AnonymBruker Skrevet 21. august #41 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Å ha et par kilo for mye er ikke et samfunnsproblem. Anonymkode: 27c95...ff5 Men det er jo ikke majoriteten, fedme er i overvekt (🤭) Vi er blitt stillesittende beitedyr, klart vekta går opp da. Anonymkode: f9f44...657 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #42 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men det er jo ikke majoriteten, fedme er i overvekt (🤭) Vi er blitt stillesittende beitedyr, klart vekta går opp da. Anonymkode: f9f44...657 Jo majoriteten av denne gruppen er overvektige, de har ikke fedme. Anonymkode: 27c95...ff5 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. august #43 Skrevet 21. august Hmm,, Jeg var også på stranda i syden for ett par uker siden, da så jeg kun tynne damer som tydelig var opererte. Store rumper og bryst som ikke samhandlet med kroppen generert. Var mye store lepper, og minimalt med rynker, til tross for at dette var veldig solbrune damer oppi 50-60 åra. Rart at vi kan se så forskjellig! Anonymkode: 46b7a...c51 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #44 Skrevet 21. august Vel inntil man innser og akspeterer at det ikke bare er å spise mindre å gå mer så komme man ingen vei. De hjelpemidlene man har er for de som har penger til det. Anonymkode: 8787d...025 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. august #45 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (På 17.8.2025 den 15.32): Jeg er i syden på stranda. Overalt er det feite folk. Ser nesten ingen med normal vekt. Hvis du var på stranda på 70 og 80 tallet så alle helt annerledes ut. Hvor er vi på vei og hva kan vi gjøre for å snu dette? Anonymkode: 5aee7...b3f Huff a meg. Det må være helt grusomt for deg dette. Holder deg nok våken om natten når du bruker så mye tankevirksonhet på reflektere rundt disse fæle tjukke. Finnes hjelp å få, en god psykolog kan sikkert hjelpe deg inn på et spor der du får mentale verktøy til å passe dine egne saker Anonymkode: 43b71...b39
AnonymBruker Skrevet 21. august #46 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (På 17.8.2025 den 15.32): Jeg er i syden på stranda. Overalt er det feite folk. Ser nesten ingen med normal vekt. Hvis du var på stranda på 70 og 80 tallet så alle helt annerledes ut. Hvor er vi på vei og hva kan vi gjøre for å snu dette? Anonymkode: 5aee7...b3f De tykke torde nok ikke gå på stranda på 1970/80-t. Dengang var d vanlig at voksne sa rett ut til folk at de var feite! Anonymkode: d8506...c72
c_buk Skrevet 21. august #47 Skrevet 21. august Kollektiv mangel på disiplin? Jeg tror vi har blitt for myke (dobbelt betydning) og at vi rett og slett har blitt for dårlige til å ta oss sammen. Trening og kosthold er disiplin. Det handler ikke om motivasjon eller kosthold, men det handler om å gjøre det helt elementære for å ta vare på egen kropp og helse. Fedme er å la egen kropp forfalle. Vi ser samme trend i folks arbeidsvilje, disiplin på skolebenken, respekt for medmennesker osv. Vi er et samfunn ser idoliserer det å ha det vanskelig og det å gjøre så godt man kan. Men om ikke det er godt nok bør det faktisk ikke idoliseres. De som ikke mestrer hverdagen, livet, å ta vare på egen helse osv. skal selvsagt ikke behandles med noe annet enn respekt. Men vi må slutte å late som at disiplin ikke er en viktig egenskap og at ikke mange av dagens samfunnsproblemer hadde blitt løst med god gammeldags disiplin. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #48 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (På 17.8.2025 den 15.32): Jeg er i syden på stranda. Overalt er det feite folk. Ser nesten ingen med normal vekt. Hvis du var på stranda på 70 og 80 tallet så alle helt annerledes ut. Hvor er vi på vei og hva kan vi gjøre for å snu dette? Anonymkode: 5aee7...b3f Nå lever man totalt forskjellige liv fra den gang. Jobbene vi har er forskjellige, samfunnet i sin helhet var forskjellig. Det man fikk tak i på butikken var noe helt annet da enn hva det er nå. Lommaboka og livvidden har økt i samme takt i den norske befolkningen for å sette det på spissen. Jeg har gradvis lagt på meg etter at jeg ble kronisk syk. Sakte, men sikkert har jeg blitt feit. Det er en ond sirkel. Jeg sliter med kroniske smerter og fatigue. Det sier seg selv at det begrenser seg hva jeg klarer å gjøre av trening da. Og at jeg er veldig lav hjelper jo sannelig ikke på. Jeg trenger mindre kalorier enn hva det er lovlig å snakke om her inne, og da kun for å vedlikeholde vekta som den er. Ja, jeg er en mester i å telle kalorier. Som tidligere anorektiker har jeg vært alt fra meget undervektig til nå smellfeit. Det er ikke kunnskapen min det står på. Jeg fikk innviliget operasjon, men har ikke tatt den da jeg ikke ønsker å gjøre noe så drastisk. Jeg fikk piller av ene legen min som reduserte apetitten min, da gikk jeg ned nesten 10 kg. Det har jeg også klart å holde av meg. Det er noe. Nå er jeg så forbanna på dagligvarebaronene og matprisene, at det er minimalt jeg handler på butikken også 😛 Altså, 45 kr for druer! Nesten 40 kr for gulrot! Godt jeg har en liten kjøkkenhage og kan ta av egenproduksjon! Anonymkode: d7b5f...d20 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #49 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Huff a meg. Det må være helt grusomt for deg dette. Holder deg nok våken om natten når du bruker så mye tankevirksonhet på reflektere rundt disse fæle tjukke. Finnes hjelp å få, en god psykolog kan sikkert hjelpe deg inn på et spor der du får mentale verktøy til å passe dine egne saker Anonymkode: 43b71...b39 Dette er underholdende Minner meg om den passiv-aggressive tonen til fettaktivistene alle gjør narr av. Anonymkode: 6bf8b...d37 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå