AnonymBruker Skrevet 17. august #1 Skrevet 17. august Hei. Lurer på om noen har vert i samme situasjon eller vet noe om det. Jeg hadde 13 mnd med ulønnet permisjon fra jobben. Har nå vert tilbake på jobb i 2 uker, og er nå gravid i uke 5 med nytt barn. Jeg har begynt å få en forferdelig svangerskapskvalme og kaster opp hele tiden. Er det noen som vet om jeg kan ha noe som helst rett på sykemelding før det har gått 4 uker? Anonymkode: 5eb9a...44d
Vilde78 Skrevet 17. august #2 Skrevet 17. august Du har alltid rett på sykemelding (gitt at legen er enig i at du er syk), men du må ha vært tilbake i lønnet arbeid i 8 uker før du kan benytte egenmelding. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #3 Skrevet 17. august Du har rett på sykemelding, men du vil ikke ha rett på sykepenger fordi du har vært i ulønnet permisjon. Du må ha vært i arbeid i 4 uker sammenhengende for å ha tjent opp retten til sykepenger. Anonymkode: 2160e...3e8 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #4 Skrevet 17. august Siden du hadde 13 mnd ulønnet permisjon så må du opptjene rettigheter på nytt. Dvs jobbe 4 uker. Med 12 mnd ulønnet perm hvis det gjelder barn og kommer i direkte sammenheng med forrige permisjon, så hadde du ikke mistet alle rettigheter (her er det flere viktige forutsetninger for at det skal slå inn). Anonymkode: cf809...08e 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #5 Skrevet 17. august Dette er en av farene med ulønnet permisjon dessverre. Du må være i arbeid hos arbeidsgiver i minst 4 uker sammenhengende for å tjene opp ny rett. Anonymkode: d82cb...fae
AnonymBruker Skrevet 17. august #6 Skrevet 17. august Jeg fatter ikke hvorfor dere ikke kunne ventet én syklus til, så hadde du sluppet å stresse med dette. Anonymkode: b2857...2c0 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #7 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg fatter ikke hvorfor dere ikke kunne ventet én syklus til, så hadde du sluppet å stresse med dette. Anonymkode: b2857...2c0 Ts her. Du, vi brukte nesten 4 år på nr 1 med ivf osv. så vi hadde aldri trodd at det skulle gå så raskt denne gangen. Anonymkode: 5eb9a...44d
AnonymBruker Skrevet 17. august #8 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ts her. Du, vi brukte nesten 4 år på nr 1 med ivf osv. så vi hadde aldri trodd at det skulle gå så raskt denne gangen. Anonymkode: 5eb9a...44d Jeg har to Ivf-barn selv, så kan på en måte forstå hvordan du tenkte. Men ville likevel ikke sjangsa på å bli gravid før jeg var tilbake innafor nav sin favn. Og jeg har hatt enkle svangerskap. Men sorry, det hjelper jo ikke deg nå. Anonymkode: cf809...08e
AnonymBruker Skrevet 17. august #9 Skrevet 17. august postafen og ingefær - du kan klare dette.. ❤️ Anonymkode: 426ff...1ed
AnonymBruker Skrevet 18. august #10 Skrevet 18. august Spørs om du hadde lovfestet omsorgspermisjon eller ikke. Sjekk det først. Hvis så, har du mulighet for sykepenger fra nav og ikke arbeidsgiver. Fra dag 15… og relativt lav dagsats Anonymkode: b001e...54b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå