AnonymBruker Skrevet 16. august #1 Skrevet 16. august Leste akkurat en oppdatering om Jon Schau’s sykdomsforløp. Han har som flere vet demens, en sykdom man ikke blir bedre av, tvert imot. I kommentarfeltet ser jeg faktisk at noen ønsker han god bedring 😳 Kan ikke folk finne noe hyggelig og skrive istedenfor god bedring? Har sett det tidligere også der folk er dødssyke. Anonymkode: 6806b...aa9 1
Ullvott Skrevet 16. august #2 Skrevet 16. august (endret) Jeg har ikke sett det selv, men god bedring er temmelig ubrukelig å si i den sammenhengen. I det uttrykket ligger det jo nettopp en mulighet for at personen skal bli frisk(-ere). Samtidig kan jeg aldri tenke meg at folk sier det for å være ubehagelige mot noen, men heller at de mangler bedre uttrykk for å vise omtanke. Endret 16. august av Ullvott 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #3 Skrevet 16. august Det er jo bare et hyggelig uttrykk. Det samme som folk sier «Lykke til» uten å mene det. Anonymkode: 93b85...10c 3
Daria Skrevet 16. august #4 Skrevet 16. august Som kroniker er det et ganske frustrerende uttrykk - jeg skjønner at det er godt ment, men det viser jo hvor lite de skjønner, og det blir stort sett ganske malplassert. Ønsk meg heller gode dager - eller bare la være å si noe. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #5 Skrevet 16. august Som kronisk syk synes jeg det er helt innafor å si. Jeg skjønner jo at det kommer fordi folk mener det godt. Og selv folk med kroniske eller uhelbredelige tilstander kan oppleve bedre perioder. Så God bedring tolker jeg som «håper du snart føler deg litt bedre». Anonymkode: 29fbe...462
AnonymBruker Skrevet 16. august #6 Skrevet 16. august Det er bare ubetenksomhet. Samtidig er jeg helt enig i at man heller får ønske gode dager eller håpe man har det best mulig etc. Man burde egentlig kunne forvente at folk gidder å anstrenge seg såpass at de velger en annen standard-frase enn akkurat den som forutsetter at man kan bli bedre. Men det er tross alt ikke annet enn godt ment. Om enn ganske preget av latskap. Anonymkode: 60282...809 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #7 Skrevet 16. august Noen vil være den første til å bli kurert fra enhver sykdom. Kanskje det blir ham? Vel-ønsker er velment, det forstår alle som ikke er vrange. Anonymkode: 1ff52...fcd
AnonymBruker Skrevet 16. august #8 Skrevet 16. august Hvis man blir gretten av "god bedring" så er det vel mest det mentale som er den største utfordringen. Anonymkode: 3609a...a9e 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #9 Skrevet 16. august Alle kan bli bedre, selv om de ikke kan bli friske, eventuelt kun bedre i en kort periode. Det er lov å ønske en person bedring, selv om bedring ikke betyr helbredelse. Det største problemet i dag er at folk trekker seg unna når noen er syke, og det er ikke så rart hvis det reageres på god bedring. Vi bør være mer redde for den konsekvensen, og la velmente råd og eventuelle ubetenksomme uttrykk unnskyldes når vi skjønner at de kommer fra et godt sted. Hvis man vil, så kan alt mistolkes. Anonymkode: 5fbaf...e05 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå