Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi er tre voksne søsken som alle bor i nærheten av barndomshjemmet. Våre foreldre er i syttiårene, men fortsatt spreke.

Jeg og min eldste bror har begge familie, min yngste bror bor alene. Min yngste bror er litt av en ulykkesfugl. Nå har han klart å brekke høyre armen, og går ned armen i gips og fatle. For under to år siden falt han stykt og brakk beinet på tre steder, det var et komplisert brudd, og han gikk på krykker i flere måneder. Ved begge anledninger har vår mor vært hjemme hos han og hjulpet han med gulvvask og annet husarbeid. Jeg og min eldste bror mener at hun ikke bør gjøre forskjell på oss søsken, og siden hun hjelper yngste bror i huset, bør hun hjelpe oss andre med tilsvarende. Mine foreldre synes jeg er totalt urimelig. Hvem har rett?

Anonymkode: fef99...1ef

Du er en egoistisk, selvopptatt ødelagt unge!

Endret av Rotemor
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud er det mulig? Han er alene, han er skadet. Flott at foreldre kan hjelpe.

latterlig at voksne skal måle i milllimeter/rettferdighet som små unger.

Ja, DERE er veldig urimelige

Anonymkode: a282c...f0a

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke dette er en trolletråd. Min barndomsvenninne har tre søsken, og opplever det samme.

Min venninne har en kronisk sykdom og er 100% ufør. Hun er barnløs og singel. Hun har hjemmesykepleie hver morgen og kveld, og hjemmehjelp to dager i måneden.  
Det er mange oppgaver som hjemmetjenesten ikke bistår med, og moren hennes har hjulpet henne med det. Hun betaler moren sin for dette.  
 Likevel klager søsknene hennes over at de ikke får hjelp av moren til sånne oppgaver. To av søsknene er gift, mens eldste er alene med to tenåringer. Alle tre tjener godt over median.
Men de synes altså at det er urettferdig at en nesten-minste-pensjonist tjener litt ekstra ved å gå diverse ærend for sin uføre datter. 

Anonymkode: 63616...8df

• Hjerte 10
AnonymBruker
Skrevet

1/10

Anonymkode: ddc61...06c

Sjenerøst

Anonymkode: 06584...5cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men det er jo ikke rettferdig at yngste bror skal få hjelp når ikke vi får det. Jeg synes det tyder på at de favoriserer yngste bror. Hadde han vært litt mer forsiktig, hadde han kanskje ikke skadet seg så ofte heller...

TS

Troll - håper jeg

Anonymkode: a282c...f0a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trivelige folk dere er.

Anonymkode: 2e318...f98

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Men det er jo ikke rettferdig at yngste bror skal få hjelp når ikke vi får det. Jeg synes det tyder på at de favoriserer yngste bror. Hadde han vært litt mer forsiktig, hadde han kanskje ikke skadet seg så ofte heller...

TS

Herregud.

Anonymkode: 1d73b...b2f

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

TS

Idiot!!! Dere er FRISKE og ikke skadet!! Hvorfor stiller ikke dere opp for bror når han er skadet så ikke deres gamle foreldre behøver???

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Dette må være en konstruert problemstilling. Dere er trolig to voksne i familien i tillegg til at dere kanskje har såpass store barn at de kan hjelpe til hjemme. Bror virker å være alene uten andre rundt seg til å hjelpe ham.

Dere søsken burde vært de første til å trå til for å hjelpe ham. Om foreldrene har overskudd ville de sikkert ha hjulpet dere med å hjelpe ham.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tipper TS sitter med popkornbollen i fanget og leser kommentarene her😂 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

TS

Nei det tyder kun på at dere har en god mor som stiller opp for den som trenger det. Det betyr også at hun ikke er like trangsynt som du og eldste bror, samt at hun har normal dose virkelighetssans.

Hvis dette innlegget er sant: Nå må dere gi dere, dere er jo helt på viddene. Dra heller og hjelp lillebroren dere dere også, dere kan få vansker og trenge hjelp en gang i framtiden dere også.

Anonymkode: 5603d...fb3

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi er tre voksne søsken som alle bor i nærheten av barndomshjemmet. Våre foreldre er i syttiårene, men fortsatt spreke.

Jeg og min eldste bror har begge familie, min yngste bror bor alene. Min yngste bror er litt av en ulykkesfugl. Nå har han klart å brekke høyre armen, og går ned armen i gips og fatle. For under to år siden falt han stykt og brakk beinet på tre steder, det var et komplisert brudd, og han gikk på krykker i flere måneder. Ved begge anledninger har vår mor vært hjemme hos han og hjulpet han med gulvvask og annet husarbeid. Jeg og min eldste bror mener at hun ikke bør gjøre forskjell på oss søsken, og siden hun hjelper yngste bror i huset, bør hun hjelpe oss andre med tilsvarende. Mine foreldre synes jeg er totalt urimelig. Hvem har rett?

For et nedslående, nærmest kvalmende eksempel på egoisme.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde de ikke hjulpet dere også hvis dere hadde blitt hjelpesløse pga skade eller sykdom? Mener du at dine foreldre skal slite seg helt ut og hjelpe dere som klarer det selv, bare for å være rettferdig? Gud hjelpe meg! 

Ut fra det du skriver, er du helt urimelig! Jeg hjalp sønnen min å lage mat, handle og skifte sengetøy da han var sengeliggende pga sykdom. Min andre sønn klarer dette fint selv, men hadde han blitt syk, så hadde jeg hjulpet han også....

Når søsken skal måle alt i gram, er det ikke rart det blir mye familiekrangling... 

Anonymkode: d4aae...0cb

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

TS

De favoriserer ham ikke - de hjelper ham FORDI HAN ER SKADET! Herregud! 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Contigo skrev (19 timer siden):

Åpenbart trolletråd… 

Jeg er enig i at deres mor alene ikke burde hjelpe bror med brukket ben/arm. Dere søsken burde tilby dere å hjelpe til også. 

Helt enig! Tenk å se på at moren sliter seg ut.... 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Din mor har nok vært ganske så grei med dere alle, for du og din eldre bror oppfører dere som bortskjemte drittunger. 

Om du brekker noe eller må på sykehus, tenker du da at din mor skal være hos dine brødre å hjelpe dem mens, eller hos deg?

Jeg unner mine brødre godt. Yngste fikk mere penger i konfirmasjonsgaver eks, plager meg ikke litt engang. Håper bare han sparer mest mulig til bolig og maste om det - fordi jeg vet det er best for han i lengden. Eldste blir kjørt når enn han trenger, hver dag, noe jeg absolutt har forståelse for når han har skole og jobb. Jeg får barnevakt når jeg har arbeidshelg, da blir brødrene nr 2 i køa fordi min mor er med barnebarn. 
Jeg er sliten om dagene, men gud så glad jeg er for at jeg er sliten med eget hus, barn og bil i livet mitt. Ønsker det samme for mine brødre en dag, fordi jeg har ett veldig fint liv, selvom dem lever i litt bortskjemt luksus akkurat nå. 

Anonymkode: 8cdc6...5bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette må være en spøk! Selvfølgelig hjelper man den som trenger det, kanskje du er den neste som trenger hjelp. Noen trenger mer støtte av ulike grunner! Kanskje du skal ha det tilrette lagt på jobb også, dersom noen kommer på krykke???

Livet er urettferdig, lev med det og vær glad du er frisk! 

Anonymkode: 0ec30...ca7

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hjelper hun han kun når han er skadet?

Gjør hun det kun når han ikke kan gjøre det selv, er dere urimelige som krever at hun skal vaske hos dere

Anonymkode: 5555b...1d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.8.2025 den 15.17):

Er dette serriøst? At VOKSNE mennesker virkelig kan spørre om dette? Du og din bror burde skamme dere! Dere er voksne med familie og syter over at deres gamle foreldre ikke kommer å vasker gulvet deres? Nei vet du hva! Vær heller gode søsken å hjelp deres yngre bror. 

Anonymkode: a8735...65d

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.8.2025 den 15.17):

Jeg og min eldste bror har begge familie, min yngste bror bor alene.

Nå har han klart å brekke høyre armen, og går ned armen i gips og fatle. For under to år siden falt han stykt og brakk beinet på tre steder, det var et komplisert brudd, og han gikk på krykker i flere måneder. Ved begge anledninger har vår mor vært hjemme hos han og hjulpet han med gulvvask og annet husarbeid. 

Hvis både du og din samboer samtidig får armen i fatle eller må bruke krykker så kommer nok mor og hjelper dere med husarbeid også.

Anonymkode: 05fde...524

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...