Gå til innhold

hva hadde dere tenkt om barnesykepleierne filmet mens dere steller baby på barselavdelingen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

etter å ha født baby, hvordan tror du at du hadde likt det? for at barnesykepleier skal finne ut av dynamikk og samspill mellom deg og nyfødt baby? 

Anonymkode: a41a8...768

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dette for å vurdere egnethet ifbm Barnevernet eller noe?

Anonymkode: e5288...d48

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri skiftet bleie på så små babyer før jeg fikk barn så jeg hadde vært ukomfortabel med å bli filmet mens jeg fant ut av det.

Anonymkode: 415be...14d

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor de ikke heller kan observere det uten å filme?

Anonymkode: 415be...14d

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er dette for å vurdere egnethet ifbm Barnevernet eller noe?

Anonymkode: e5288...d48

nei, generell filming. 

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært et klart nei fra meg. 

Anonymkode: b7bb3...1de

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke normalt å filme. Blir du undersøkt av barnevernet eller noe?

Anonymkode: 1fad3...dbd

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke normalt å filme. Blir du undersøkt av barnevernet eller noe?

blir man filmet da? 

Skrevet

Da stiller jeg spørsmålet om hva som er hensikten med filmingen?

Uaktuelt!

• Liker 10
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært helt uaktuelt. Jeg skal ikke filmes. Det har med mitt personvern å gjøre. 

Anonymkode: cbe6f...0dc

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

etter å ha født baby, hvordan tror du at du hadde likt det? for at barnesykepleier skal finne ut av dynamikk og samspill mellom deg og nyfødt baby? 

Hvorfor skal de finne ut det? Mistenker de at noe ikke er som det skal?

Og hvorfor filme? Det holder vel å observere, i tilfelle.

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. Selv ikke dersom bv er i bildet, rett og slett fordi det ikke blir autentisk hvis jeg filmes. Da klarer jeg ikke være meg selv

Anonymkode: f8007...23f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør du om dette?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, av flere grunner, blant annet at jeg ikke vil at mitt nakne barn skal filmes. Men dette har jeg aldri hørt om før. Hva er bakgrunnen for denne forespørselen? 

Anonymkode: 5cfe9...67c

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg aldri godtatt. Man ser ikke utpreget «dynamikk og samspill» mellom en som er nyfødt og en stressa ny mor. Å det blir hvertfall IKKE bedre om noen filmer. Å skulle det være for bv sin del så kan jeg heller ikke forstå hva godt det skal gjøre. En barnesykepleier bør klare å se det som skal ses uten et kamera altså. 

Anonymkode: b5deb...b64

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hadde nyfødt ble jeg spurt av en venninne som jobber i barnevernet om de kunne komme hjem til meg privat for å filme meg og barnet sammen i f.eks. bleieskift/ våkentid sammen. Det skulle brukes i undervisning og barnevernet hadde manko på folk som sa ja til dette. Da dette var mitt 4 barn følte jeg meg trygg og sa ja. Babyen var utrøstelig og grinete under besøket, noe som  jo stresset meg litt- men fikk beskjed om at det bare var topp. De var visst interesser i å se om du kunne lese babyens signaler. Uansett, jeg opplevde det som helt uproblematisk men var jo ikke førstegangsmor da. 

Anonymkode: b7455...0ef

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Da jeg hadde nyfødt ble jeg spurt av en venninne som jobber i barnevernet om de kunne komme hjem til meg privat for å filme meg og barnet sammen i f.eks. bleieskift/ våkentid sammen. Det skulle brukes i undervisning og barnevernet hadde manko på folk som sa ja til dette. Da dette var mitt 4 barn følte jeg meg trygg og sa ja. Babyen var utrøstelig og grinete under besøket, noe som  jo stresset meg litt- men fikk beskjed om at det bare var topp. De var visst interesser i å se om du kunne lese babyens signaler. Uansett, jeg opplevde det som helt uproblematisk men var jo ikke førstegangsmor da. 

Anonymkode: b7455...0ef

Men da viste du jo grunn/formål og du har blitt spurt.

Ut i fra hva TS har informert om i HI så er det uklart om det foreligger noen forespørsel om det er greit å bli filmet på sykehuset av barnesykepleier.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva var hensikten? De filmer ikke uten grunn.

Jeg som sykepleier på nyfødtintensiv filmer ikke pasienter og foreldre, (så sant ikke foreldrene spør meg om jeg kan det). 

Anonymkode: 53815...f9e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det studenter som skal bruke filmer i en oppgave? Eller til opplæring? 

Uansett årsak, må de jo opplyse om hvorfor. Er det til bruk i studie, opplæring osv, så er de pliktig til å informere og spørre etter samtykke. 

Er det private mobiler og ingen sier hvorfor, meld fra til ledelse på avdelingen. 

Anonymkode: c8f8f...e75

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tenkt at de mistenkte dårlig samspill, og ville ha dokumentasjon på samspillet for at bv eventuelt sette inn tiltak. Som kan være alt fra litt eller mye veiledning til å miste omsorg. 

Anonymkode: c3e92...3ae

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...