AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:56 #1 Skrevet søndag kl 05:56 De siste 5 årene har jeg gått ned ca. 10 kg og holdt vekten heldigvis. Noe av det førstecjeg gjorde var å bestille proteinbarer og proteinchips på nettet. Dette har ført til at jeg aldri mer spiser vanlig sjokolade eller potetgull. Dette er jo så kaloririkt at jeg ikke tør å røre det. Er det andre som har opplevd dette? Alt av bakevarer med masse sukker og fett er jeg engstelig for å smake på. Ikke at jeg er i situasjoner der jeg MÅ smake da. Men føler på en mild angst for å spise kaloririkt. Fordelen er at alt det sukkerfrie og proteinbarene gjør at jeg klarer å stå i mot de andre kaloribombene. Anonymkode: a8ed4...057 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:21 #2 Skrevet søndag kl 08:21 Jeg hadde flere år hvor jeg ikke rørte hverken sjokolade, godteri, potetgull eller søt bakst, fordi jeg ikke torde, men jeg hadde en spiseforstyrrelse. Etter hvert spiste jeg nutrilettbarer som kos på lørdager. Men i hvert fall så er jeg ikke særlig glad i vanlig godteri og chips mer. Jeg er frisk i dag, og har et godt og avslappet forhold til mat. Det er noen typer sjokolade og is jeg liker veldig godt, men det er ikke noe problem å ta et par biter og så stoppe. Jeg har blitt avvent det, og det smaker stort sett ikke så godt at det er verdt å spise med mindre jeg ikke har noe annet (typisk kveldsmøte på jobb hvor jeg er fryktelig sulten og ikke har noe annet tilgjengelig enn en skål med kjeks som står på bordet). Ikke at det var noen sunn måte jeg begynte å spise sunnere på, jeg var undervektig og hadde mangler de årene det gjaldt. Men min erfaring er i hvert fall at det kan være mulig å venne seg helt av med usunn snacks, å gå fra å elske og føle seg avhengig av det til å være likegyldig til eller mislike det, om man unngår det over tid. Anonymkode: 5edfc...132
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:24 #3 Skrevet søndag kl 08:24 Har du sett hvor mye kalorier det er i proteinbarer?? Anonymkode: 0d537...d9e
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:19 #4 Skrevet søndag kl 09:19 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Har du sett hvor mye kalorier det er i proteinbarer?? Anonymkode: 0d537...d9e Ja, det er betydelig færre kalorier i en proteinbar enn en sjokoladebar. 350-380kcal per 100g i proteinbar, 560kcal per 100g i melkesjokoladebar. Anonymkode: ec111...392 1 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:14 #5 Skrevet søndag kl 10:14 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ja, det er betydelig færre kalorier i en proteinbar enn en sjokoladebar. 350-380kcal per 100g i proteinbar, 560kcal per 100g i melkesjokoladebar. Anonymkode: ec111...392 Nettopp! Og jeg spiser jo da utelukkende proteinbarer helt uten tilsatt sukker, jeg rører ikke de barene med raffinert sukker. Er nøye der også spiser jeg ofte kun 1/2 bar om gangen og sparer kalorier på dette i tillegg. Jeg prøver å være smart for å spare kalorier. Ts Anonymkode: a8ed4...057
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:19 #6 Skrevet søndag kl 10:19 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nettopp! Og jeg spiser jo da utelukkende proteinbarer helt uten tilsatt sukker, jeg rører ikke de barene med raffinert sukker. Er nøye der også spiser jeg ofte kun 1/2 bar om gangen og sparer kalorier på dette i tillegg. Jeg prøver å være smart for å spare kalorier. Ts Anonymkode: a8ed4...057 Så lenge du er klar over at proteinbar og greier ikke er sunt det heller. Anonymkode: 8db1e...470
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:22 #7 Skrevet søndag kl 10:22 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så lenge du er klar over at proteinbar og greier ikke er sunt det heller. Anonymkode: 8db1e...470 Jeg ser den, men du blir ikke tjukk av det så lenge du tar 1/2 bar daglig eller evt. annenhver dag (kun egen erfaring jeg snakker ut fra nå). Anonymkode: a8ed4...057 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå