AnonymBruker Skrevet 17. august #1 Skrevet 17. august Skal i babyshower til ei nær venninne og lurer på hva som er vanlig å gi for? Trenger ikke svar fra dere som mener det er tullete osv , ønsker kun svar på pris. Anonymkode: e199f...76e
AnonymBruker Skrevet 17. august #2 Skrevet 17. august Du gir det du tenker du vil og ikke minst hva lommeboken din tilsier at du kan gi. Kjøp det su uansett(?) hadde tenkt til å kjøpe som gave? Anonymkode: 9f9be...6a1 4
AnonymBruker Skrevet 17. august #3 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Du gir det du tenker du vil og ikke minst hva lommeboken din tilsier at du kan gi. Kjøp det su uansett(?) hadde tenkt til å kjøpe som gave? Anonymkode: 9f9be...6a1 Som sagt ute etter hva som er vanlig å gi for Anonymkode: e199f...76e 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #4 Skrevet 17. august Det er vanlig å gi for 300-500 kr. Kommende besteforeldre og sånn kan benytte babyshower som anledning til å gi større ting, som vogn, bilstol, pulk osv. dersom det er noe de uansett vil bidra med. Men som venn holder det med enkle ting som vognpynt, gulpekluter, aktivitetsleker, kremer og stellesaker, eventyrbok, babypledd osv. Sprell har mye fint. Anonymkode: db2ff...b02 4 2
Linn202187 Skrevet 17. august #5 Skrevet 17. august 300-700 har jeg gitt, litt uavhengig av relasjon 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #7 Skrevet 17. august Jeg har brukt mellom 300 og 1 000 kr, avhengig av relasjonen. Som regel lager jeg en kurv til mor, ikke babyen, for alle får så mye til babyen uansett. Anonymkode: 35547...00b 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #8 Skrevet 17. august Mellom 300-500 synes jeg er en fin pris 😊 Anonymkode: 10d2f...f96 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #9 Skrevet 17. august Linn202187 skrev (44 minutter siden): 300-700 har jeg gitt, litt uavhengig av relasjon Takk for svar Anonymkode: e199f...76e 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #10 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg har brukt mellom 300 og 1 000 kr, avhengig av relasjonen. Som regel lager jeg en kurv til mor, ikke babyen, for alle får så mye til babyen uansett. Anonymkode: 35547...00b Her er relasjonen at vi er veldig gode venninner og jeg kalles tante til første barn . Jeg tenkte rundt 500-700, så kom det ei å ville være med på gaven men hun er ikke like god venninne, så da ble jeg litt usikker Anonymkode: e199f...76e
AnonymBruker Skrevet 17. august #11 Skrevet 17. august Det trenger ikke å være så dyrt. Hvis hun generelt sett ikke er så materialistisk og kravstor så er det ikke så viktig at det er noe dyrt og overdådig. En pakke bleier, purelan, smokker, babysokker, sinksalve, ammeinnlegg, nattbind og sjokolade er eksempler på produkter som ikke er så dyre og som er ting hun kan få behov for i barseltiden. Anonymkode: adff2...fd0
AnonymBruker Skrevet 17. august #12 Skrevet 17. august Ville gitt mellom 700 og 1000. Anonymkode: b5f95...e1e
AnonymBruker Skrevet 17. august #13 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det trenger ikke å være så dyrt. Hvis hun generelt sett ikke er så materialistisk og kravstor så er det ikke så viktig at det er noe dyrt og overdådig. En pakke bleier, purelan, smokker, babysokker, sinksalve, ammeinnlegg, nattbind og sjokolade er eksempler på produkter som ikke er så dyre og som er ting hun kan få behov for i barseltiden. Anonymkode: adff2...fd0 Det er ikke overdådig i min verden å bruke 500-1000kr på gode venner, jeg vil gi noe ordentlig, hun er hverken kravstor eller materialistisk Anonymkode: e199f...76e 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #14 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det trenger ikke å være så dyrt. Hvis hun generelt sett ikke er så materialistisk og kravstor så er det ikke så viktig at det er noe dyrt og overdådig. En pakke bleier, purelan, smokker, babysokker, sinksalve, ammeinnlegg, nattbind og sjokolade er eksempler på produkter som ikke er så dyre og som er ting hun kan få behov for i barseltiden. Anonymkode: adff2...fd0 Nå er jeg litt for gammel for å ha hatt babyshower, men vi fikk jo gaver i barseltiden. Tenker at noe av det du ramser opp er ting jeg aldri ville funnet på å gi som gave, og som jeg kanskje hadde syntes var litt rart å få. Bleier, nattbind og ammeinnlegg blir litt som å gi dopapir i julegave fordi det er noe man har behov for. Anonymkode: 1df2b...76c 4 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #15 Skrevet 17. august Til nære venninner har jeg gitt 800-1000 Anonymkode: 7f18d...adb 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #16 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Her er relasjonen at vi er veldig gode venninner og jeg kalles tante til første barn . Jeg tenkte rundt 500-700, så kom det ei å ville være med på gaven men hun er ikke like god venninne, så da ble jeg litt usikker Anonymkode: e199f...76e Dere kan jo gi noe sammen i babyshower så kjøper du en barselgave eller en gave til mor (din venninne) i tillegg Jeg har pleid å gi fra 100 til 400 avhengig av relasjon. Selv nære venninner har jeg ikke gitt (eller mottatt) babygaver til 500+ kroner. Anonymkode: 9c89e...b10 1 1
altflyter Skrevet 17. august #17 Skrevet 17. august Jeg pleier å gi for rundt 1000, men har kun vært i to babyshower til svært nære❤️ Hadde ikke gitt like mye til mer perifere 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #18 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Dere kan jo gi noe sammen i babyshower så kjøper du en barselgave eller en gave til mor (din venninne) i tillegg Jeg har pleid å gi fra 100 til 400 avhengig av relasjon. Selv nære venninner har jeg ikke gitt (eller mottatt) babygaver til 500+ kroner. Anonymkode: 9c89e...b10 100 hørtes helt ekstremt litt ut, så det er et ikke tema men ja mulig jeg går forbi kjøpe noe ved fødsel Anonymkode: e199f...76e
AnonymBruker Skrevet 17. august #19 Skrevet 17. august Jeg er en eldre nybakt mor (43), og i min omgangskrets har vi ikke hatt babyshowers. Men jeg har fått barselgaver til mellom 250 og 400 kr fra mine venner. Hadde jeg fått gaver i babyshower så hadde jeg ikke forventet barselgaver. Anonymkode: 9fdfb...0ad
AnonymBruker Skrevet 17. august #20 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er en eldre nybakt mor (43), og i min omgangskrets har vi ikke hatt babyshowers. Men jeg har fått barselgaver til mellom 250 og 400 kr fra mine venner. Hadde jeg fått gaver i babyshower så hadde jeg ikke forventet barselgaver. Anonymkode: 9fdfb...0ad Må korrigere meg selv. Ikke at jeg «forventer» gaver, men har fått det av alle. Men hadde da blitt forundret over gave om jeg i tillegg hadde fått gave i babyshower. Anonymkode: 9fdfb...0ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå