Gå til innhold

Er "Ernafilmen" innenfor? Hvorfor er det helt greit å gjøre narr av Erna,

Anbefalte innlegg

Skrevet

mens de politikerne som har gjort store tabber blir skjermet? Det var tross alt mannen til Erna som tråkket over her, og ikke hun. Og da Erna hoppet 5 meter for kreftsaken, ble det jo en del stygge kommentarer i kommentarfeltene. Hva annet kunne hun gjøre enn å ta det litt ned? Men da får hun igjen kritikk for at det ikke er greit å akseptere en slik språkbruk.

Jeg er ikke alltid enig med Erna politisk, men synes hun har fremstått som en ryddig politiker og representant for Norge. 

Hvorfor er det sånn at vi glemmer at statsministeren har bulket en bil, for så å late som han legger på en lapp med navn og telefonnummer? Og også noe sniking på bomvei? Når andre ikke bare skal få gjennomgå i media og kommentarfelt for tabber mannen  gjør, og i etterkant endatil får en film trykt i trynet på deg i valgkampinnspurten.

Den regjeringen vi har nå, tok over etter at "motparten" hadde kjempet seg gjennom en global pandemi og store økonomiske utfordringer globalt og nasjonalt. Sett fra min side, må de være den mest handlingslammelse og dårlig fungerende regjering vi har hatt i senere tid. Og jeg er i utgangspunktet på "deres side", men har blitt veldig usikker. Har ikke inntrykk av at Støre og gjengen er opptatt av en god samfunnsutvikling, der vi tar vare på alle. De har blitt mer opptatt av å posisjonere seg selv. Og det er forbasket trist.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og stusser på at filmen har blitt lansert nå. Var ikke akkurat noen drahjelp, og nesten som man lurer på agendaen her.

Men det sagt, Erna burde ha gitt seg nå. Det er masse gode politikere i Høyre som kunne frontet partiet på en bedre måte etter mitt syn. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Har dere sett filmen? Jeg gleder meg til å se den. Elsker politisk satire.

• Liker 2
Skrevet

Dette er fiksjon og politisk satire, ikke en dokumentar. 

Det har blitt laget filmer og gitt ut en rekke bøker om venstresiden og. 

Kan anbefale “Alle skal ned”, uansett hvilket politisk standpunkt man måtte ha. 

• Liker 8
Skrevet

Det er ganske utrolig at Erna har beholdt lederplass i Høyre etter den skandalen. Filmen er helt på sin plass ihvertfall. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er helt greit p mobbe, bare det er riktige personer som blir mobbet ..

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Eg synes det er mobbing. Dessuten var det mannen som tråkket i salaten ikkje ho. Skal ikkje sjå filmen. Eg stemmer ikkje høgre.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Man kan jo si mye om filmen og man synes den er innafor eller ikke. Jeg mener den er langt innafor. NRK laget jo en hel serie som heter "Makta" som omtaler AP gjennom mange år - og der var det vel ganske mange som ikke akkurat ble fremstilt i godt lys - for å si det forsiktig.

Og denne vil nok ha veldig lite å si for Høyres valgoppslutning. Hvis hensikten var å svekke Høyre, så har de nok bommet. Kan vel tvertimot virke mot sin hensikt om folk får sympati for Erna p.g.a. "mobbingen", slik trådstarter synes å ha.

Hvis folk velger parti basert på en film som dette, ja da er det jo grunn til bekymring. Men samtidig - folk flokket seg jo tilbake til AP bare fordi Jens Stoltenberg kom tilbake i norsk politikk, så man skal jo aldri si aldri....

Spør du meg så er det altfor lite av dette. Dessverre har vi medier i dag som er alt for partipolitiske, og da spesielt VG og Dagbladet som er fryktelig venstreorienterte, med journalister som har alt for nære personlige bånd til sentrale politikere. Mediene burde være langt mer på hugget og grave og grave og grave etter maktmisbruk og svineri, både gjennom tradisjonelle medier, men også gjennom denne typen satire som denne filmen er.

Endret av Tiger Jack
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Pilleville skrev (29 minutter siden):

Eg synes det er mobbing. Dessuten var det mannen som tråkket i salaten ikkje ho. Skal ikkje sjå filmen. Eg stemmer ikkje høgre.

Hun tråkket i salaten hun også, særlig da hun ikke gikk av. Mange undervurderer alvorligheten i den saken, og hun trodde nok at det kunne glattes over av den grunn. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
MissCoverdale skrev (10 timer siden):

Hun tråkket i salaten hun også, særlig da hun ikke gikk av. Mange undervurderer alvorligheten i den saken, og hun trodde nok at det kunne glattes over av den grunn. 

Spot on. Anniken Huitfeldt måtte gå av som utenriksminister for noe mannen hadde gjort. Erna var statsminister da alvorlighetene skjedde( ikke da det ble avslørt). Hun er fortsatt partiets statsministerkandidat vil jeg tro.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
MissCoverdale skrev (11 timer siden):

Men hvorfor skulle hun gå av? Pga noe mannen gjorde? Han burde straffes, men ikke hun. (Typisk at en kvinnelig leder dras ned av mannen, mens mange kvinner står lojalt ved menn for å hjelpe karrieren deres)

• Liker 4
Skrevet
Hengebuksvinet skrev (21 timer siden):

mens de politikerne som har gjort store tabber blir skjermet? Det var tross alt mannen til Erna som tråkket over her, og ikke hun. Og da Erna hoppet 5 meter for kreftsaken, ble det jo en del stygge kommentarer i kommentarfeltene. Hva annet kunne hun gjøre enn å ta det litt ned? Men da får hun igjen kritikk for at det ikke er greit å akseptere en slik språkbruk.

Jeg er ikke alltid enig med Erna politisk, men synes hun har fremstått som en ryddig politiker og representant for Norge. 

Hvorfor er det sånn at vi glemmer at statsministeren har bulket en bil, for så å late som han legger på en lapp med navn og telefonnummer? Og også noe sniking på bomvei? Når andre ikke bare skal få gjennomgå i media og kommentarfelt for tabber mannen  gjør, og i etterkant endatil får en film trykt i trynet på deg i valgkampinnspurten.

Helt enig med deg. Det sier noe om karakteren til Stoltenberg.

For å ikke glemme Støre sin løgn i forhold til Hamas for noen år siden.

Hengebuksvinet skrev (21 timer siden):

Den regjeringen vi har nå, tok over etter at "motparten" hadde kjempet seg gjennom en global pandemi og store økonomiske utfordringer globalt og nasjonalt. Sett fra min side, må de være den mest handlingslammelse og dårlig fungerende regjering vi har hatt i senere tid. Og jeg er i utgangspunktet på "deres side", men har blitt veldig usikker. Har ikke inntrykk av at Støre og gjengen er opptatt av en god samfunnsutvikling, der vi tar vare på alle. De har blitt mer opptatt av å posisjonere seg selv. Og det er forbasket trist.

Tenker det samme i forhold til Støre. Lite tanker om hvor vi skal, men kun samle inn penger til staten som de kan dele til sine «gode» formål.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis filmen skal kritiseres for noe, så må det være for tannløshet. Den burde ha vært atskillig skarpere både mot Erna og det sidrompa partiet som har holdt henne flytende.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Caniggia skrev (1 time siden):

Hvis filmen skal kritiseres for noe, så må det være for tannløshet. Den burde ha vært atskillig skarpere både mot Erna og det sidrompa partiet som har holdt henne flytende.

Har du sett den? Og hadde du ment det samme om kona til Stoltenberg hadde gjort et overtramp?

• Liker 2
Skrevet

Ser ikke noe galt i litt humor. Tror ikke Erna tar seg selv så høytidelig  at hun blir fornærmet av filmen. 

Skrevet

Det er helt klart innafor å lage denne filmen. Mulig Høyre taper på det men det ytringsfrihet i praksis.

Hele vitsen med ytringsfriheten er at man kan påvirke meninger. Inkludert med satire.

• Liker 3
Skrevet

Må legge til at stygge kommentarer om kroppen til politikere ikke er greit. Det er ikke det vi har ytringsfrihet til.

• Liker 4
Skrevet
Hengebuksvinet skrev (23 timer siden):

Tja, det ble da laget en hel TV-serie om Ap… 
Det er for øvrig mye enklere å regjere under en pandemi, når alle politiske partier er enige om å ikke krangle, og oljepengene hagler for å holde liv i økonomien. Sammenlignet med å måtte lede etterpå, når oljepengebruken må strammes inn, inflasjonen skyter i taket, det blir krig ++. Jeg tror Erna i sitt stille sinn er ganske glad for at hun slapp å lede landet etter covid. 
Her må jeg legge til at jeg ikke tror Ap ville gjort en vesentlig bedre (eller dårligere) jobb under covid. Og at vi ville hatt de samme problemene etter covid uavhengig av regjering, for de var stort sett forårsaket av eksterne forhold som hverken Ap eller H kunne gjøre noe med. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ikke sett filmen, men satire på (våre fremste) politikeres bekostning må være innafor. Så også høyresidens statsministerkandidat. 

Så kan en jo tenke sitt når en kunstsektor som er kjent for å være svært venstrevridd velger akkurat stortingsvalget til å pushe en film som tilsynelatende gjør narr av høyresidens statsministerkandidat. 

• Nyttig 1
Skrevet
Hengebuksvinet skrev (12 timer siden):

Har du sett den? Og hadde du ment det samme om kona til Stoltenberg hadde gjort et overtramp?

Ja og ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...