Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er forskjellen med å bo der? På godt og vondt.

Anonymkode: f82c6...e92

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Definitivt ikke Strømmen. 
Lillestrøm er ofte i nyhetene (med noe ikke så positivt). 
Lørenskog er stor. De har fine områder og ikke så fine områder. 

Anonymkode: e05a5...f5f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvem skal flytte og hva er viktig? By/ landlig, barnevennlig, barnrhager/ skoler etc? 

Jeg ville valgt Lillestrøm/ Frogner/ Leirsund, evt de beste områdene i Lørenskog, evt Rælingen. 

Anonymkode: e2714...527

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Definitivt ikke Strømmen. 
Lillestrøm er ofte i nyhetene (med noe ikke så positivt). 
Lørenskog er stor. De har fine områder og ikke så fine områder. 

Men når det står om Lillestrøm i nyhetene, er det stort sett Lillestrøm kommune og ikke Lillestrøm by det står om. Veldig ofte er det Strømmen. 

Anonymkode: 9ecca...f2b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men når det står om Lillestrøm i nyhetene, er det stort sett Lillestrøm kommune og ikke Lillestrøm by det står om. Veldig ofte er det Strømmen. 

Nja…jeg hører alltid om «Lillestrøm stasjon». 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvem skal flytte og hva er viktig? By/ landlig, barnevennlig, barnrhager/ skoler etc? 

Jeg ville valgt Lillestrøm/ Frogner/ Leirsund, evt de beste områdene i Lørenskog, evt Rælingen. 

De beste områdene i Lørenskog, hvilke områder er det? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Strømmen 

Anonymkode: 463da...967

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på Strømmen og det er ikke verre her enn Lillestrøm og Lørenskog.  Mye bråk på Lillestrøm stasjon. 

Anonymkode: a08d0...5d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mange fine steder. Hva vil du ha? Enebolig og stakittgjerde? Gårder og skog? Rekkehus og bilfritt? Blokker og nærme kjøpesenter? Viktig å være nær toget eller er det ok med buss? 

«Alle» er fornøyd med «sin» skole

Fjellhamar er nære toget og har mye eneboliger. Fin skole men diger. 
Rasta / Røykås har ikke tog, men nærhet til Østmarka, slitt men bra skole, blandet boliger

Finstad har gammel skole men med svømmebasseng, rekkehus og nære marka. Osv 

Anonymkode: 0e484...4cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg bor på Strømmen og det er ikke verre her enn Lillestrøm og Lørenskog.  Mye bråk på Lillestrøm stasjon. 

Har du barn på skolene? Hvordan er evt erfaringene der? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Har ikke helt oversikt, men ville ungått området med nye boligblokker mellom Metro og Triaden shoppingsenter. Endel uro og hendelser der har jeg hørt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har ikke helt oversikt, men ville ungått området med nye boligblokker mellom Metro og Triaden shoppingsenter. Endel uro og hendelser der har jeg hørt. 

Ja, Skårer. Den har aldri vært bra. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har du barn på skolene? Hvordan er evt erfaringene der? 

Ja, har 2 barn på barneskolen. Skolen slår hardt ned på mobbing og hjelper til ekstra de barna som sliter faglig. Vi har ikke hatt problemer eller behov for hjelp så jeg vet ikke hvordan det hadde vært dersom vi hadde hatt behov for det. 

Blant foreldre føler jeg at det er de samme som alltid stiller opp. Stort frafall på foreldremøter og vanskelig å få folk til å stille opp på 17. Mai. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, har 2 barn på barneskolen. Skolen slår hardt ned på mobbing og hjelper til ekstra de barna som sliter faglig. Vi har ikke hatt problemer eller behov for hjelp så jeg vet ikke hvordan det hadde vært dersom vi hadde hatt behov for det. 

Blant foreldre føler jeg at det er de samme som alltid stiller opp. Stort frafall på foreldremøter og vanskelig å få folk til å stille opp på 17. Mai. 

Godt å høre at barna trives. Vi flyttet vekk fra Strømmen når barna var små da vi synes det ble vel mye kebabsjapper, og det den gangen nærmet seg 70% elever med minoritesbakgrunn på Sagdalen skole og vi vi ikke ønsket at våre barn skulle være minoritet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor på Vallerud i Lørenskog og har barn på Benterud skole. Akkurat her vi bor er det mest eneboliger og tomannsboliger, og det er et ganske homogent, hvitt område, selv om det bor mange nasjonaliteter her (typ Tyskland, Polen, England). Vi er veldig fornøyd med bomiljøet og fornøyd med skolen. Vi er spent på hvordan det blir på ungdomsskolen, dog. Vi trives godt med å bo nærme marka, og det går fint å pendle til Oslo sentrum med ekspressbuss og t-bane.

I Lørenskog ville jeg unngått alle boliger som sokner til Åsen skole.

Anonymkode: 9e644...6bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Godt å høre at barna trives. Vi flyttet vekk fra Strømmen når barna var små da vi synes det ble vel mye kebabsjapper, og det den gangen nærmet seg 70% elever med minoritesbakgrunn på Sagdalen skole og vi vi ikke ønsket at våre barn skulle være minoritet. 

Dessverre er det slik fortsatt.  Barna mine har flere venner med innvandrerbakgrunn og de er oppegående og hyggelige folk. Har inntrykk at de med  innvandrerbakgrunn vil integreres og lære seg mer Norsk.  De vil feire jul og de deltar på julearrangement. Finnes selvfølgelig mange som ikke vil integreres. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er veldig ofte Lillestrøm stasjon det står om, den og Strømmen Storsenter er de 2 stendene med mest problemer i kommunen 

Anonymkode: d9fa3...013

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva er galt med at barna er en minoritet i eget land? Det er akkurat som å gå på den norsken skolen i Spania.

Anonymkode: ec244...599

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi bor på Vallerud i Lørenskog og har barn på Benterud skole. Akkurat her vi bor er det mest eneboliger og tomannsboliger, og det er et ganske homogent, hvitt område, selv om det bor mange nasjonaliteter her (typ Tyskland, Polen, England). Vi er veldig fornøyd med bomiljøet og fornøyd med skolen. Vi er spent på hvordan det blir på ungdomsskolen, dog. Vi trives godt med å bo nærme marka, og det går fint å pendle til Oslo sentrum med ekspressbuss og t-bane.

I Lørenskog ville jeg unngått alle boliger som sokner til Åsen skole.

Hva med Rasta og Røykås? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med Rasta og Røykås? 

Det blir mye det samme, bare at mange på Rasta og alle på Røykås sokner til Rasta skole. Jeg tror det også er en bra skole, basert på det jeg har hørt. Bare litt eldre enn Benterud, i alle fall hovedbygningene. 

Det er fortsatt nærme marka og samme ekspressbussene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...