Chara Skrevet 16. august #1 Skrevet 16. august Har ei jente på 6 år som begynner i 1 klasse til mandag. Bruker de fortsatt skalldress og vinterdress i 1 klasse eller er det todelte sett som er greia? Bare greit å vite før man handler inn uteklær til høsten og vinteren.
AnonymBruker Skrevet 16. august #2 Skrevet 16. august Syns det har vært 50/50 av dresser eller todelt vintertøy i klassene til våre barn. Dresser er raskere å få på seg og det kryper mindre snø inn på klærne. Men i 3. klasse pleier de fleste å ha gått over til todelt. Anonymkode: f9832...c29
Kons Skrevet 16. august #3 Skrevet 16. august Begge deler. Opp til deg og hva barnet foretrekker. Ikke noe som drastisk endrer seg fra bhg til 1 klasse i forhold til bekledning syns æ. 3
AnonymBruker Skrevet 16. august #4 Skrevet 16. august Kommer til å kjøpe dresser til min 1.klassing Tenker at det er enklere for henne å kle på seg. Anonymkode: 034a5...e19 3
AnonymBruker Skrevet 16. august #5 Skrevet 16. august Vi hadde todelt. Skall bukse og skalljakke også vinter bukse og vinterjakke. Vi hadde en vinterdress som fortsatt passer så brukte den som reserve. Anonymkode: 74833...78a
AnonymBruker Skrevet 16. august #6 Skrevet 16. august Todelt, helt klart. Dress er fort barnslig. Anonymkode: fa0c2...33c
AnonymBruker Skrevet 16. august #7 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Todelt, helt klart. Dress er fort barnslig. Anonymkode: fa0c2...33c Holdningen din er barnslig. Anonymkode: 2fe3c...aa6 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #8 Skrevet 16. august Chara skrev (21 minutter siden): Har ei jente på 6 år som begynner i 1 klasse til mandag. Bruker de fortsatt skalldress og vinterdress i 1 klasse eller er det todelte sett som er greia? Bare greit å vite før man handler inn uteklær til høsten og vinteren. Bruker det de liker. Mine har likt skallbukse og jakke, men vinterdress. Fordi de i 1.klasse bruker så mye tid på å få på flere plagg at friminuttet blir oppbrukt. Mine ville ha dress så de kunne hoppe oppi i brannmannstil og få vært mest mulig ute Anonymkode: 97dfe...a13 3
AnonymBruker Skrevet 16. august #9 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Holdningen din er barnslig. Anonymkode: 2fe3c...aa6 Ikke min, obviously, men unga. Anonymkode: fa0c2...33c
AnonymBruker Skrevet 16. august #10 Skrevet 16. august Skalljakke og skallbukse nå på høsten, både dress og todelt til vinteren. Anonymkode: 33ccc...d43
AnonymBruker Skrevet 16. august #11 Skrevet 16. august Vi hadde dress, skallbukse og skalljakke i første klasse i fjor. Hadde også boblebukse og jakke, men han brukte det aldri på skolen fordi det tar for lang tid å kle på. Han får bestemme selv hva han skal ha i år, men regner med at fjorårets argument står seg. Vil si det var ca 50/50 ifjor mellom dress og todelt, mulig 60/40 på dress hos gutter og 60/40 på todelt hos jenter. Anonymkode: e36b6...1a9
AnonymBruker Skrevet 16. august #12 Skrevet 16. august Dress. Hadde det i fjor i 3.klasse og. Fort å kle på seg 🙃 Anonymkode: 424b0...9fd
AnonymBruker Skrevet 16. august #13 Skrevet 16. august Kjem an på kva som er vanleg der du bur. Her er det fortsatt vanleg med vinterdress, opp til 2.-3. klasse i hvert fall. Todelt regntøy og skalltøy. Anonymkode: bf757...b34
AnonymBruker Skrevet 16. august #14 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ikke min, obviously, men unga. Anonymkode: fa0c2...33c Her har ihvertfall så og si samtlige førsteklassinger hatt dress, forsåvidt andreklasse også Anonymkode: 0285a...d07
AnonymBruker Skrevet 16. august #15 Skrevet 16. august Jeg har en som skal begynne i andre nå. I første hadde vi todelt om høsten, mye fordi det er ikke alle dager man må ha hel dress. Det som skjedde da, var at min utålmodige gutt aldri tok seg tiden til å ta på utebukse da han måtte det. Så da endte vi på turbukse fra skogstad som er vanntett og kan brukes inne også. Og til vinteren hadde han heldress. Han sa selv at det var det han ville selv også. Han synes det blir for tungvindt med todelt. Søsteren som nå starter i fjerde ville ha todelt fra siste år i barnehagen. Hun har hele vegen vært veldig opptatt av klær og hvordan hun ser ut. Så det kommer nok litt an på barnet. Du får spørre hva barnet ditt ønsker seg. Anonymkode: cc505...3a9
AnonymBruker Skrevet 17. august #16 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Todelt, helt klart. Dress er fort barnslig. Anonymkode: fa0c2...33c Tull! Hvorfor bidrar du som voksen til å lage press på barn? Anonymkode: 5d6ce...952 1
solsolsol Skrevet 17. august #17 Skrevet 17. august De to yngste skolebarna mine ville bare bruke dress. Da de eldste gikk var det todelt.
AnonymBruker Skrevet 17. august #18 Skrevet 17. august Vi har ett sett av hver. Så tenker jeg at vi i begynnelsen når været er veldig skiftende har todelt på skolen, sånn at hun kan tilpasse. Hun er veldig varm av seg, så fint å kunne justere litt og ikke bruke heldress på tørre dager. Når vi kommer lengre utpå høsten så switcher vi om og har heldressen på skolen. Må uansett ha dobbelt opp, så da tar vi ett av hver og finner ut hva som er mest praktisk å bruke hvor. Anonymkode: 5d6ce...952 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #19 Skrevet 17. august Har hatt todelt siden 4 års alder. Dette for lettere å ta av jakke viss blir for varmt, lettere å regulere. har da vinter bukse som går godt opp på magen som reima juoni, evt Helly hansen eller polarn o pyret. Aldri opplevd at snø kommer inn på det. Mine har ikke klaget på at tar lang tid å kle på seg. Slipper også å ha ekstra jakke på skolen om de bare skal ha jakke i friminutt. Anonymkode: fcd8d...25d
AnonymBruker Skrevet 17. august #20 Skrevet 17. august Min 1. klassing har hatt todelt skallklær de siste årene. Vinterklær vet jeg ikke enda. I fjor insisterte han på dress og var litt sur på meg for at han ikke hadde regndress, men todelt regnsett fordi det gikk mye fortere å få på seg. Anonymkode: 14307...ef3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå