Gå til innhold

Hvorfor har briter så lav boligstandard når de har i åresvis vært foran på mye annet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hotellrommene er knøttsmå og de fleste besøk på Airbnb er en skuffelse. Selv serier og filmer avslører en standard langt under nivå for vår del av Europa.

Anonymkode: 01581...863

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva har de vært foran på? 

Anonymkode: 206bc...7a1

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De hadde en av verdens største kolonier for å nevne noe.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde der i ti år og er helt enig. Jeg aner ikke hvorfor. De rike har det fint, men selv velstående middelklasse har ofte dårligere boligstandard enn arbeiderklasse i Norge. Trekkfulle, gamle boliger med mugg og kjipe løsninger. 

Anonymkode: 2f97a...037

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du tuller?!

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd der og har venner jeg jevnlig besøker der. Det er virkelig en helt annen standard på boligene der enn i Norge ja. Og generelt synes jeg det er blitt slitt og skittent der de siste årene, på togene, kjøpesentere osv. Mulig det alltid har vært det, men jeg har ikke lagt merke til det før de senere årene. Vet ikke hvorfor det er sånn!

Anonymkode: 2872c...6dc

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er vel ikke akkurat noe å applaudere...

Anonymkode: b63bc...832

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er over 100 år siden 

Anonymkode: 65923...6c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel ikke akkurat noe å applaudere...

Det er det vel ingen som gjør heller. Faktum er likevel at Storbritannia overførte ressurser fra koloniene tilbake til Storbritannia og at det ville være nærliggende å se for seg at noe av det kunne overføres til økt boligstandard for befolkningen. 

Anonymkode: 3088a...31c

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig standard og i tillegg er det mye rot og møkk i de hjemmene der jeg har vært på besøk.  Hotellrom, der  må du opp i standard for å få noe bra, bestiller aldri under 4 - stjerner der.

Anonymkode: 103e3...435

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går nedover for England. Deres velferdsystem fungerer ikke så bra som her. De som har penger har det langt penere enn hva mange har i Norge, og det motsatte med fattige. Jeg har bodd i England, i velhavne byer og landsbyer. Aldri sett så flotte hus, hager og interiør noen steder i Norge

Anonymkode: e20fb...509

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er det vel ingen som gjør heller. Faktum er likevel at Storbritannia overførte ressurser fra koloniene tilbake til Storbritannia og at det ville være nærliggende å se for seg at noe av det kunne overføres til økt boligstandard for befolkningen. 

Befolkningen fikk da ikke nyte godt av alt det Storbritannia stjal i koloniene sine… det var det bare noen på toppen som gjorde. 

Anonymkode: c722e...f84

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Boligstandardarden er påfallende. Mangelen på oppvaskmaskin og varmekabler på badet for å nevne noe. men jeg har ikke inntrykk av at det er fordi de ikke har råd til det, eller ikke tar seg råd til det. Men at det ikke er vanlig og de ikke ser problemet med å vaske opp for hånd, og heller vil ha skapplass, eller prioriterer håndklevarmer på badet.

De følger heller ikke våtromsnormen og fliser på sponplater på badet, samtidig som det ikke er varmekabler og vifte fører til fuktproblemer og mugg. Det er også rått og kaldt om vinteren. Mulig vi er litt bortskjemte i Norge da med de lave strømprisene vi har hatt. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som de enten ikke bygger så mye nytt eller at de må forholde seg til gamle byggeregler eller noe. Det virker som det er små hus med små rom/dårlig romløsning. Kalde murhus, trekk på gulvene. Vegg til vegg teppe på badet er spesielt 

Anonymkode: e049c...ea4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Befolkningen fikk da ikke nyte godt av alt det Storbritannia stjal i koloniene sine… det var det bare noen på toppen som gjorde. 

Anonymkode: c722e...f84

Og the British museum.....

Anonymkode: e049c...ea4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Neivel?

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Noen spurte hva de har vært foran på, når du skrev i HI at du ikke skjønner hvorfor husene deres er så dårlige mens de har vært så foran på andre ting.

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Og dette er svaret ditt... Da antyder du at koloniene var noe positivt, siden du setter det opp mot de med de dårlige husene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Mote, legemiddelindustri, offentlig transport, musikk, film, militær, crypto, infrastruktur, moderne ingeniørfag

Anonymkode: e20fb...509

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Neivel?

Noen spurte hva de har vært foran på, når du skrev i HI at du ikke skjønner hvorfor husene deres er så dårlige mens de har vært så foran på andre ting.

Og dette er svaret ditt... Da antyder du at koloniene var noe positivt, siden du setter det opp mot de med de dårlige husene.

Ser at jeg leste feil kode på anonym. Men det er altså indikasjoner på at koloniene var noe de var foran på, siden det settes opp som et positiv mot det negative i HI.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Boligstandardarden er påfallende. Mangelen på oppvaskmaskin og varmekabler på badet for å nevne noe. men jeg har ikke inntrykk av at det er fordi de ikke har råd til det, eller ikke tar seg råd til det. Men at det ikke er vanlig og de ikke ser problemet med å vaske opp for hånd, og heller vil ha skapplass, eller prioriterer håndklevarmer på badet.

Litt som at tørketrommel er vanlig i USA, men ikke i Norge. Jeg har god råd og kunne godt kjøpt meg en tørketrommel, men ser liksom ikke problemet med å henge opp 😅

Anonymkode: 7a5ac...3a3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De er vel ikke så opptatt av hvordan de har det hjemme, kanskje. 

Anonymkode: 9ff7d...179

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...