AnonymBruker Skrevet 17. august #1 Skrevet 17. august Hei! Jeg kjenner til mange barn som er tatt ut av hjemmet. Jeg lurer veldig på hvorfor mange av de flyttes rundt utallige ganger? I noen av tilfellene jeg kjenner til er barna flyttet 8 ganger på et år. Noen som vet? Høres veldig ustabilt ut for barna og aldri vite hvor lenge de skal få være et sted😳 Anonymkode: 5d6d9...587
AnonymBruker Skrevet 17. august #2 Skrevet 17. august Det er veldig spesielt å kjenne til mange barn som er tatt ut av hjemmet.. Hvordan venner eller familie har du? Anonymkode: ea397...acf 26 6
AnonymBruker Skrevet 17. august #3 Skrevet 17. august Første gang jeg ble flyttet ut av hjemmet var jeg ganske liten, rundt 2-3. Bodde da i et beredskapshjem frem til de fant et fosterhjem. Etter 1 år ble fostermor syk og de trodde jeg ville få det bedre et annet sted. Fikk et nytt beredskapshjem, deretter ble jeg flyttet på ganske ofte over en periode. Hit og dit fra et fosterhjem til neste, så beredskapshjem igjen og til nytt fosterhjem. Ofte var jeg for vanskelig for fosterhjemmet. Det gikk i manglende oppfølging fra barnevernet, manglende hjelp med mine utfordringer, trøbbel med det å passe inn i et familieliv, trøbbel med andre barn som bodde der. Bodde et sted fra jeg var 11-13, men ikke alle fosterforeldre er helt gode. Det var vold i det hjemmet, både mot meg og deres barn. Fra jeg var 13 til jeg var 14 bodde jeg hos et eldre ektepar. Helsa deres holdt ikke og jeg ble flyttet til institusjon. Som 18 åring bodde jeg alene på hybel mens jeg jobbet hardt med å fullføre videregående. Totalt antall flyttinger i livet mitt fra ca 2 år til 18 år, er 15 flyttinger. Anonymkode: 8707a...8ce 48 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #4 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Første gang jeg ble flyttet ut av hjemmet var jeg ganske liten, rundt 2-3. Bodde da i et beredskapshjem frem til de fant et fosterhjem. Etter 1 år ble fostermor syk og de trodde jeg ville få det bedre et annet sted. Fikk et nytt beredskapshjem, deretter ble jeg flyttet på ganske ofte over en periode. Hit og dit fra et fosterhjem til neste, så beredskapshjem igjen og til nytt fosterhjem. Ofte var jeg for vanskelig for fosterhjemmet. Det gikk i manglende oppfølging fra barnevernet, manglende hjelp med mine utfordringer, trøbbel med det å passe inn i et familieliv, trøbbel med andre barn som bodde der. Bodde et sted fra jeg var 11-13, men ikke alle fosterforeldre er helt gode. Det var vold i det hjemmet, både mot meg og deres barn. Fra jeg var 13 til jeg var 14 bodde jeg hos et eldre ektepar. Helsa deres holdt ikke og jeg ble flyttet til institusjon. Som 18 åring bodde jeg alene på hybel mens jeg jobbet hardt med å fullføre videregående. Totalt antall flyttinger i livet mitt fra ca 2 år til 18 år, er 15 flyttinger. Anonymkode: 8707a...8ce Og man må i blant flytte fra en institusjon til neste, det skjedde meg at jeg flyttet fra et området rundt Bergen og helt til Drammen. Anonymkode: 8707a...8ce 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #5 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Første gang jeg ble flyttet ut av hjemmet var jeg ganske liten, rundt 2-3. Bodde da i et beredskapshjem frem til de fant et fosterhjem. Etter 1 år ble fostermor syk og de trodde jeg ville få det bedre et annet sted. Fikk et nytt beredskapshjem, deretter ble jeg flyttet på ganske ofte over en periode. Hit og dit fra et fosterhjem til neste, så beredskapshjem igjen og til nytt fosterhjem. Ofte var jeg for vanskelig for fosterhjemmet. Det gikk i manglende oppfølging fra barnevernet, manglende hjelp med mine utfordringer, trøbbel med det å passe inn i et familieliv, trøbbel med andre barn som bodde der. Bodde et sted fra jeg var 11-13, men ikke alle fosterforeldre er helt gode. Det var vold i det hjemmet, både mot meg og deres barn. Fra jeg var 13 til jeg var 14 bodde jeg hos et eldre ektepar. Helsa deres holdt ikke og jeg ble flyttet til institusjon. Som 18 åring bodde jeg alene på hybel mens jeg jobbet hardt med å fullføre videregående. Totalt antall flyttinger i livet mitt fra ca 2 år til 18 år, er 15 flyttinger. Anonymkode: 8707a...8ce Litt off topic, men håper du har et godt liv i dag ❤️ Anonymkode: cd4e4...ed0 8 15
AnonymBruker Skrevet 17. august #6 Skrevet 17. august Fordi BV-barn er annenrangs barn. Flytting rundt er ingen prolemer da...kontra barn som bor med familie. Ser meg selv som heldif, som kun flyttet 2 ganger fra jeg var 2 til 7 år. Da kom jeg i fosterhjem. Og ble senere adobtert av de. Anonymkode: c72d8...319 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #7 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hei! Jeg kjenner til mange barn som er tatt ut av hjemmet. Jeg lurer veldig på hvorfor mange av de flyttes rundt utallige ganger? I noen av tilfellene jeg kjenner til er barna flyttet 8 ganger på et år. Noen som vet? Høres veldig ustabilt ut for barna og aldri vite hvor lenge de skal få være et sted😳 Anonymkode: 5d6d9...587 Det er jo ofte fordi barn som er i beredskapshjem/fosterhjem kan være ganske «skadet» (pga sine egne foreldre), og at det derfor blir for tungt for et fosterhjem å stå i. I utganspunktet er det oftes snakk om langvarig plasseringer og da er jo meningen at barna skal bli boende der til event de kan bli tilbakeført til foreldrene sin. 8. ganger på et år høres jo helt usannsynlig ut. Jeg har jobbet som tilsynsfører for barn i fosterhjem i 14 år. Har derfor møtt ganske så mange barn/ungdommer, og tre ganger på de årene har barna måtte flytte i nytt fosterhjem. Og heldigvis er det det som er mest vanlig - at de ikke må flytte så ofte. Anonymkode: decbd...1be 10 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #8 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi BV-barn er annenrangs barn. Flytting rundt er ingen prolemer da...kontra barn som bor med familie. Ser meg selv som heldif, som kun flyttet 2 ganger fra jeg var 2 til 7 år. Da kom jeg i fosterhjem. Og ble senere adobtert av de. Anonymkode: c72d8...319 Det er absolutt ikke en sannhet at barn i barnevernssystemet er annenrangs barn. Men barn i systemet har ofte baggasje man som fosterhjem kanskje ikke klarer å stå i så lenge som man skulle ønske. Anonymkode: decbd...1be 9 1 2
veronica<3 Skrevet 17. august #9 Skrevet 17. august Tråden er ryddet for latterliggjøring. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet 17. august #10 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Litt off topic, men håper du har et godt liv i dag ❤️ Anonymkode: cd4e4...ed0 Jeg har det. Til tross for narkoman mor og det å bo på institusjoner så har jeg aldri rørt narkotika, har valgt å være avholds. Jeg har en god jobb med relevant utdanning. Har barn jeg følger godt opp og ingen skulle tro hva jeg kommer fra. Anonymkode: 8707a...8ce 3 31 3
AnonymBruker Skrevet 17. august #11 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det er absolutt ikke en sannhet at barn i barnevernssystemet er annenrangs barn. Men barn i systemet har ofte baggasje man som fosterhjem kanskje ikke klarer å stå i så lenge som man skulle ønske. Anonymkode: decbd...1be Man føler seg som annenrangs barn. Om deres egne barn, som de selv har født hadde slitt så hadde ikke de måtte flytte rundt. Anonymkode: 8707a...8ce 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #12 Skrevet 17. august Fordi barnevernet og systemet rundt mener barna ikke tar skade av all den flyttingen og utryggheten som oppstår hos barnevernet. Barna var tross alt "ødelagt" for de kom i barnevernet sin "omsorg". Så de kan ikke gjøre noe mer skade. Har selv jobbet i barnevernet. De saksbehandlerene jeg jobbet med mente at alt som var normal adferd i hjemmet var unormal adferd når voksne og barna kom under lupen hos barnevernet desverre. Det er hardt å sitte som sakkyndig i saker der jeg bruker min utdanning og ikke ser eller opplever barn eller voksne negativt. Men når en saksbehandler både setter psykiske og fysiske diagnoser fordi de mener at sånn er det så strekker man ikke til. Fastleger, psykologer, annet helsepersonell og advokater har prøvd å si i fra i flere år. Men de er desverre en gruppe som ikke blir hørt. Det samme gjelder voksne med barn som har kommet hjem ødelagte pga barnevernet sitt syn på dem og saken. Anonymkode: 43bd4...29f 6 2 6
AnonymBruker Skrevet 17. august #13 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg kjenner til mange barn som er tatt ut av hjemmet. Jeg lurer veldig på hvorfor mange av de flyttes rundt utallige ganger? I noen av tilfellene jeg kjenner til er barna flyttet 8 ganger på et år. Noen som vet? Høres veldig ustabilt ut for barna og aldri vite hvor lenge de skal få være et sted😳 Anonymkode: 5d6d9...587 Det er vel kanskje når det er barn som er veldig utfordrende som sliter med utagerende atferd, rus, psykiske problemer, kriminalitet og ingen føler de klarer å hanskes med dem at de blir flyttet fra sted til sted. Anonymkode: f8e89...518 5 2
Grüner Skrevet 17. august #14 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vel kanskje når det er barn som er veldig utfordrende som sliter med utagerende atferd, rus, psykiske problemer, kriminalitet og ingen føler de klarer å hanskes med dem at de blir flyttet fra sted til sted. Anonymkode: f8e89...518 Men det er jo ikke bra for barna å måtte drive og flytte hele tiden; det gjør det vanskelig å slå seg til ro og bygge nettverk, samtidig som de kan få følelsen at ingen vil ha dem og at de derfor hardner til ytterligere. 3
AnonymBruker Skrevet 17. august #15 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Man føler seg som annenrangs barn. Om deres egne barn, som de selv har født hadde slitt så hadde ikke de måtte flytte rundt. Anonymkode: 8707a...8ce Mulig du gjør det men nei alle gjør ikke drt Anonymkode: 120b4...299
AnonymBruker Skrevet 17. august #16 Skrevet 17. august 8 ganger på ett år høres helt usannsynlig ut.. Det vanlige er å flytte i beredskapshjem så i fosterhjem, men det finnes noen som har store vansker og dermed må flytte videre igjen Anonymkode: 120b4...299
AnonymBruker Skrevet 17. august #17 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 8 ganger på ett år høres helt usannsynlig ut.. Det vanlige er å flytte i beredskapshjem så i fosterhjem, men det finnes noen som har store vansker og dermed må flytte videre igjen Anonymkode: 120b4...299 Usannsynlig er det ikke. Jeg møter noen av disse med jevne mellomrom i jobben min. Det er ikke uvanlig at ungdom har flyttet rundt 3-5 ganger. Heldigvis er det ikke like vanlig med 8 ganger, men jeg har møtt de også. Jeg kan forstå at noen barnevernsbarn føler seg som annenrangsbarn. Dette er nok ikke hensikten. Men det å være fosterhjem er en jobb. Noen ganger skjer det endringer i livet som gjør at man sier opp en jobb og dette rammer barna hardt. Mange barn har også en krevende bagasje, som i ulike livssituasjoner kan være vanskelig å stå i. Fordi behovet er så stort, er man kanskje ikke så kritisk når man plasserer disse barna. Kjenner til en del hjem, som ikke burde blitt godkjent på grunn av egen omsorgsbyrde. Anonymkode: 7c501...495 1 1 4
AnonymBruker Skrevet 17. august #18 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Usannsynlig er det ikke. Jeg møter noen av disse med jevne mellomrom i jobben min. Det er ikke uvanlig at ungdom har flyttet rundt 3-5 ganger. Heldigvis er det ikke like vanlig med 8 ganger, men jeg har møtt de også. Jeg kan forstå at noen barnevernsbarn føler seg som annenrangsbarn. Dette er nok ikke hensikten. Men det å være fosterhjem er en jobb. Noen ganger skjer det endringer i livet som gjør at man sier opp en jobb og dette rammer barna hardt. Mange barn har også en krevende bagasje, som i ulike livssituasjoner kan være vanskelig å stå i. Fordi behovet er så stort, er man kanskje ikke så kritisk når man plasserer disse barna. Kjenner til en del hjem, som ikke burde blitt godkjent på grunn av egen omsorgsbyrde. Anonymkode: 7c501...495 3-5 ganger er sto forskjell fra 8 ganger på ett år, Anonymkode: 120b4...299
AnonymBruker Skrevet 17. august #19 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (15 minutter siden): 8 ganger på ett år høres helt usannsynlig ut.. Det vanlige er å flytte i beredskapshjem så i fosterhjem, men det finnes noen som har store vansker og dermed må flytte videre igjen Anonymkode: 120b4...299 Vet om tilfelle der barnet ble flyttet 15 ganger løpet av 5 år, så det som skulle bli stabilt ble ikke. Hadde faktisk hatt det bedre hos foreldrene, ble utsatt for overgrep,tilbudt dop osv før det var 14 år. Foreldrene fikk tilbake, da en ungdom mer skaddet pga bv Ser og her at bv flytter barn mye mange-barnevernsbarn-ma-flytte-for-ofte https://share.google/u9FqfAFbCnV2DsTVb Barn i barnevernet flytter: Patrik ble flytta 14 ganger til og fra fosterhjem og institusjoner – Langlesing fra NRK Trøndelag https://share.google/wacGGeXD9MtRdf6eC no.ntnu_inspera_56775632_18207129.pdf https://share.google/iizeZS0Lt0E2YJ3xO Anonymkode: e6d36...dcf 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #20 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vet om tilfelle der barnet ble flyttet 15 ganger løpet av 5 år, så det som skulle bli stabilt ble ikke. Hadde faktisk hatt det bedre hos foreldrene, ble utsatt for overgrep,tilbudt dop osv før det var 14 år. Foreldrene fikk tilbake, da en ungdom mer skaddet pga bv Ser og her at bv flytter barn mye mange-barnevernsbarn-ma-flytte-for-ofte https://share.google/u9FqfAFbCnV2DsTVb Barn i barnevernet flytter: Patrik ble flytta 14 ganger til og fra fosterhjem og institusjoner – Langlesing fra NRK Trøndelag https://share.google/wacGGeXD9MtRdf6eC no.ntnu_inspera_56775632_18207129.pdf https://share.google/iizeZS0Lt0E2YJ3xO Anonymkode: e6d36...dcf 15 ganger på 5 år ja, det er langt under 8 på ett år Anonymkode: 120b4...299
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå