Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2006 #1 Skrevet 25. mars 2006 Hvorfor er det noen ganger vanskelig å kopiere tekst fra nettet eller epost over i et Word-dokument? Iblant opplever jeg at jeg ikke får kopiert en hel side for eksempel, men må ta avsnitt for avsnitt for å få det over i word. Det er utrolig irriterende. Noen som aner hvorfor dette skjer?
Gjest Dytte Skrevet 26. mars 2006 #2 Skrevet 26. mars 2006 Ingen som aner hva jeg kan gjøre for å unngå dette?
Dolly_WoW Skrevet 26. mars 2006 #3 Skrevet 26. mars 2006 (endret) Det kommer vel an på hvordan hjemmesiden er lagt opp og hvor teksten er. Hvis det for eksempel er rammer, eller tabeller, kan det være med på å "ødelegge" for å få kopiert all tekst riktig. Det er derfor mange sider har en såkalt "Utskiftsvennlig versjon"-knapp... Er ikke så mye å få gjort med det er jeg redd... Endret 26. mars 2006 av Dolly_WoW
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #4 Skrevet 27. mars 2006 Det er ikke bare hjemmesider det skjer, men sist også i gmail. Skulle kopiere en mail over på words for å jobbe med den, men neida, måtte printe ut. Er så drit irriterende å bruke papir og blekk på slikt!
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #5 Skrevet 27. mars 2006 Har aldri opplevd det problemet... ctrl + a
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #6 Skrevet 27. mars 2006 ctr + a gjør ikke så mye på min maskin, da jeg sitter med mac. Men jeg har forsøkt på Apple+A og manuell-markere teksten, uten at det nytter. Kan det være en mac-greie?
Skravla Skrevet 27. mars 2006 #7 Skrevet 27. mars 2006 Kan være en mac-greie. Jeg har OE6.0 og har sjelden problemer. De problemene som dukker opp er hvis det er rammer/tabeller e.l.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #8 Skrevet 27. mars 2006 Merk alt, kopier, og lim inn i et word-dokument. Lagre så Word-dokumentet.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #9 Skrevet 27. mars 2006 Merk alt, kopier, og lim inn i et word-dokument. Lagre så Word-dokumentet. ← Det var liksom det som var problemet da... At det ikke VIL kopiere seg. Skravla: Er litt ustø i nett-sjargong: Vil en epost regnes som en ramme/tabell?
Dolly_WoW Skrevet 27. mars 2006 #10 Skrevet 27. mars 2006 nei, de aller fleste mailer er ren tekst.. Men det kan jo såklart være en mail med tabeller... Jeg må innrømme at jeg aldri har vært borti en Mac, så jeg vet ikke om det er det som er problemet her.
Scheherazade Skrevet 27. mars 2006 #11 Skrevet 27. mars 2006 Sitter på Mac selv, og skjønner ikke helt problemet jeg heller. :klø: Er iallfall ikke noe problem her!
Skravla Skrevet 27. mars 2006 #12 Skrevet 27. mars 2006 E-post er som regel ren tekst og burde ikke være noe problem å kopiere. Enkelte websider er jo kopisperret og da er det ikke mulig å kopiere. Sitter på Mac selv, og skjønner ikke helt problemet jeg heller. :klø: Er iallfall ikke noe problem her! ← Ettersom du får det til på Mac så skriv om hvordan du gjør det. Mulig at gjest har glemt en liten detalj?
Catzy Skrevet 27. mars 2006 #13 Skrevet 27. mars 2006 Regner med at det blir problemer fordi det er HTML-kode. Det kan man også ha i e-post. Hvis jeg sliter med kopiering, så pleier jeg å ta det inn i NotePad, og så kopiere alt fra Notepad til dit jeg vil ha det. Da forsvinner all html-formatering, og jeg sitter igjen med ren tekst. Vet ikke hva et tilsvarende program som Notepad heter i Mac, men du har sikkert en helt simpel, ren-tekst-editor som du kan bruke. Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå