Gå til innhold

Mimre. Husker du din første skolesekk og matboks?🥰

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og gymsokker..😄🤭

Anonymkode: 22488...f18

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det husker jeg ikke. Det er 40 år siden.

AnonymBruker
Skrevet

Min var lille skinn sekk. Metal matboks med kattunger på 

Slik sekk som denne. Min var litt mer lilla

20250817_213405.jpg

Anonymkode: c9f55...11c

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Husker ikke

Anonymkode: 9bcb9...277

AnonymBruker
Skrevet

Sekken var oransje, tror jeg. Husker ingen matboks, men hadde sånn sekskantet saftflaske. Og var misunnelig på de som hadde en formet som bamse 🧸

Anonymkode: 0bbc5...3a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det husker jeg ikke. 

Men jeg husker at de aller fleste bare hadde et sånt runt pennal til å ha ting i. Men enkelte elever hadde sånne firkantede med to eller tre lag. Å la pennal med tre forskjellige lag (pluss innhold, som blyanter, viskelær, og så videre) det var det aller største man kunne eie. 😄

Barneversjonen av å bare gå med Gucci-klær, og spise hummer, det der.   

Anonymkode: 73fd8...0cc

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle jeg huske slikt?????

Anonymkode: 71203...226

Skrevet (endret)

Nei, det er 39 år siden jeg gikk i 1.klasse. 

Endret av Phoenix Heart
Skrevet

Ja det husker jeg 😊

(1980)

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er matboksen jeg hadde. Sekken var rødrutete. Drikkeflaska var hvit med rødt lokk. Året var 1973.

IMG_1250.jpeg

Anonymkode: 983dc...a9f

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Måtte google litt etter bilder. Jeg hadde dette da jeg startet på skolen i 1982 (vannflaska fant jeg ikke bilde av, men det var denne gjennomsiktige sekskantede plastflaska med rød kork som alltid lukter rart):

AISelect_20250817_221546_Google.jpg

AISelect_20250817_220534_Google.jpg

AISelect_20250817_220613_Google.jpg

Anonymkode: 45cdd...eb9

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min første skolesekk husker jeg ikke.  Tror jeg kun valgte den fordi jeg måtte ha skolesekk. Første skolesekk jeg huser var en svart Bergans-skolesekk. Husker den  blant annet fordi det var sekken jeg faktisk ville ha og som jeg fortalte mamma at jeg ønsket meg selv om jeg egentlig ikke trengte en ny skolesekk.  Brukte den også i voksen alder og helt til jeg hadde ødelagt den etter flere vask i vaskemaskinen. 

Anonymkode: f03cc...ee6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Måtte google litt etter bilder. Jeg hadde dette da jeg startet på skolen i 1982 (vannflaska fant jeg ikke bilde av, men det var denne gjennomsiktige sekskantede plastflaska med rød kork som alltid lukter rart):

AISelect_20250817_221546_Google.jpg

AISelect_20250817_220534_Google.jpg

AISelect_20250817_220613_Google.jpg

Anonymkode: 45cdd...eb9

Bare kopierer dette innlegget jeg. Begynte på skolen i 1978.

Da jeg begynte I 4. klasse fikk jeg ny sekk, samme merke men større og knallgul.

Anonymkode: 31b50...7a1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sekken var beckmann, rødrutette med skinndetaljer og metallramme. Matboksen var i metall og hadde bilde av en hundevalp på lokket. Hvordan skulle jeg ikke kunne huske det, jeg hadde den éne i i hvertfall 7 år, ikke noen variasjon der. Mitt første penal hadde glidelås og kunne åpnes som en bok, med strikkhemper som hold på plass blyanter, viskelær, tusjer. Timeplan i en plastlomme og linjal i en annen var det plass til også.

Anonymkode: 24fab...fee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sekken var beckmann, rødrutette med skinndetaljer og metallramme. Matboksen var i metall og hadde bilde av en hundevalp på lokket. Hvordan skulle jeg ikke kunne huske det, jeg hadde den éne i i hvertfall 7 år, ikke noen variasjon der. Mitt første penal hadde glidelås og kunne åpnes som en bok, med strikkhemper som hold på plass blyanter, viskelær, tusjer. Timeplan i en plastlomme og linjal i en annen var det plass til også.

Dette var sekken min! Den ble utslitt, jeg fikk ny i 5. image.thumb.jpeg.a7408f448be30ecc525db82e48fb0e1c.jpeg

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en gul og rød sekk. Matboks var mange forskjellige. 

Anonymkode: b4c36...858

AnonymBruker
Skrevet

Skinnransel med metallmeis. 
Rundt skinnpenal. 
Blå metallmatboks.  
Hadde ikke vannflaske, vi fikk melk på skolen.
Sorte gymsokker.
Innesko var filttøfler. 

Anonymkode: b7b7c...f5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lys rosa skinnsekk. Og lys rosa matboks med slikke klapp-låser som vises på bilde 11. 

Gymsokker - nei, det husker jeg ikke. 

80-tallet. 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvorfor skulle jeg huske slikt?????

Anonymkode: 71203...226

Fordi det er gode og varme minner. Om foreldre som skapte spenning og glede rundt skolegang. 

Anonymkode: f7477...39e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Orange Bergans ransel med meis, husker ikke vannflaske og dette var matboksen min i 1975.image.jpeg.01b8d1ce90202fbc6dc8eb533d770fde.jpeg

Anonymkode: cafa2...16d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det husker jeg ikke. Det er kun 16 år siden, så jeg burde kanskje gjort det. Men men.

Anonymkode: a6405...dff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...