AnonymBruker Skrevet 17. august #41 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvem da? Ser ingen her som sier at de har noe imot de? Anonymkode: fb1b9...c10 Tror hun mente generelt på KG, og ikke spesifikt inne i denne tråden. Anonymkode: 8e7bf...4e9 2
Tvist Skrevet 18. august #42 Skrevet 18. august Det er vanlig å nå et vektplatå etter ei stund, som det er litt vanskelig å komme seg videre fra. Når det gjelder fasting, er det lurt å variere litt på hvor mange timer man faster.
AnonymBruker Skrevet 18. august #43 Skrevet 18. august Tvist skrev (5 timer siden): Det er vanlig å nå et vektplatå etter ei stund, som det er litt vanskelig å komme seg videre fra. Når det gjelder fasting, er det lurt å variere litt på hvor mange timer man faster. Okei, 16 timer en dag, og 14 timer neste liksom? Ts Anonymkode: 8e7bf...4e9
AnonymBruker Skrevet 18. august #44 Skrevet 18. august Mei88 skrev (På 16.8.2025 den 21.29): Merkelig at så mange har så mye i mot de sprøytene, man betaler jo for de helt og holdent selv, og de kan ikke brukes av de med diabetes, så alle argumentene de hadde mot før har på en måte falt bort 😂 Helt uforståelig! Som om det er bedre at flere forblir overvektige og kan bli en kostnad for samfunnet med overvektsrelaterte sykdommer.. Som om man ikke unner at både samfunnet og individene fungerer bedre. Ekstra merkelig iom at det er individene som betaler for dette selv... Anonymkode: e5826...7a3
AnonymBruker Skrevet 18. august #45 Skrevet 18. august Man går ikke i sparebluss av å spise få kalorier, men det er også viktig med et langsiktig perspektiv, og det kan være lettere å følge planene om man spiser bittelitt flere kalorier, eller legger inn dager der man spiser litt mer. Anonymkode: e5826...7a3 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #46 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 19.55): Nei, det er en myte. Om man inntar mindre enn det man forbrenner går man ned i vekt. Bortsett fra om man bygger muskler som vil veie mer, og vekten vil gå opp Anonymkode: 57bb7...342 Forbrenningen vil sakke farten når den tror kroppen ikke får mat, og skal spare kaloriene. Dette ligger helt naturlig innebygget i kroppen. Folk som går ned i vekt veldig fort, for så å oppleve at det stagner, må ofte begynne å spise litt mer for å få igang vektnedgangen igjen. Anonymkode: 528d9...bb2 2
AnonymBruker Skrevet 18. august #47 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 20.03): Nei, det er myte overvektige mennesker forteller seg selv. Anonymkode: 4f4cf...9b5 Idiot - skaffe seg litt info før en spyr ut, kanskje Anonymkode: 528d9...bb2 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #48 Skrevet 18. august Det er ikke sant. Da hadde ikke fangene i konsentrasjonsleirene under holocaust blitt så radmagre.. Anonymkode: 4c0f4...427 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #49 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Forbrenningen vil sakke farten når den tror kroppen ikke får mat, og skal spare kaloriene. Dette ligger helt naturlig innebygget i kroppen. Folk som går ned i vekt veldig fort, for så å oppleve at det stagner, må ofte begynne å spise litt mer for å få igang vektnedgangen igjen. Anonymkode: 528d9...bb2 Jeg har lagt inn spisedager med mye kcal, 4-5000, for å booste forbrenningen når det stopper opp. Har gått ned 30 kg. Anonymkode: 7dbf0...260
AnonymBruker Skrevet 18. august #50 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har lagt inn spisedager med mye kcal, 4-5000, for å booste forbrenningen når det stopper opp. Har gått ned 30 kg. Anonymkode: 7dbf0...260 Hvor ofte har du disse? Ts Anonymkode: 8e7bf...4e9
Tvist Skrevet 18. august #51 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Okei, 16 timer en dag, og 14 timer neste liksom? Ts Anonymkode: 8e7bf...4e9 Ja, noe slikt. Jeg dropper å tenke på periodisk faste i helgene. Da blir det ofte noe snacks om kvelden. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #52 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke sant. Da hadde ikke fangene i konsentrasjonsleirene under holocaust blitt så radmagre.. Anonymkode: 4c0f4...427 Jeg tror det er mye mer sammensatt. Sykdom, traumer, lite/dårlig næring. Kropp og sinn er mye mer enn energi inn/ut. Det er også snakk om mineraler, makro- om mikronæring, kroppstemperatur, nervefunksjon, smerter, søvn, hormoner, ... For min kropp så har det gjennom livet hjulpet å øke næringsinntaket om jeg har hatt et ønske om å gå ned noen kilo. Jeg er ikke overvektig (som noen tror er årsaken til at man "innbiller" seg at hva man spiser er viktigere enn mengden). Jeg har lett for å spise for lite, det har påvirket hormonsyklus, søvn, smerter (har flere nevrologiske diagnoser), generell form og sykdomsfølelse. Øker jeg inntaket av ren mat, så finner kroppen en bedre balanse. Kroppstemperaturen går også opp. Altså bruker den mer energi når jeg spiser bedre. Mange må nok lete seg frem til hvordan egen kropp fungerer best, men kcal er ikke nødvendigvis det beste å fokusere på ensidig for å gå ned i vekt. Spesielt ikke om man har symptomer på sykdom, noe jeg tror mange har. Anonymkode: c1ffa...124
AnonymBruker Skrevet 18. august #53 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er ikke sant. Da hadde ikke fangene i konsentrasjonsleirene under holocaust blitt så radmagre.. Anonymkode: 4c0f4...427 Dette argumentet kommer ofte, og er både teit og lite gjennomtenkt. Realiteten er tvert imot - uten nødbluss mekanismene til kroppen hadde enda flere av dem vært døde, så ufattelig lite som de fikk å spise. Flere ting kan være sant samtidig om en kroppsfunksjon, og gi ulike resultat i ulike ikke-sammenlignbare situasjoner. Anonymkode: 3de9d...e46 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå