AnonymBruker Skrevet 17. august #1 Skrevet 17. august La oss si du møter drømmemannen/drømmekvinnen. Alt stemmer liksom. Det føles perfekt. Men så viser det seg at han/hennes politiske ståsted er langt unna ditt eget, hadde du da avsluttet forholdet? Jeg tenker ikke at en en som stemmer AP f.eks. møter en som stemmer Høyre - disse to er jo i praksis samme parti, men f.eks. om du stemmer SV og treffer en som stemmer Høyre eller FrP, eller om du f.eks. stemmer Høyre og møter en som stemmer Rødt. Personlig tilhører jeg borgerlig side, men hadde neppe avvist noen om de stemte Rødt eller SV hvis alt det andre var på plass, og man kunne ha en seriøs samtale om temaet og finne ut av ting. Tenker det er de grunnleggende holdningene som er viktige. Anonymkode: 18a07...b9c 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #2 Skrevet 17. august Ikke hvis han bare stemmer det. Men hvis han er altfor engasjert, snakker for mye om det og prøver til å få meg til å endre min mening…ehhh, nei takk. Anonymkode: 118ee...74c 4
AnonymBruker Skrevet 17. august #3 Skrevet 17. august Kommer helt an på hvilke saker det er snakk om. Anonymkode: 5efcb...3fa 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #4 Skrevet 17. august I utgangspunktet kan man få mange fine diskusjoner om ulikt perspektiv på ting. Jeg tåler en diskusjon og andres perspektiver, men snakk ikke til meg som om jeg ikke forstår bæra av verden rundt meg og som om jeg er fullstendig idiot. Det er veldig lite fruktbart Anonymkode: 61aae...410 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #5 Skrevet 17. august Jeg kunne det. Men vi måtte hatt samme grunnleggende holdninger, som du sier. Det politiske skillet måtte ha gått på at vi ville noe av det samme for samfunn og folk, og at vi var uenig om metodene for å få det til. Hvis vedkommende har masse fordommer mot ulike grupper mennesker, og det politiske synet var grunnlagt på det, så hadde det ikke gått. Må innrømme at jeg ville ha slitt hvis det politiske synet var FrP. Jeg kjenner tre frp-ere, og liker to av dem veldig godt, men erfaringsmessig slites de grunnleggende holdningene til andre mest der. Vi kan ikke diskutere politikk og det er viktig for meg i et forhold. Jeg synes de kan ha noen gode poenger når det gjelder krav til innvandrere, men det blir alltid for mye innvandring. Kunne ellers ha datet langs hele den politiske linja, men ikke til venstre for Rødt, som FOR. Der hadde jeg også slitt. Det er fullt av pasifister som har blitt til apolegeter for russisk invasjon. Anonymkode: 48018...f4d 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #6 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (51 minutter siden): La oss si du møter drømmemannen/drømmekvinnen. Alt stemmer liksom. Det føles perfekt. Men så viser det seg at han/hennes politiske ståsted er langt unna ditt eget, hadde du da avsluttet forholdet? Jeg tenker ikke at en en som stemmer AP f.eks. møter en som stemmer Høyre - disse to er jo i praksis samme parti, men f.eks. om du stemmer SV og treffer en som stemmer Høyre eller FrP, eller om du f.eks. stemmer Høyre og møter en som stemmer Rødt. Personlig tilhører jeg borgerlig side, men hadde neppe avvist noen om de stemte Rødt eller SV hvis alt det andre var på plass, og man kunne ha en seriøs samtale om temaet og finne ut av ting. Tenker det er de grunnleggende holdningene som er viktige. Anonymkode: 18a07...b9c Det er jo nettopp de grunnleggende holdningene som avgjør om man tilhører høyre- eller venstresida. Anonymkode: 9ca7c...3bb 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #7 Skrevet 17. august Nei. Jeg er politisk engasjert og for meg handler det om hvem man er og hva man står for. Om det skiller et parti eller to på samme side politisk driver jeg i, men man må stå på samme side politisk. (Jeg tjener godt, men er langt ute på venstresiden. Mange i min krets stemmer radikalt annerledes enn meg...) Anonymkode: 19bde...2d5 1
-jk- Skrevet 17. august #8 Skrevet 17. august (endret) Uproblematisk innenfor visse grenser for min del. Jeg stemmer MDG og forrige dama jeg datet stemte FrP. Null problem med det. Snakker vi derimot Alliansen, FOR eller Norgesdemokratene blir det ingenting. Skeptisk til Rødt og Generasjonspartiet. Også uaktuelt om hun er konspi-gærning, putinist eller antivaxxer. Endret 17. august av -jk- 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #9 Skrevet 17. august Nei. Alle partier nærheten av sentrum hadde jeg taklet, feks. FRP, H, Krf, V, SP, AP. Men folk til høyre eller venstre for dette har personligheter jeg neppe hadde falt for uansett. Det samme gjelder en-saks partier /folk. Et malapropos er at jeg mener begrepet "høyre-ekstremister" og "venstre-ekstremister" er feilaktig ordbruk. Høyre-ekstremister er ikke til høyre for FrP. De er til venstre for SV. De står for en sosialistisk / totalitær styreform akkurat som de værste sosialistene og kommunistene, bare at de legger et tjukt lag med rasisme på toppen. Det samme gjør mange andre ute på venstresiden bare at det er brun hudfarge som gjelder. Men samme totalitære dritten begge deler enten man faller nesegrus for nazisme, islamisme, eller tilsvarende. Uansett ekstremisme.. Har ikke sansen. Skal man lenger til høyre snakker man enda mer økonomisk liberal og verdikonservativ politikk. Mer "amerikansk" , om du vil. Anonymkode: d8145...964
Nymerïa Skrevet 17. august #10 Skrevet 17. august Hadde han ment Trump var en fornuftig fyr, hadde han ikke vært drømmemannen. 9 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #11 Skrevet 17. august Jeg ville ikke datet en konservativ mann. Dvs stemmer FRP og til høyre for de, KRF og stort sett de som stemmer SP. Anonymkode: e22e9...d40 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #12 Skrevet 17. august Nymerïa skrev (30 minutter siden): Hadde han ment Trump var en fornuftig fyr, hadde han ikke vært drømmemannen. Hva om han mente at Trump var morsom? Anonymkode: 118ee...74c
AnonymBruker Skrevet 17. august #13 Skrevet 17. august Hadde aldri datet en frp dame. Helt fjernt fra mitt verdisyn. Anonymkode: fbebf...33b 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #14 Skrevet 17. august Jeg er det. Vi er enige om mye, men står langt fra hverandre politisk. Det har gått helt greit årevis, vi er bare enige om å ikke diskutere politikk. Anonymkode: 9022d...425 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #15 Skrevet 17. august For akkurat kjærlighet drømmer jeg om en mann tryggere og smartere enn det jeg har opplevd noen å være før, så nei. Er vant til at de fleste tenker anderledes og det går bra i de relasjonene. Men for nærhet, har mental nærhet vært vindunderlig å oppleve. En bevisthet som kunne vært hjemmet for mitt. Noen som forstår uten at jeg må fortelle så mye, et sted å finne roen. Anonymkode: bf262...7ec
Fighter83 Skrevet 17. august #16 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): La oss si du møter drømmemannen/drømmekvinnen. Alt stemmer liksom. Det føles perfekt. Men så viser det seg at han/hennes politiske ståsted er langt unna ditt eget, hadde du da avsluttet forholdet? Jeg tenker ikke at en en som stemmer AP f.eks. møter en som stemmer Høyre - disse to er jo i praksis samme parti, men f.eks. om du stemmer SV og treffer en som stemmer Høyre eller FrP, eller om du f.eks. stemmer Høyre og møter en som stemmer Rødt. Personlig tilhører jeg borgerlig side, men hadde neppe avvist noen om de stemte Rødt eller SV hvis alt det andre var på plass, og man kunne ha en seriøs samtale om temaet og finne ut av ting. Tenker det er de grunnleggende holdningene som er viktige. Anonymkode: 18a07...b9c Hadde ikke fiksa den relasjonen om man stadig skulle diskutere eller kom med små kommentarer på den man er ikke er bra nok.
AnonymBruker Skrevet 17. august #17 Skrevet 17. august Jeg stemmer Rødt, mannen stemmer SP. Begge har forståelse for at den andre har sine prioriteringer. Anonymkode: 29d36...444 3
Brunello Skrevet 17. august #18 Skrevet 17. august (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo nettopp de grunnleggende holdningene som avgjør om man tilhører høyre- eller venstresida. Anonymkode: 9ca7c...3bb For mange er det ikke så stor forskjell på holdningene. Norske partier er nesten helt like på de mest grunnleggende verdiene. Sett opp mot amerikansk målestokk, hadde samtlige partier gått inn under demokratene. Og da også blitt sett på som litt sosialistiske demokrater. Endret 17. august av Brunello
AnonymBruker Skrevet 17. august #19 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): La oss si du møter drømmemannen/drømmekvinnen. Alt stemmer liksom. Det føles perfekt. Men så viser det seg at han/hennes politiske ståsted er langt unna ditt eget, hadde du da avsluttet forholdet? Jeg tenker ikke at en en som stemmer AP f.eks. møter en som stemmer Høyre - disse to er jo i praksis samme parti, men f.eks. om du stemmer SV og treffer en som stemmer Høyre eller FrP, eller om du f.eks. stemmer Høyre og møter en som stemmer Rødt. Personlig tilhører jeg borgerlig side, men hadde neppe avvist noen om de stemte Rødt eller SV hvis alt det andre var på plass, og man kunne ha en seriøs samtale om temaet og finne ut av ting. Tenker det er de grunnleggende holdningene som er viktige. Anonymkode: 18a07...b9c Ja det kan jeg. Kan legge til at jeg ikke vet hva kona stemmer hverken ved stortingsvalg eller lokalvalg. Jeg har jo en viss ide hvor i landskapet hun er, men vet ikke hva hun faktisk stemmer. Som et eksempel. Om jeg stemmer Rødt og kona stemmer Høyre, så har det null betydning for meg. Anonymkode: 25bc1...fc0 3
AnonymBruker Skrevet 17. august #20 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde aldri datet en frp dame. Helt fjernt fra mitt verdisyn. Anonymkode: fbebf...33b Åh? Det ville vært en drømmedame for meg Anonymkode: 118ee...74c 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå