AnonymBruker Skrevet 16. august #1 Skrevet 16. august Jeg er alene med hund og skal legges inn på sykehus i tre måneder. Men hva kan jeg gjøre med hunden? Jeg kan ta korte permisjoner, men ikke ta vare på hunden selv. Jeg har ingen venner eller familie. Hunden er liksom begge deler. Anonymkode: 632b7...e75 7
AnonymBruker Skrevet 16. august #2 Skrevet 16. august Ingen venner eller kolleger? Da må du ordne med kennel eller avertere etter avlastning for hunden. Anonymkode: 0842a...cd2 8 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #3 Skrevet 16. august Avliving? Det er humant. Anonymkode: 58545...808
AnonymBruker Skrevet 16. august #4 Skrevet 16. august Ser ofte i Facebook grupper for byen jeg borti at folk søker pass av dyr. Har du litt tid på deg kan du ju prøve det? Anonymkode: 05c0e...530 1
Brunello Skrevet 16. august #5 Skrevet 16. august Du får garantert en eller annen til å passe hunden. Legg ut melding på lokal FB gruppe. 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #6 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ingen venner eller kolleger? Da må du ordne med kennel eller avertere etter avlastning for hunden. Anonymkode: 0842a...cd2 Kennel vil koste rundt 30.000, det har jeg ikke råd til. Jeg har ikke funnet noen private hundepassere som vil ta hunden så lenge. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Avliving? Det er humant. Anonymkode: 58545...808 Nå må du skjerpe deg. Da får jeg heller omplassere. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ser ofte i Facebook grupper for byen jeg borti at folk søker pass av dyr. Har du litt tid på deg kan du ju prøve det? Anonymkode: 05c0e...530 Ja, jeg har tid, det er en planlagt operasjon. Men problemet er prisen. Anonymkode: 632b7...e75
AnonymBruker Skrevet 16. august #7 Skrevet 16. august Hvor i landet bor du? Anonymkode: 8928a...6eb 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #8 Skrevet 16. august Jeg ville snakket med Røde kors, og den lokale frivillighetssentralen eller noe lignende. Ofte har de kjennskap til mennesker som kunne trenge selskap i form av en hund. Ellers ville jeg brukt finn eller lignende for å finne noen. Kunne du tatt kontakt med oppdretter? Mulig de kunne passet den? Anonymkode: 4c796...07e 5 4
AnonymBruker Skrevet 16. august #9 Skrevet 16. august Lag deg en annonse på facebook, finn osv med ca summen du kan tilby? Jeg hr passa hund over tid gratis og kunne fint passa hund noen mnd for noen som trenger det grunnet opphold på sykehus men jeg ville krevd å blitt kjent med hund og eier først, ha avklart ansvaret med kontrakt osv. Anonymkode: 8404f...b54 12
Brunello Skrevet 16. august #10 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kennel vil koste rundt 30.000, det har jeg ikke råd til. Jeg har ikke funnet noen private hundepassere som vil ta hunden så lenge. Nå må du skjerpe deg. Da får jeg heller omplassere. Ja, jeg har tid, det er en planlagt operasjon. Men problemet er prisen. Anonymkode: 632b7...e75 Folk gjør det nesten gratis om du skriver hvorfor du trenger hjelp. 5 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #11 Skrevet 16. august Hvor i landet bor du? Kan passe hunden din gratis om du betaler for hundematen? Har god erfaring med hund da jeg har hatt hund lenge men har ikke hund nå Anonymkode: 91670...b74 9
AnonymBruker Skrevet 16. august #12 Skrevet 16. august Jeg tror flere hundemennesker med hjerte for både dyr og mennesker gladelig hadde hjulpet om du beskrev situasjonen. Spesielt om du er litt med i "kulissene" hvis det skulle skje noe. Men at de tar den daglige omsorgen. Finnes flere FB sider som kan være aktuelle, typ "hundepass i x". Anonymkode: ff587...476 1
Hengebuksvinet Skrevet 16. august #13 Skrevet 16. august Jeg kunne gjerne passet hunden din, om du bor i mitt nærområde og om han går godt med barn. Men har litt reiseplaner akkurat i høst. Er det før jul du skal inn? 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #14 Skrevet 16. august Ja ts, hvor i landet bor du? Anonymkode: a7ff8...9ac
AnonymBruker Skrevet 16. august #15 Skrevet 16. august Ts, finn en som kan passe hunden din på de lokale fb-sidene for ditt nærmiljø og masse lykke til❤️ Anonymkode: b46f7...8f7 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #16 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Avliving? Det er humant. Anonymkode: 58545...808 Nei, det er ondt å foreslå noe sånt, ikke humant. Anonymkode: e1d6e...2fc 3
AnonymBruker Skrevet 16. august #17 Skrevet 16. august Sett inn en annonse på finn.no der du forklarer situasjonen. Oppgi gjerne hva du kan betale, eller om du kan betale i det hele tatt. Det finnes dem som vil teste å ha hund, eller som ønsker selskap av en hund midlertidig, og disse kan passe billig/gratis. Anonymkode: e1d6e...2fc
AnonymBruker Skrevet 17. august #18 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Avliving? Det er humant. Anonymkode: 58545...808 Jeg håper for din egen del at du ikke er i mot abort og dødshjelp. For det er humant. Hunden er frisk, da er det ikke humant Anonymkode: 1ddd4...b87 1 1
punkyB Skrevet 17. august #19 Skrevet 17. august Du kan jo legge ut melding i facebook-grupper (lokale sådane) hvor du spør om noen kan passe hunden fordi du skal på sykehuset. Du bør nok forklare situasjonen litt .Mange kan jo tenke seg hund men ikke vil ha den permanent - de kan gjerne passe en hund istedenfor . Disse må du jo finne en betalingsordning med Hvis ikke du finner noen og ikke vil betale for kennel så må du nesten gi bort hunden , kanskje snakke med en dyrevernsorganisasjon .
Luckiness Skrevet 17. august #20 Skrevet 17. august Du må sikre deg at personen er seriøs nok til å ta ansvar den tiden du trenger pass. At personen ikke går lei, plutselig hopper på en reise og du står der uten hundepass. Da bør det isåfall stå i en kontrakt at hunden må leveres til kennel selv om jeg forstår at det kan være økonomisk belastende. Men da vet du at kyndige overtar og så får du evt spørre andre som melder seg om å hente på kennel og passe videre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå