Gå til innhold

Holder jeg på å bli utbrent?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter i utgangspunktet en del med helsa, men har alltid hatt stor arbeidskapasitet. 
det er 2 uker siden jeg var ferdig med ferien, og jeg har allerede fått beskjed fra helse-appen på telefonen at jeg puster raskere og har høyere puls. Kjenner på mye hjernetåke på jobb spesielt, og det blir verre og verre jo lengre ut i uka vi kommer. Øresus som blir helt ekstrem og en følelse av trykk i hodet. Veldig glemsk. Stresser hele tiden, og blir aldri ferdig med noe. Mye fatigue.
Føler egentlig jeg har behov for en sykemelding, men ser ikke vitsen per nå når ungdommen fortsatt er hjemme. Eldste studerer utenlands, og starter ikke opp studiene riktig enda.

Anonymkode: 6b018...25d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bestiller en time til fastlegen, beskriver symptomene dine og spør hvilke forebyggende tiltak som er mulig å iverksette. Sykemelding bør og skal IKKE være første tanke når man er i ferd med å bli eller er utbrent. Fokuser heller på å kartlegge stressfaktorer, søvnmønster, livskvalitet etc. Flere fastleger har begynt med et samtaleverktøy for å få ned sykefraværet. Det er allerede høyt nok.

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/forsker-og-fastlege-vil-belonne-leger-som-ikke-sykmelder-1.17254265

Ingenting er mer provoserende enn folk som mener at de har behov for sykemelding, fordi de er på vei til å bli utbrent. Altså. Hva med å jobbe forebyggende før man blir utbrent 🙄

Anonymkode: 51e37...caf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må ta grep før du treffer veggen, ja. Har behov for sykemelding men ser ikke vitsen? Altså, hører du deg selv? Det er jo derfor du holder på å bli syk, fordi du ikke tar nødvendige grep for helsen din...

Anonymkode: dd670...8dc

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Overgangsalder?

Anonymkode: cad77...f8a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du burde helt klart få 6 til 9 måneder sykemelding. Over telefon. Uten videre dokumentasjonsplikt og oppfølging. 

Anonymkode: 55894...4a5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på det samme, har en drøss med symptomer og vet bakgrunnen for noen av dem. Sannsynligvis er nervesystemet mitt helt i ulage/alarmberedskap.

Har bestilt legetime, men ønsker ikke å bli sykemeldt. Usikker på om legen kommer til å synes det er den beste løsningen, og usikker på hva jeg gjør dersom jeg blir anbefalt det. I utgangspunktet ønsker jeg hjelp og triks til å klare å være på jobb og samtidig fungere hjemme.

Jeg håper at vi kan ta noen blodprøver og snakke litt, bli enige om noen ting jeg evt skal prøve. Jeg føler innerst inne for å være alene på en øde øy hvor ingen kan få tak i meg, men jeg er ikke sikker på om sykemelding er det rette allikevel (det sitter LANGT inne for meg).

Anonymkode: ffad1...84e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som høyt blodtrykk. Ta en tur til lege for å ta noen prøver hvis det ikke gir seg. Det er helt unødvendig å tenke utbrenthet og sykmelding for dette. Det kan også være overgangsalder. Sykemelding hjelper ikke på slike plager, man må heller jobbe med teknikker for regulere stress, så man håndterer hverdagen. Å melde seg ut ved sykemelding er bare å utsette problemet.

Anonymkode: 392df...201

AnonymBruker
Skrevet

Overgangsalderen 

Anonymkode: ee905...055

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare 42 år..

Anonymkode: 6b018...25d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...