Thlian Skrevet 17. august #1 Skrevet 17. august Kjøpte svinenakke i Sverige for et par uker siden. Den hadde utløpsdato idag. Grisen er slaktet og foredlet i Tyskland. En svært sjelden gang kjøper vi svinenakke npr vi først er der, og sist gang kjente jeg ingenting. Men det kjøttet var svensk. Får ikke nødvendigvis en følelse av at det lukter bedervet. Men lukter stramt og ekkelt. Får uggen ståpels i mangel på et bedre ord. Har nå satt den i ovnen, men fortsetter lukta slik så må jeg hive den. Ikke pokker om jeg spiser noe som lukter slik. Absolutt aldri kjent noe tilsvarende. Men nå er vi vant til norsk. Som når fisken lukter og smaker "fisk", gammel tranlukt. Hva kan det være? Ble transportert med is pakket rundt i bilen hjem så ikke bekymret for tempen på kjøttet. Igår var jeg uhelsig med pizzaen, idag er det grisen. Reise bort på mat idag tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 17. august #2 Skrevet 17. august Kan den ha rånelukt? Av og til har jeg åpnet svinekjøttdeig og det lukter så jævlig, det er visst pga råner, hanngris og deres lukt. Det var så ille at jeg sluttet å kjøpe svinekjøttdeig etter sist gang. Det luktet fordervet og livsfarlig haha men er visst greit å spise, det klarte jeg ikke. Anonymkode: eb133...92d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå