AnonymBruker Skrevet 16. august #1 Skrevet 16. august Nå trenger jeg seriøst råd. Har møtt en mann jeg kommer SÅ godt overens med, vi er så like på verdier, holdninger, humor, tanker om livet og vi har samme tro. MEN vi har så og si ingen like interesser. Jeg driver med sykling, han har null interesse. Jeg elsker båtliv, han har null interesse. Jeg er musikalsk og bruker tid i band og diverse, han finnes ikke musikalsk. Men begge liker å reise, begge liker gå turer, begge er sosiale og liker være med venner. Han har få interesser, jobben tar for mye av tiden hans og blir også et interessefelt. Hva tenker dere, når vi er kompatible på så mye, når vi er "bestevenner", tiltrukket og maks god kjemi, hva har da interesser å si? Jeg kjenner jeg er delt. Hvor viktig vil det evt bli på sikt? Innspill? Anonymkode: f8c9d...5be 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #2 Skrevet 16. august Tenker det er uproblematisk. Fint å ha noe eget. Tror det først blir et problem om dere er veldig ulike i aktivitetsnivå. At en liker å ligge på sofaen, mens den andre vil finne på noe hele tiden. Anonymkode: de507...75d 12 3
AnonymBruker Skrevet 17. august #3 Skrevet 17. august Tenker at det burde gå fint når annet stemmer, det ene eller det andre liksom? Tror felles interesser veier opp der det finnes andre utfordringer mer enn at det er et krav- verdisyn og planer/mål slår høyere hos meg i alle fall😊 Det kan nesten være en fordel å ikke henge sammen ved hoften i absolutt alt føler jeg for egen del, da kan man ha sitt eget liv og bringe inn input og anekdoter man har opplevd på egenhånd inn i relasjonen. Men er viktig å ha respekt for hverandres interesser og det krever et visst innsyn, så sikkert bra å være litt mer interessert enn det man «egentlig» er. Og kanskje finne noe å slappe av med sammen som bøker, hage e.l slik at man har noe når man blir gammel og plutselig får sykt mye tid sammen😅 Anonymkode: e584b...128 4
AnonymBruker Skrevet 17. august #4 Skrevet 17. august Dere har jo noen felles interesser, og det holder i massevis. Man trenger ikke å være helt like i alt. Anonymkode: c548d...fd9 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #5 Skrevet 17. august Null problem! Og når dere har respekt for hverandre vil dere også av og til kunne bli med på den andres interesse- og det vil bli en god opplevelse fordi dere liker hverandres selskap. Jeg blir noen ganger med på ting som jeg har null interesse for, og det er jo likevel fint fordi jeg liker kjærestens selskap. Anonymkode: 2b929...2d6 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #6 Skrevet 17. august Ingen problem. Det er fint å ha hver sine interesser. Etterhvert, hvis det blir et varig forhold, så får man gjerne felles interesser pga hus, barn osv. Da strekker ofte ikke tiden til til mer enn jobb, barn, hus, familie, venner og en hobby hver 🙂 Anonymkode: d8b32...da5 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #7 Skrevet 17. august Det å ha noen felles og noen ulike interesser er veldig viktig for mitt forhold. Han har et-par idretter han følger og innimellom reiser for. Jeg forstår ingenting av de. Men er utelukkende posiivt at han har dette rommet for seg selv, og for meg er det bare fin alenetid. Men jeg hadde slitt om det var en mer gjennomgripende interesse. Om han ikke ville reist og opplevd verden med meg ville det vært en dealbreaker. Så det kommer an på om du ser på interessen for båtliv slik? Anonymkode: dbfb5...0a8 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #8 Skrevet 17. august Det er en tragedie at en av de få damene som elsker sykling finner seg en mann utenfor sykkelmiljøet. Det bør bli en sak på neste forbundsting. 😱 Anonymkode: aecf8...c9e 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #9 Skrevet 17. august Kan bare svare for meg selv. For meg betyr ikke det med like interesser så mye, men det er veldig viktig for meg at vi ønsker å ta del i hverandres interesser innimellom. At man i alle fall viser interesse for hverandres liv. Har erfart hvordan det motsatte er, og da mangler det plutselig noe vesentlig i forholdet for min del. Her hadde jeg tenkt at det hadde vært kjekt om han ville bli med på en sykkeltur innimellom, ikke en treningsøkt. Om han er redd for vann - begynn i det små, men om det er at han kjeder seg på sjøen så kan det kanskje gjøres gøy. Bandet hadde jeg likt om han kom å så på en gang i blant, men inn i bandet skal han ikke… osv Anonymkode: 4ca47...235 2
Blåttvann Skrevet 17. august #11 Skrevet 17. august Tenker det sier noe om hvor vanskelig det har blitt å finne en kjæreste hvis dette oppleves som et problem. Forventningene har blitt for høye. Det er da bare sunt å ha noen ting for seg selv. Skulle man finne en 100% match forblir man evig alene. Dessuten kunne det ha ført med seg problemer på sin måte. 6 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #12 Skrevet 17. august At du driver med musikk og sykling for deg selv, er sikkert bare fin. Mer usikker når det gjelder båtliv! Siden du bruker det ordet båtLIV, ser jeg for meg noe mer enn at du blir med noen på sjøen et par ganger om sommeren. Det høres mer ut som egen båt og tre uker langs kysten i sommerferien, og DET er vanskelig om dere er helt uenige. Penger og tid….. Anonymkode: c3ac7...3e8 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #13 Skrevet 17. august Synes det virker som folk overtenker alt for mye i jakten på en partner… Dere har jo noen felles interesser, du nevner både reising, gå tur og å være sosial. Kan ikke skjønne at det skal være et problem at man ikke har de samme hobbyene? Så akkurat ferdig Singelgåten på NRK i går, og virker som det har oppstått en kultur hvor man forkaster potensielle partnere hvis de ikke sjekker av alle punkt på en sjekkliste - fremfor faktisk bare å bli kjent som mennesker og ta det derfra. Håper du gir ham en sjans, TS ☺️❤️ Anonymkode: ca515...1d0 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #14 Skrevet 17. august Jeg synes det er litt trist å ikke ha felles interesser- å skulle leve parallelle liv. Hvis man er litt sedat og uansett ikke holder såcmye på med aktivitetene spiller det kanskje ingen rolle, men hvis det dere har felles er å like reise og å være sosiale, men du vil reise for å sykle, gå på konserter og å være på båt mens han f.eks. ville reise for å gå på fjellet, klatre, padle og å stå på ski, så må jo dere dra på separate ferier for å ha det moro… Anonymkode: 91bb0...fff 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #15 Skrevet 17. august Jeg tror det på et punkt kan hende dere må strekke dere, for en felles båttur, felles sykkeltur. Anonymkode: 91310...ba6 1
sicario Skrevet 17. august #16 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): MEN vi har så og si ingen like interesser. Jeg driver med sykling, han har null interesse. Jeg elsker båtliv, han har null interesse. Jeg er musikalsk og bruker tid i band og diverse, han finnes ikke musikalsk. Men begge liker å reise, begge liker gå turer, begge er sosiale og liker være med venner. Han har få interesser, jobben tar for mye av tiden hans og blir også et interessefelt. Hva tenker dere, når vi er kompatible på så mye, når vi er "bestevenner", tiltrukket og maks god kjemi, hva har da interesser å si? Jeg kjenner jeg er delt. Hvor viktig vil det evt bli på sikt? Innspill? Anonymkode: f8c9d...5be Jeg tenker det høres perfekt ut. Dere har deres egne interesser, men også masse felles. Dette er jo bare en styrke. Jeg elsker å ha noen interesser som er «mine». Dette er ting jeg ikke har noe interesse av å utøve sammen med noen. Dette er ting som gir meg sjelero og påfyll av energi som jeg tar med inn i forholdet. Det kommer min kone også tilgode fordi hun får en mann som er enda gladere og tilfreds. Samme med min kone. Hun har noen interesser jeg overhode ikke deler. Disse bruker hun tid på enten alene eller med venner som deler de. Samtidig har vi ting vi deler og gjør sammen. Jeg kunne ikke hatt en partner som var helt lik meg både når det gjelder interesser, meninger, politiske oppfatninger etc. da hadde jeg kjedet livet av meg. Ulikheter kan være en styrke og kilde til inspirasjon etc. 1 2
Brunello Skrevet 17. august #17 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan bare svare for meg selv. For meg betyr ikke det med like interesser så mye, men det er veldig viktig for meg at vi ønsker å ta del i hverandres interesser innimellom. At man i alle fall viser interesse for hverandres liv. Har erfart hvordan det motsatte er, og da mangler det plutselig noe vesentlig i forholdet for min del. Her hadde jeg tenkt at det hadde vært kjekt om han ville bli med på en sykkeltur innimellom, ikke en treningsøkt. Om han er redd for vann - begynn i det små, men om det er at han kjeder seg på sjøen så kan det kanskje gjøres gøy. Bandet hadde jeg likt om han kom å så på en gang i blant, men inn i bandet skal han ikke… osv Anonymkode: 4ca47...235 Tror de fleste aktive syklister driter i om partneren liker å sykle. Sykkeltur for å trille litt bortover er ikke veldig interessant. 3
AnonymBruker Skrevet 17. august #18 Skrevet 17. august Hva legger du i at du elsker båtlivet og han ikke har interesse? Betyr det at du tilbringer mye tid i båten din, og han ikke vil være med? Eller blir han gjerne med i båten? Men hvor mye tid bruker du på interessene dine? For meg er båtliv og det å drive aktivt med musikk i band og slikt mer livsstil enn interesser. Anonymkode: 175e7...d67
AnonymBruker Skrevet 17. august #19 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nå trenger jeg seriøst råd. Har møtt en mann jeg kommer SÅ godt overens med, vi er så like på verdier, holdninger, humor, tanker om livet og vi har samme tro. MEN vi har så og si ingen like interesser. Jeg driver med sykling, han har null interesse. Jeg elsker båtliv, han har null interesse. Jeg er musikalsk og bruker tid i band og diverse, han finnes ikke musikalsk. Men begge liker å reise, begge liker gå turer, begge er sosiale og liker være med venner. Han har få interesser, jobben tar for mye av tiden hans og blir også et interessefelt. Hva tenker dere, når vi er kompatible på så mye, når vi er "bestevenner", tiltrukket og maks god kjemi, hva har da interesser å si? Jeg kjenner jeg er delt. Hvor viktig vil det evt bli på sikt? Innspill? Anonymkode: f8c9d...5be Tror dette er nok, når alt annet stemmer. Hadde dere ikke hatt en eneste felles interesse, så ville nok det vært negativt for forholdet. Men dere begge liker å reise og gå turer, da har dere det dere kan gjøre sammen. Kanskje dere kan finne noen interesser sammen, eller at dere kan bli "påvirket" til å ha en av deres interesser felles. Kanskje han får interesse for båtliv etter hvert, kanskje han vil være med å sykle. Å finne noen med felles interesser er veldig lett. Å finne noen man har kjemi med, er ikke lett. Ideelt sett vil man møte noen man har samme interesser som OG har kjemi med, men det vil jeg påstå er sjeldent. Kanskje dere kan få en ny interesse/hobby sammen? Anonymkode: 266ec...a0a 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #20 Skrevet 17. august Forskjellige interesser, null problem. Ulikt verdisyn, umulig! Anonymkode: ee8c4...295 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå