AnonymBruker Skrevet 16. august #1 Skrevet 16. august Jeg har hørt at hvis man ligger i for stort kaloriunderskudd, vil vektnedgangen stagnere. Er det sant? Anonymkode: 8e7bf...4e9
AnonymBruker Skrevet 16. august #2 Skrevet 16. august Nei, det er kaloriunderskudd som, gjør at du mister vekt. Men går du for lavt blir du slapp og dårlig. Anonymkode: ad520...358 8
AnonymBruker Skrevet 16. august #3 Skrevet 16. august Nei, det er en myte. Om man inntar mindre enn det man forbrenner går man ned i vekt. Bortsett fra om man bygger muskler som vil veie mer, og vekten vil gå opp Anonymkode: 57bb7...342 4
AnonymBruker Skrevet 16. august #4 Skrevet 16. august Forbrenningen settes ned fordi kroppen er helt i krisemodus, da kan man stagnere litt. Men du vil gå ned igjen etterhvert. Anonymkode: 74219...583 4
AnonymBruker Skrevet 16. august #5 Skrevet 16. august Nei, det er myte overvektige mennesker forteller seg selv. Anonymkode: 4f4cf...9b5 13 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #7 Skrevet 16. august Jeg har gjort en livstilsendring og kjenner nesten ikke på sult mer. Må minne meg selv på å spise, og er derfor redd vektnedgangen skal stoppe opp. Men er glad den ikke gjøre det da, hvis dere sier at det er en myte😄 Nå har den stoppet litt, sikkert pga mensen, men det må vel gå nedover igjen snart😅 Ts Anonymkode: 8e7bf...4e9 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #8 Skrevet 16. august Ligger man for lavt, nedjusterer man aktivitetsnivået fordi man ikke orker. Det blir mindre muskelmasse og generelt blir jo da hvileforbrenningen din veldig nedjustert. Men hadde man sluttet å gå ned i vekt? Nei. Men de færreste klarer telle kalorier helt rett. Og de fleste spiser jo ikke rett. De spiser mye karb og mye magre greier. Anonymkode: ba843...643
AnonymBruker Skrevet 16. august #9 Skrevet 16. august Den vil ikke stoppe helt opp, om en faktisk ligger i kaloriunderskudd. Men forbrenningen vil skrues noe ned, fordi kroppen er i ‘sulter-i-hjel’ modus. Den vil derimot ikke skrues så mye ned at det har noe særlig praktisk betydning. Anonymkode: 3de9d...e46 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #10 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg har gjort en livstilsendring og kjenner nesten ikke på sult mer. Må minne meg selv på å spise, og er derfor redd vektnedgangen skal stoppe opp. Men er glad den ikke gjøre det da, hvis dere sier at det er en myte😄 Nå har den stoppet litt, sikkert pga mensen, men det må vel gå nedover igjen snart😅 Ts Anonymkode: 8e7bf...4e9 Du mener du startet på slankesprøyter? Anonymkode: e3fb4...65d 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #11 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du mener du startet på slankesprøyter? Anonymkode: e3fb4...65d Nei absolutt ikke 😄 Det er jeg ikke tjukk nok til å få. Driver med intermitterende faste, og det har gjort noe med sultfølelsen min. Anonymkode: 8e7bf...4e9
AnonymBruker Skrevet 16. august #12 Skrevet 16. august Nei, ligger du i kaloriunderskudd så går du ned i vekt. Hvis man klarer å stagnere eller å legge på seg av kaloriunderskudd, så er man et medisinsk mirakel som må forskes på asap for å stoppe internasjonal hungersnød. Anonymkode: fffa2...480 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #13 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du mener du startet på slankesprøyter? Anonymkode: e3fb4...65d Og, jeg har gått i terapi for å bedre psyken. Det har også bidratt tror jeg. Anonymkode: 8e7bf...4e9
AnonymBruker Skrevet 16. august #14 Skrevet 16. august Nei, men det er jo kjedelig om du mister mest muskelmasse og du sitter igjen med samme fettprosent som før. Da er du litt slankere, men svakere og ikke sunnere. Anonymkode: bff82...20d
AnonymBruker Skrevet 16. august #15 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, ligger du i kaloriunderskudd så går du ned i vekt. Hvis man klarer å stagnere eller å legge på seg av kaloriunderskudd, så er man et medisinsk mirakel som må forskes på asap for å stoppe internasjonal hungersnød. Anonymkode: fffa2...480 Går ikke opp i vekt. Går ned, og jeg merker det på klærne også selv om vekttallet er det samme. Og så går det gjerne noen dager, og så går vekttallet ned også. Men nå har jeg mensen og føler meg oppblåst, så det har stått stille litt. Spiser ikke mer enn normalt når jeg har mensen, det har jeg aldri gjort, egentlig. Anonymkode: 8e7bf...4e9
AnonymBruker Skrevet 16. august #16 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, men det er jo kjedelig om du mister mest muskelmasse og du sitter igjen med samme fettprosent som før. Da er du litt slankere, men svakere og ikke sunnere. Anonymkode: bff82...20d Det vil jeg jo ikke, så jeg prøver å trene/være aktiv sånn at jeg ikke går ned for mye i muskelmasse. Anonymkode: 8e7bf...4e9
AnonymBruker Skrevet 16. august #17 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hørt at hvis man ligger i for stort kaloriunderskudd, vil vektnedgangen stagnere. Er det sant? Anonymkode: 8e7bf...4e9 Kom fangene runde og gode ut av konsentrasjonsleirene? Er det mange overvektige i sultrammede områder? SELVSAGT stopper ikke vektnedgangen om man spiser for lite. Men kroppen kan venne seg til nye mengder mat, og spare så godt den kan på det den kan for å holde deg i live lengst mulig (sult = stress = økt kortisol = økt fettlagring). Allikevel, justerer du kaloriinntaket videre ned så vil du over tid gå ned. Uunngåelig. Allikevel mest effektivt å ligge LITT i underskudd, så kroppen ikke tror den sultes. Og heller bruke tid. Anonymkode: 04288...6bf 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #18 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kom fangene runde og gode ut av konsentrasjonsleirene? Er det mange overvektige i sultrammede områder? SELVSAGT stopper ikke vektnedgangen om man spiser for lite. Men kroppen kan venne seg til nye mengder mat, og spare så godt den kan på det den kan for å holde deg i live lengst mulig (sult = stress = økt kortisol = økt fettlagring). Allikevel, justerer du kaloriinntaket videre ned så vil du over tid gå ned. Uunngåelig. Allikevel mest effektivt å ligge LITT i underskudd, så kroppen ikke tror den sultes. Og heller bruke tid. Anonymkode: 04288...6bf Nå er det et fåtall av oss som lever som konsentrasjonsleirsfanger da😅 Jeg tenker at jeg ikke skal justere så mye ned, spiser to måltider om dagen og spiser ikke mye hver gang, men jeg spiser ordentlig mat. Ikke veldig magert, men ikke junk heller. Gode fettkilder, sunne karbohydrater som havre og rene proteinkilder. ts Anonymkode: 8e7bf...4e9
AnonymBruker Skrevet 16. august #19 Skrevet 16. august Jo større underskuddet er jo raskere går du ned i vekt. Ligger du i 7700 kaloriunderskudd så går du ned 1 kg per dag. Anonymkode: ee9fc...07e
AnonymBruker Skrevet 16. august #20 Skrevet 16. august Jeg har gått på noen lavkalori dietter, og ja man går alltid raskt ned i vekt på de, men de fører også til lav energi og mindre overskudd til trening. Og dermed så blir totalforbrenningen lavere fordi man forbrenner mindre på bevegelse. Det er bra at du minner deg selv på å spise det du skal fordi det er ekstremt lett å gå på en overspisingssmell når inntaket er for lavt over lengre tid. Anonymkode: e263d...e89 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå