Gå til innhold

Venninne med sinneproblemer og barnevernet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne er alenemor for et barn og sliter med sinneproblemer, spesielt etter hun fikk seg ny samboer. Jeg har rådet henne til å ta kontakt med fastlege for å få hjelp med å mestre sinnet sitt. Hun var åpen for dette, men sa at hun leste noe på internett som nå gjør at hun er redd for å snakke med legen med dette i frykt for å bli meldt til barnevernet. Når hun blir sint kan hun rope høylytt eller rasere ting rundt seg. Har traumer fra barndom.

Hvordan kan jeg hjelpe henne hvis frykten hennes for barnevernet holder henne igjen fra å be om hjelp?

Anonymkode: ecf3f...180

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har hun blitt så sint pga ny samboer? Det gir ingen mening. 

Anonymkode: f0c8c...f3f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

du kan melde bekymring til barnevernet, så krever de at hun får hjelp. det er kanskje det beste for barnet, for slik oppførsel er traumatiserende for et barn. Det beste for moren er også å få hjelp. 

Anonymkode: f11b9...91c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må jo lese skikkelig. TS nevner at veninnen har traumer.

Anonymkode: 32b66...2c2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Synes det gir perfekt mening jeg. Mine sinneproblemer kom først til uttrykk da jeg kom i et nært og godt forhold med en mann. Parrelasjonen er det nærmeste en får relasjonen en har til sine foreldre, som nær tilknytningsrelasjon. De relasjonstraumene jeg erfarte med mine foreldre spilte jeg ut med min nye partner. Ingenting rart med det. 

Anonymkode: 2b3d4...2a4

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo si at hun ikke trenger å fortelle alt før hun eventuelt føler seg trygg. Det viktigste er at hun får hjelp. Og dersom sinneproblematikken bunner i traumer er det kanskje traumebehandling hun først og fremst trenger. Kan det være en inngang heller enn å få henne til å søke hjelp for sinnemestring?

Ellers er det jo mulig å spørre om hva hun trenger for å hente seg inn mer for å slippe disse utbruddene. Avlastning, barnevakt, hive ut samboeren (hvis han trigger traumene hennes) og så videre. 

Anonymkode: cb1e4...d8e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvis moren og barnet har vært lenge alene og moren er vant med å gjøre ting på sin måte. Og så kommer en mann inn i bildet som har andre synspunkter på oppdragelsen f.eks. Skjønner godt at hun kan bli trigget av det, når det ligger traumer i bunn. 

Anonymkode: 0db8a...ba9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...