AnonymBruker Skrevet 18. september #41 Skrevet 18. september Hold deg opptatt på kveldene, gjør noe som distraherer deg bort fra godteriet ☺️ Anonymkode: ac50c...d03
AnonymBruker Skrevet 19. september #42 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (På 17.8.2025 den 6.43): Jeg får enormt sug etter godteri om kvelden hvis jeg spiser for lite mat i løpet av dagen, spesielt om det er for lite proteiner. Nå prøver jeg en periode å bare ha is hjemme, er mye is med lite kalorier. Det hjelper på suget, og er ikke krise om jeg spiser fire, siden det uansett blir under 120 kalorier. Lykke til ❤️ Anonymkode: 6a297...a10 Kan du ikke prøve å legge til litt ekstra mat/proteiner i løpet av dagen? Anonymkode: 69a1c...ec2
AnonymBruker Skrevet 19. september #43 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (17 timer siden): Nei. Er overhodet ikke misunnelig. Hvorfor ikke prøve å endre kostholdet først? Hvorfor gå rett på det jeg vil kalle en enkeø løsning, med mindre alt er prøvd før? Mange gode tips over her; fyll på med mer protein, spis mer grønnsaker osv for å unngå cravings på kvelden. Kjipt å måtte gå på slankesprøyte resten av livet pga søtsug. Det er innafor om man virkelig har prøvd alt mtp kosthold og bevegelse, men ikke som en easy way out. Jeg tror man vil tape på det i lengden i stedet for å ta tak i problemene. Anonymkode: d6ef4...fa1 Uenig. Hvorfor prøve den vanskelige veien først? Hvorfor ikke bare gå rett til den lettvinte? Hva får man liksom ut av å ha godt den lange og vanskelige veien? Målet er det samme. Jeg er større tilhenger av minste motstand vei, enn av at arbeid i seg selv har en verdi. Anonymkode: 1ddc1...b7b 1
AnonymBruker Skrevet 19. september #44 Skrevet 19. september Jeg kutta tvert for to uker siden , men jeg spiser gulrøtter med dipp , lager dipp av den rømmen som er drømmelett 5% fett tror jeg det er . Anonymkode: e5e4c...737
AnonymBruker Skrevet 19. september #45 Skrevet 19. september Denne spisingen er en reaksjon på den vanskelige tiden med barnet ditt ❤️ Det hjelper ikke å telle kalorier, veie mat og trene sånn og sånn. Finn ut hva du kan gjøre for å få det bedre. Hva trenger du, EGENTLIG? En prat med venninner? En frihelg? Å gå turer av og til? Jeg skjønner veldig godt at snop er den «beste» trøsten. Jeg har selv hatt et par vanskelige år, og selv om jeg vil ned i vekt for å føle meg bedre, så trøster jeg med med snop. Det gir meg en umiddelbar glede, og det veier opp formodet vonde jeg føler. Jeg har nylig begynt å høre på podkasten «Diettfri», og den har virkelig åpnet opp for nye perspektiver og tanker. Det hjelper ikke å telle kalorier og kutte ut ting, men finne ut hvorfor du reagerer med snop når du har det vanskelig ❤️ Lykke til 🌸 Anonymkode: a8675...b7d 2
AnonymBruker Skrevet 19. september #46 Skrevet 19. september Jeg kuttet. Ingen nedtrapping, ingen "bare", ingen "dette er fordi", ingen "følelser". Bare kutt. Det er slik det må være. Med god støtte fra mannen. Det er 10 år siden nå. Har ikke spist snop og chips og slik siden. Og det er ikke savn ett minutt. Anonymkode: 35beb...a5e
AnonymBruker Skrevet 19. september #47 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Denne spisingen er en reaksjon på den vanskelige tiden med barnet ditt ❤️ Det hjelper ikke å telle kalorier, veie mat og trene sånn og sånn. Finn ut hva du kan gjøre for å få det bedre. Hva trenger du, EGENTLIG? En prat med venninner? En frihelg? Å gå turer av og til? Jeg skjønner veldig godt at snop er den «beste» trøsten. Jeg har selv hatt et par vanskelige år, og selv om jeg vil ned i vekt for å føle meg bedre, så trøster jeg med med snop. Det gir meg en umiddelbar glede, og det veier opp formodet vonde jeg føler. Jeg har nylig begynt å høre på podkasten «Diettfri», og den har virkelig åpnet opp for nye perspektiver og tanker. Det hjelper ikke å telle kalorier og kutte ut ting, men finne ut hvorfor du reagerer med snop når du har det vanskelig ❤️ Lykke til 🌸 Anonymkode: a8675...b7d Som psykisk syk tror jeg det er lite realistisk å bare slippe mestringsstrategien sin. Det som mest sannsynlig vil fungere er å bytte ut med en ny mestringsstrategi, og være litt bevisst så man ikke velger noe enda mer usunt. Evt «spare» akkurat denne mestringsstrategien til de ekstra vonde dagene (det gjør jeg, og jeg er slank). De dagene som ikke er krise klarer jeg å bruke disiplin og velge andre mestringsstrategier, som å gå tur med podcast, skrive ned vonde tanker med et stearinlys, gjøre litt yoga osv. Men jeg kan absolutt ikke ha godteri liggende hjemme. Det kjøpes inn på de verste dagene. Anonymkode: defa2...bf0 1
AnonymBruker Skrevet 19. september #48 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kutta tvert for to uker siden , men jeg spiser gulrøtter med dipp , lager dipp av den rømmen som er drømmelett 5% fett tror jeg det er . Anonymkode: e5e4c...737 Og i alle fall i kke noe i stedet for. Det er mulig min viktigste anbefaling. Det var største tabben jeg gjorde på de første forsøkene. Man opprettholder vanen. Kroppen er vant med å få noe. Så da fortsetter suget og avhengigheten. Anonymkode: 35beb...a5e
AnonymBruker Skrevet 19. september #49 Skrevet 19. september Jeg bruker frosne bær hvis jeg må ha noe søtt. Og så bruker jeg hjemmelaga popcorn hvis jeg trenger noe salt. Og så prøver jeg å bruke grønnsaker hvis munnen bare trenger noe å tygge på. Det aller viktigste er å ikke kjøpe godteri, da blir terskelen automatisk høyere for å spise det. Anonymkode: c900a...f25
AnonymBruker Skrevet 19. september #50 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Uenig. Hvorfor prøve den vanskelige veien først? Hvorfor ikke bare gå rett til den lettvinte? Hva får man liksom ut av å ha godt den lange og vanskelige veien? Målet er det samme. Jeg er større tilhenger av minste motstand vei, enn av at arbeid i seg selv har en verdi. Anonymkode: 1ddc1...b7b Fordi den vanskeligere veien er sunnere. Da har man faktisk jobbet for det. Og jeg er skeptisk til innhold og langtidsvirkning i disse sprøytene. Jeg kan ikke noe om det, så gjerne opplys meg. Men hvorfor ta noe man egentlig ikke trenger, hvis man kan klare å gå ned ved hjelp av kosthold? Det forstår jeg ikke. Prøv i det minste å gjør det naturlig først. Anonymkode: d6ef4...fa1
AnonymBruker Skrevet 22. september #51 Skrevet 22. september Hei TS! Jeg hadde det som deg, og det som til slutt hjalp meg var regler. Mine er: - Ingen sukker eller snacks i hverdagen. - I helg kan jeg unne meg en porsjon chips + en liten skål godis + en bakst (kanelbolle/vaffel/bakst). Dette fordeles utover etter hva som er på programmet - Periodisk faste, første måltid kl. 11. Spiser to hovedmåltid + lite mellommåltid ved behov. - Ingen begrensing i festlige lag (f.eks hytteturer) - lengre ferieturer er som helg (en «utskeielse» per dag er ok) Jeg holde vekten på dette etter å ha gått ned 30 kg. I vektnedgangsfasen kuttet jeg ut absolutt alle former for sukker og snacks + alkohol. Halverte porsjoner, byttet brød med knekkebrød. Anonymkode: 652f2...0fc
AnonymBruker Skrevet 22. september #52 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei TS! Jeg hadde det som deg, og det som til slutt hjalp meg var regler. Mine er: - Ingen sukker eller snacks i hverdagen. - I helg kan jeg unne meg en porsjon chips + en liten skål godis + en bakst (kanelbolle/vaffel/bakst). Dette fordeles utover etter hva som er på programmet - Periodisk faste, første måltid kl. 11. Spiser to hovedmåltid + lite mellommåltid ved behov. - Ingen begrensing i festlige lag (f.eks hytteturer) - lengre ferieturer er som helg (en «utskeielse» per dag er ok) Jeg holde vekten på dette etter å ha gått ned 30 kg. I vektnedgangsfasen kuttet jeg ut absolutt alle former for sukker og snacks + alkohol. Halverte porsjoner, byttet brød med knekkebrød. Anonymkode: 652f2...0fc Wow, så flink du har vært! 😃 Kan jeg spørre hvor lang tid du har brukt på -30kg? Anonymkode: d6ef4...fa1
AnonymBruker Skrevet 23. september #53 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (22 timer siden): Wow, så flink du har vært! 😃 Kan jeg spørre hvor lang tid du har brukt på -30kg? Anonymkode: d6ef4...fa1 Det tok meg 10 måneder. Vil ikke anbefale en så rask prosess da, for jeg mistet masse muskler på veien og var egentlig bare skinn og bein våren-24. Så begynte jeg å trene samtidig som jeg fant balansen i kostholdet, og er nå på samme vekt som i russetiden (jeg er 42😂). Legger raskt på meg om jeg ikke passer på da, men dette kostholdet kan jeg leve med på lang sikt. Anonymkode: 652f2...0fc
AnonymBruker Skrevet 23. september #54 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (På 18.9.2025 den 22.06): Nei. Er overhodet ikke misunnelig. Hvorfor ikke prøve å endre kostholdet først? Hvorfor gå rett på det jeg vil kalle en enkeø løsning, med mindre alt er prøvd før? Mange gode tips over her; fyll på med mer protein, spis mer grønnsaker osv for å unngå cravings på kvelden. Kjipt å måtte gå på slankesprøyte resten av livet pga søtsug. Det er innafor om man virkelig har prøvd alt mtp kosthold og bevegelse, men ikke som en easy way out. Jeg tror man vil tape på det i lengden i stedet for å ta tak i problemene. Anonymkode: d6ef4...fa1 Altst wegovy hjelper ikke mot søtsuget det fikk jeg klar beskjed om fra legen den gir bare mer mett het følelse men pillen mysimba hjelper mot søtsuget Anonymkode: c2278...4c7
AnonymBruker Skrevet 24. september #55 Skrevet 24. september Har du vurdert å finne sunnere alternativer som kan dempe og tilfredsstille søtsuget men fortsatt holde deg i kaloriunderskuddet? Anonymkode: bf0ba...5f2
AnonymBruker Skrevet 24. september #56 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det tok meg 10 måneder. Vil ikke anbefale en så rask prosess da, for jeg mistet masse muskler på veien og var egentlig bare skinn og bein våren-24. Så begynte jeg å trene samtidig som jeg fant balansen i kostholdet, og er nå på samme vekt som i russetiden (jeg er 42😂). Legger raskt på meg om jeg ikke passer på da, men dette kostholdet kan jeg leve med på lang sikt. Anonymkode: 652f2...0fc Takk for svar! Har selv gått ned 10kg fra februar til nå. Fornøyd med det, men skal ned mer. Koser meg på veien, så da tar det litt ekstra tid 😂 Så fint at du har funnet en god balanse! Anonymkode: d6ef4...fa1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå