jeg holder på med, og masse stygge ting. Det er nok fordi hun ikke liker fyren jeg har valgt å få barn med, da han er fra en annen kultur. Jeg syns bare det er så trist å få høre så mye dårlig rundt graviditeten min, som var veldig ønsket fra meg. Det tar mye av gleden at min egen mor snakker til meg som om jeg er en «hore.»

Sikkert ingen andre som har opplevd lignende! Men om noen har dårlige erfaringer rundt egen familie og sin annonsering av graviditet så del gjerne! Det er vanskelig å stå i alene.

Anonymkode: aff81...b02

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Overraskende mange opplever det du står i faktisk. Ikke at det er en trøst. Generelt er det mye å forvente at andre skal bli hoppende glade av at andre er gravide, men de trenger ikke si alt de tenker.

Anonymkode: 922ce...9fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke at folk fortsetter kontakten med sånne… ja det er mor, men altså det finnes da grenser for hva man skal godta. 

Anonymkode: acecf...d1b

• Liker 3
Skrevet

Hva med å bryte med din mor når det helt klart ikke er noe positivt for deg, vil du at ditt barn skal bli behandlet på den måten? For det kommer neppe til å stoppe med deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fatter ikke at folk fortsetter kontakten med sånne… ja det er mor, men altså det finnes da grenser for hva man skal godta. 

Anonymkode: acecf...d1b

Ikke jeg heller, men noen tenker «det er jo familie». So what? Behandler de deg dårlig, kutt dem ut. 

Anonymkode: a922e...cfb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oj så rart! Samme om du faktisk skulle ha vært stokk dum og blitt gravid med en misygonistisk drittsekk eller lykkejeger hjelper det jo virkelig ikke å snakke sånn til deg! Det hadde aldri aldri min mor gjort, om jeg så ble gravid med en rusmisbruker eller en muslim…

Anonymkode: 11bdc...ddf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Overraskende mange opplever det du står i faktisk. Ikke at det er en trøst. Generelt er det mye å forvente at andre skal bli hoppende glade av at andre er gravide, men de trenger ikke si alt de tenker.

Anonymkode: 922ce...9fc

Det er da ikke mye å forvente at moren blir glad for å bli bestemor. At omstendighetene kunne vært bedre kan man mene, men det trenger man vanligvis ikke å si. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Heisann.

Jeg trenger egentlig bare å få ut litt sjokk og tristhet. Jeg er 29 år og gravid, men min mor behandler meg som en tenåring som har «gått på en smell.» Hun snakker nedsettende til meg, at jeg er løs på tråden og at jeg ikke vet hva jeg holder på med, og masse stygge ting. Det er nok fordi hun ikke liker fyren jeg har valgt å få barn med, da han er fra en annen kultur. Jeg syns bare det er så trist å få høre så mye dårlig rundt graviditeten min, som var veldig ønsket fra meg. Det tar mye av gleden at min egen mor snakker til meg som om jeg er en «hore.»

Sikkert ingen andre som har opplevd lignende! Men om noen har dårlige erfaringer rundt egen familie og sin annonsering av graviditet så del gjerne! Det er vanskelig å stå i alene.

Men du står jo ikke alene? Du har jo samboeren din til å støtte deg.

Anonymkode: 2a3b9...334

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Violetta skrev (30 minutter siden):

Det er da ikke mye å forvente at moren blir glad for å bli bestemor. At omstendighetene kunne vært bedre kan man mene, men det trenger man vanligvis ikke å si. 

Jo, det kan være for mye å forvente. Dersom man ser at datteren går inn i et forhold med store røde flagg, man vil jo at barna skal ha et godt liv. Når det blir barn, tar det gjerne enda flere år før man kommer seg ut av det. Tror at for en mor kan det være fortvilende å se.

Men hvis graviditeten er langt på vei, er det ikke så mye å gjøre med. Og uansett velger nok denne moren feil taktikk.

Anonymkode: 2460c...1e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, det kan være for mye å forvente. Dersom man ser at datteren går inn i et forhold med store røde flagg, man vil jo at barna skal ha et godt liv. Når det blir barn, tar det gjerne enda flere år før man kommer seg ut av det. Tror at for en mor kan det være fortvilende å se.

Men hvis graviditeten er langt på vei, er det ikke så mye å gjøre med. Og uansett velger nok denne moren feil taktikk.

Anonymkode: 2460c...1e9

Det hjelper ikke den vordende mor at den vordende mormor snakker ned graviditeten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.8.2025 den 23.07):

Heisann.

Dette er helt uakseptable kommentarer fra din mor. Jeg hadde kuttet kontakten, tvert! 

Anonymkode: d4fdc...d7e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...