AnonymBruker Skrevet 17. august #3 Skrevet 17. august Min var lille skinn sekk. Metal matboks med kattunger på Slik sekk som denne. Min var litt mer lilla Anonymkode: c9f55...11c 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #5 Skrevet 17. august Sekken var oransje, tror jeg. Husker ingen matboks, men hadde sånn sekskantet saftflaske. Og var misunnelig på de som hadde en formet som bamse 🧸 Anonymkode: 0bbc5...3a5 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #6 Skrevet 17. august Nei, det husker jeg ikke. Men jeg husker at de aller fleste bare hadde et sånt runt pennal til å ha ting i. Men enkelte elever hadde sånne firkantede med to eller tre lag. Å la pennal med tre forskjellige lag (pluss innhold, som blyanter, viskelær, og så videre) det var det aller største man kunne eie. 😄 Barneversjonen av å bare gå med Gucci-klær, og spise hummer, det der. Anonymkode: 73fd8...0cc 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #7 Skrevet 17. august Hvorfor skulle jeg huske slikt????? Anonymkode: 71203...226
Phoenix Heart Skrevet 17. august #8 Skrevet 17. august (endret) Nei, det er 39 år siden jeg gikk i 1.klasse. Endret 17. august av Phoenix Heart
AnonymBruker Skrevet 17. august #10 Skrevet 17. august Dette er matboksen jeg hadde. Sekken var rødrutete. Drikkeflaska var hvit med rødt lokk. Året var 1973. Anonymkode: 983dc...a9f 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #11 Skrevet 17. august Måtte google litt etter bilder. Jeg hadde dette da jeg startet på skolen i 1982 (vannflaska fant jeg ikke bilde av, men det var denne gjennomsiktige sekskantede plastflaska med rød kork som alltid lukter rart): Anonymkode: 45cdd...eb9 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #12 Skrevet 17. august Min første skolesekk husker jeg ikke. Tror jeg kun valgte den fordi jeg måtte ha skolesekk. Første skolesekk jeg huser var en svart Bergans-skolesekk. Husker den blant annet fordi det var sekken jeg faktisk ville ha og som jeg fortalte mamma at jeg ønsket meg selv om jeg egentlig ikke trengte en ny skolesekk. Brukte den også i voksen alder og helt til jeg hadde ødelagt den etter flere vask i vaskemaskinen. Anonymkode: f03cc...ee6 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #13 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Måtte google litt etter bilder. Jeg hadde dette da jeg startet på skolen i 1982 (vannflaska fant jeg ikke bilde av, men det var denne gjennomsiktige sekskantede plastflaska med rød kork som alltid lukter rart): Anonymkode: 45cdd...eb9 Bare kopierer dette innlegget jeg. Begynte på skolen i 1978. Da jeg begynte I 4. klasse fikk jeg ny sekk, samme merke men større og knallgul. Anonymkode: 31b50...7a1 3
AnonymBruker Skrevet 17. august #14 Skrevet 17. august Sekken var beckmann, rødrutette med skinndetaljer og metallramme. Matboksen var i metall og hadde bilde av en hundevalp på lokket. Hvordan skulle jeg ikke kunne huske det, jeg hadde den éne i i hvertfall 7 år, ikke noen variasjon der. Mitt første penal hadde glidelås og kunne åpnes som en bok, med strikkhemper som hold på plass blyanter, viskelær, tusjer. Timeplan i en plastlomme og linjal i en annen var det plass til også. Anonymkode: 24fab...fee 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #15 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sekken var beckmann, rødrutette med skinndetaljer og metallramme. Matboksen var i metall og hadde bilde av en hundevalp på lokket. Hvordan skulle jeg ikke kunne huske det, jeg hadde den éne i i hvertfall 7 år, ikke noen variasjon der. Mitt første penal hadde glidelås og kunne åpnes som en bok, med strikkhemper som hold på plass blyanter, viskelær, tusjer. Timeplan i en plastlomme og linjal i en annen var det plass til også. Anonymkode: 24fab...fee Dette var sekken min! Den ble utslitt, jeg fikk ny i 5. Anonymkode: 24fab...fee 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #16 Skrevet 17. august Hadde en gul og rød sekk. Matboks var mange forskjellige. Anonymkode: b4c36...858
AnonymBruker Skrevet 17. august #17 Skrevet 17. august Skinnransel med metallmeis. Rundt skinnpenal. Blå metallmatboks. Hadde ikke vannflaske, vi fikk melk på skolen. Sorte gymsokker. Innesko var filttøfler. Anonymkode: b7b7c...f5c 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #18 Skrevet 17. august Lys rosa skinnsekk. Og lys rosa matboks med slikke klapp-låser som vises på bilde 11. Gymsokker - nei, det husker jeg ikke. 80-tallet. AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvorfor skulle jeg huske slikt????? Anonymkode: 71203...226 Fordi det er gode og varme minner. Om foreldre som skapte spenning og glede rundt skolegang. Anonymkode: f7477...39e 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #19 Skrevet 17. august Orange Bergans ransel med meis, husker ikke vannflaske og dette var matboksen min i 1975. Anonymkode: cafa2...16d 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #20 Skrevet 17. august Nei, det husker jeg ikke. Det er kun 16 år siden, så jeg burde kanskje gjort det. Men men. Anonymkode: a6405...dff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå