Gå til innhold

Spinalpunksjon erfaringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har en mann som tok spinalpunksjon på onsdag, og han har vært sengeliggende hver dag siden. Han får ekstrem hodepine og svimmelhet når han reiser seg, han er også så kvalm at han verken spiser og nesten ikke drikker. Jeg har krevd to dager på rad nå at han ringer sykehuset og forteller hvor dårlig han er, men de sier det bare er normalt? Han blir bare verre for hver dag nå. 
mannen klarer jo ikke å komme seg på do engang. Syns dette er merkelig. På sykehuset sin side står det at hvis det ikke går over etter 3 dager skal han ringe inn og så kan de vurdere om han kan få blodlapp. Men i dag sa de på telefon at han må bestille time hos fastlege som så sender henvisning? Hva i all verden er dette? Jeg går også høygravid med voldsom bekkenløsning, og må ta vare på en 2 åring, med null avlastning, og nå i tillegg en mann som ikke kommer seg på do eller får i seg noe mat og drikke. De kan da vel ikke mene at han skal gjennom fastlegen når han ikke kan reise seg engang? Dette syns jeg er rart.

er det noen her som har vært gjennom en slik prosedyre med slike ettervirkninger? 

Anonymkode: 10f27...e21

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spinalveskelekkasje/CSF spinal leak. Få akutttime hos fastlegen som må sende ham til akuttmottaket. Eventuelt legevakt. Spinalpunksjon er vanligste årsak til slike lekkasjer. Når det ikke går over av seg selv og er såpass kraftige symptomer så trenger han blodlapp. Ring legekontoret i første omgang.

Anonymkode: 20d50...362

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Spinalveskelekkasje/CSF spinal leak. Få akutttime hos fastlegen som må sende ham til akuttmottaket. Eventuelt legevakt. Spinalpunksjon er vanligste årsak til slike lekkasjer. Når det ikke går over av seg selv og er såpass kraftige symptomer så trenger han blodlapp. Ring legekontoret i første omgang.

Anonymkode: 20d50...362

Takk for raskt svar! 

Anonymkode: 10f27...e21

AnonymBruker
Skrevet

Krev at han kommer til behandling!

Jeg fikk spinalhodepine i juni 2020 etter spinalbedøvelse, og fikk hodepine 24/7, men det ble bedre når jeg lå nede, men ikke bra.

Husker jeg kontaktet både sykehuset og fastlege, og fastlegen fikk meg inn på sykehuset dagen etter hun bestilte behandling, men den hjalp ikke, så jeg ble lagt inn igjen et par dager senere for ny blodlapp behandling uten at jeg ble bedre av den andre behandlingen også.

Siden behandlingen ikke virket, trodde de at jeg hadde fått blodpropp i venekartet i hodet, og jeg ble sendt til mr, med det var det ikke.

Hverken fastlege eller sykehuset sa jeg skulle ligge helt flatt uten pute for at hodepinen skulle stoppe, så i flere måneder lå jeg på pute både i seng og sofa uten å bli bedre.

Først etter 4 måneder var det en manuellterapeut som sa at jeg måtte ligge helt flatt, så når jeg gjorde det begynte jeg å bli bedre, så jeg lå flatt på gulvet hele tiden.

Kan ikke huske at jeg var kvalm/svimmel, kun en grusom hodepine hele døgnet.

Anonymkode: 17798...490

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...