AnonymBruker Skrevet 17. august #1 Skrevet 17. august Jeg leser tråder fra andre som dessverre har fått mye forverret av norsk helsevesen her, og jeg er intet unntak. Jeg leser tråder fra menn som "unngår" kvinner med den type baggasje og at de har for mye med seg og inn i et forhold. Det gjør meg så vondt. Og jeg skjønner vel at dette må bare aksepteres, sånn er holdningene og situasjonen hos og for enkelte. Framfor å vise respekt overfor noen som er overlevere etter traumatiske opplevelser. Det mange glemmer er at også politi, de som jobber i helsevesenet og militæret også kan få ptsd og slite med dette. Overlevere etter Utøya. Bare noen få eksempler. Er det noe frivillig og gratis felleskap for kvinner, og menn kanskje, med PTSD og traumer som noen kan anbefale, eller finnes dette og jeg bare ikke har funnet det? Det er jo landsforeningen for seksuelle overgrep og landsforening for PTSD. Men noe mer uformelt og litt mer sånn "her er vi alle i (nesten) samme båt-gruppe" som noen kjenner til? Jeg tenker da fysiske treff. Anonymkode: bad2a...e06
AnonymBruker Skrevet 17. august #2 Skrevet 17. august Ta kontakt med frivillighetssentralen der du bor og start opp din egen gruppe kanskje? Samtidig er det ikke sikkert det er det beste å henge med andre med samme diagnose, det kan bli veldig heftig med psykdomsprat… jeg snakker av erfaring, da jeg gikk i en formiddagsklubb for hjemmeværende ble dessverre ptsd hovedtemaet hver eneste gang. Og det kunne til tider være heftig fordi det trigget ptsden hos flere av oss. Klubben ble startet av to mødre som var hjemme på pleiepenger og ville møte andre som var hjemme av ulike årsaker, men det ble mer en psykklubb dessverre. Anonymkode: 9646b...73f 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #3 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Ta kontakt med frivillighetssentralen der du bor og start opp din egen gruppe kanskje? Samtidig er det ikke sikkert det er det beste å henge med andre med samme diagnose, det kan bli veldig heftig med psykdomsprat… jeg snakker av erfaring, da jeg gikk i en formiddagsklubb for hjemmeværende ble dessverre ptsd hovedtemaet hver eneste gang. Og det kunne til tider være heftig fordi det trigget ptsden hos flere av oss. Klubben ble startet av to mødre som var hjemme på pleiepenger og ville møte andre som var hjemme av ulike årsaker, men det ble mer en psykklubb dessverre. Anonymkode: 9646b...73f Takk, har hørt noen si det samme, mye sykdomsprat.... Takk for inputs. Anonymkode: bad2a...e06
AnonymBruker Skrevet 17. august #4 Skrevet 17. august Jeg har funnet utrolig mye støtte, trøst og hjelp i å følge Dissosiasjonsforum på instagram. Det blir jo ikke det samme som å treffe noen, men likevel har det i alle fall gitt meg mye. Verdt å sjekke ut. Veldig mye fint i de lagrede storyene Trolig mest nyttig for de som sliter med k-ptsd og dissosiasjon, da. Anonymkode: 99635...ba9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå