Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er tre voksne søsken som alle bor i nærheten av barndomshjemmet. Våre foreldre er i syttiårene, men fortsatt spreke.

Jeg og min eldste bror har begge familie, min yngste bror bor alene. Min yngste bror er litt av en ulykkesfugl. Nå har han klart å brekke høyre armen, og går ned armen i gips og fatle. For under to år siden falt han stykt og brakk beinet på tre steder, det var et komplisert brudd, og han gikk på krykker i flere måneder. Ved begge anledninger har vår mor vært hjemme hos han og hjulpet han med gulvvask og annet husarbeid. Jeg og min eldste bror mener at hun ikke bør gjøre forskjell på oss søsken, og siden hun hjelper yngste bror i huset, bør hun hjelpe oss andre med tilsvarende. Mine foreldre synes jeg er totalt urimelig. Hvem har rett?

Anonymkode: fef99...1ef

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er "bare" 60, og ville aldri ha drømt om å vaske voksne, friske barn sine hus 🙂. Om det var snakk om beinbrudd, armbrudd eller annen sykdom hos en som bor alene og ikke har annen hjelp, så ville jeg selvfølgelig ha hjulpet til med f.eks handling og annet. Og kanskje spandert et par runder med vaskebyrå.

Anonymkode: 083d3...e71

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
appelsinjuice skrev (7 minutter siden):

Dere er komplett urimelige. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så dere friske unge mennesker forlanger at deres 70 år gamle foreldre skal gjøre deres husarbeide fordi de hjelper broren deres som er skadet? 

Er dette en spøk? Det er DERE to friske voksne som burde tilby å gjøre husarbeide hos foreldrene deres! 

Anonymkode: bd925...264

Men det er jo ikke rettferdig at yngste bror skal få hjelp når ikke vi får det. Jeg synes det tyder på at de favoriserer yngste bror. Hadde han vært litt mer forsiktig, hadde han kanskje ikke skadet seg så ofte heller...

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men det er jo ikke rettferdig at yngste bror skal få hjelp når ikke vi får det. Jeg synes det tyder på at de favoriserer yngste bror. Hadde han vært litt mer forsiktig, hadde han kanskje ikke skadet seg så ofte heller...

TS

HAHAHAHAHAHA. Wow. 

Dere kan klage på urettferdighet om du brekker beinet og de nekter å hjelpe deg. Ikke før det. Det er du som har valgt å få barn og å jobbe, så du får fikse tidsklemma selv, evt hyre inn noen til å vaske for deg.

Anonymkode: 934d4...d03

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS

Hadde du og din eldste bror vært alene og havnet i samme situasjon så er det jo høyst mulig at din mor hadde hjulpet dere også. Men dere har familier, altså husstand på mer enn én person, da bør dere klare dere dersom dere skulle være så uheldige å skade dere slik yngste bror har gjort.

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS

Dette er selvsagt en trolletråd. Ingen er så lite reflektert at de ikke ser forskjell på situasjonene.
Og skulle dette mot formodning ikke være tull, ber jeg om at du ikke stemmer ved valg eller tar viktige beslutninger uten å ha med verge.

• Liker 34
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig forsøk. Men du får sørge for å brekke beinet da, så du også kan nyte godt av gamlingenes hjelp.

Anonymkode: 0607f...8a6

• Liker 4
Skrevet

Noen fortsatte på et innspill fra en annen tråd, om urettferdighet mellom søsken på arv og penger: 

Skrevet

Åpenbart trolletråd… 

Jeg er enig i at deres mor alene ikke burde hjelpe bror med brukket ben/arm. Dere søsken burde tilby dere å hjelpe til også. 

• Liker 10
  • Nyttig 17
Skrevet

Bortsett frå at eg trur det er eit useriøst innlegg er det eit seriøst tema. Kva er å gi likt? . Mi personlege meining er at likt er ikkje likt ,utan at det er ulikt. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg og min eldste bror mener at hun ikke bør gjøre forskjell på oss søsken, og siden hun hjelper yngste bror i huset, bør hun hjelpe oss andre med tilsvarende. Mine foreldre synes jeg er totalt urimelig. Hvem har rett?

Nå fikk jeg meg en god latter🤣

AnonymBruker
Skrevet

1/10

Anonymkode: ddc61...06c

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke bare urimelig, men et ordentlig troll 🧌

Anonymkode: 1d4e9...2c7

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
oss-to skrev (5 minutter siden):

Bortsett frå at eg trur det er eit useriøst innlegg er det eit seriøst tema. Kva er å gi likt? . Mi personlege meining er at likt er ikkje likt ,utan at det er ulikt. 

Likt er likt. Du mener at ulikt ikke nødvendig vis er urettferdig. Det er jeg enig i.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vi er tre voksne søsken som alle bor i nærheten av barndomshjemmet. Våre foreldre er i syttiårene, men fortsatt spreke.

Jeg og min eldste bror har begge familie, min yngste bror bor alene. Min yngste bror er litt av en ulykkesfugl. Nå har han klart å brekke høyre armen, og går ned armen i gips og fatle. For under to år siden falt han stykt og brakk beinet på tre steder, det var et komplisert brudd, og han gikk på krykker i flere måneder. Ved begge anledninger har vår mor vært hjemme hos han og hjulpet han med gulvvask og annet husarbeid. Jeg og min eldste bror mener at hun ikke bør gjøre forskjell på oss søsken, og siden hun hjelper yngste bror i huset, bør hun hjelpe oss andre med tilsvarende. Mine foreldre synes jeg er totalt urimelig. Hvem har rett?

Vil jo inderlig tru det at om du eller din eldre bror hadde knekt en arm eller fot hadde hun hjulpet dere også. Men om dere to sitter å sutrer og er sjalu på en bror som har nedsatt helsetilstand og får hjelp av deres mor, da tenker jeg at dere har et stort empatisk problem. Etter min og min families væremåte er det faktisk dere søsken som burde vært først ute med å hjelpe deres bror i huset, og di dagene dere ikke har kapasitet DA kan deres foreldre steppe inn. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Contigo skrev (13 minutter siden):

Åpenbart trolletråd… 

Enig. Og en ganske dårlig en også🥱🥱

Anonymkode: 61184...b50

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Klarer ikke å ta dette helt seriøst, men hvis det er det, så ville jeg ha vært flau over å tenkt at foreldrene dine burde hjelpe deg å. 0/10.

Anonymkode: 75e8b...939

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (10 minutter siden):

Likt er likt. Du mener at ulikt ikke nødvendig vis er urettferdig. Det er jeg enig i.

å hjelpe etter behov er å behandle barna sine likt – for da møter ein kvar enkelt på deira premissar.

Anonymkode: da1b9...18b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...