AnonymBruker Skrevet 16. august #1 Skrevet 16. august Ønsker jobbe i nav, helst som saksbehandler uten noe særlig kontakt med søkerne. Har søkt ett par jobber men er veldig mange søkere, 100+. Er vernepleier og helsesekretær fra før av og lurer på om det er noe emne (på nett) som vil styrke mulighetene? Eller annet som kan hjelpe? Anonymkode: 51f4d...7dc
AnonymBruker Skrevet 16. august #2 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ønsker jobbe i nav, helst som saksbehandler uten noe særlig kontakt med søkerne. Har søkt ett par jobber men er veldig mange søkere, 100+. Er vernepleier og helsesekretær fra før av og lurer på om det er noe emne (på nett) som vil styrke mulighetene? Eller annet som kan hjelpe? Anonymkode: 51f4d...7dc Hvis du ikke har kontakt med søkerene, hva er da jobben ? Anonymkode: 5df70...55d 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #3 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvis du ikke har kontakt med søkerene, hva er da jobben ? Anonymkode: 5df70...55d Ts: I NAV finnes det jobber med saksbehandling uten direkte brukerkontakt, for eksempel innen AAP, uføre og andre ytelser. Kan godt ha noe kontakt, men ikke det som hovedoppgave om du skjønner. Anonymkode: 51f4d...7dc
AnonymBruker Skrevet 17. august #4 Skrevet 17. august Lagermedarbeider i hjelpemiddelsentralen? Krever riktignok fagbrev, med mindre du har lang erfaring som kan kompensere for manglende erfaring: Sitat I den eine stillinga ser vi etter deg som har fagbrev i logistikk eller fagbrev i reservedelsfaget. Lang erfaring kan kompensere for manglande formell kompetanse. I den andre stillinga ser vi etter deg som har fagbrev i reservedelsfaget eller fagbrev i logistikk. Lang erfaring kan kompensere for manglande formell kompetanse. FINN-kode 419926779 Tilegner du deg logistikkkompetanse kan det fort være en døråpner, også utover jobber i NAV. Har dessverre ikke konkrete råd utover det. Anonymkode: 5f09f...281
AnonymBruker Skrevet 17. august #5 Skrevet 17. august Du kommer ikke inn når det er mange søkere med mindre du har erfaring fra Nav fra før, fra saksbehandling, eller har mye veiledningserfaring. Da må du ha veldig flaks (som i at ingen av de andre søkerne har erfaring fra Nav). Nav vil alltid foretrekke søkere med erfaring fra Nav, spesielt siden det er så utrolig lang opplæringstid. Det er mulig å begynne veien hos Kontaktsenteret, men da må du ha mye telefonkontakt med brukere. Men du slipper face to face. Det er også mulig å søke Nav-jobb på mye mindre steder og senere søke seg tilbake mot større steder når du har erfaring. Der er det langt færre søkere og du har mye større sjanse. Anonymkode: b43fb...ed7 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #6 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Lagermedarbeider i hjelpemiddelsentralen? Krever riktignok fagbrev, med mindre du har lang erfaring som kan kompensere for manglende erfaring: FINN-kode 419926779 Tilegner du deg logistikkkompetanse kan det fort være en døråpner, også utover jobber i NAV. Har dessverre ikke konkrete råd utover det. Anonymkode: 5f09f...281 Ja! Jeg vil tippe kompetanse i i lovverket og forvaltning også kan hjelpe, særlig på stillinger innen saksbehandling. Ts. Vet Nav har videreutdanninger innenfor forvaltning og lovverk. Kan godt være mulig andre kan ta disse også. Du kan jo sjekke det opp. Anonymkode: b43fb...ed7
AnonymBruker Skrevet 17. august #7 Skrevet 17. august Det fins kortere studier (noen ganger nettbaserte) innenfor saksbehandling. Kan tenke meg at det vil gjøre deg mer aktuell. Anonymkode: 31685...025
AnonymBruker Skrevet 17. august #8 Skrevet 17. august Enda flere kvinnfolk i NAV som skal gjemme seg vekk fra brukere, Yay. 😂Bare å glede seg til hele skiten legges ned. Anonymkode: 73c20...3ba
AnonymBruker Skrevet 17. august #9 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du kommer ikke inn når det er mange søkere med mindre du har erfaring fra Nav fra før, fra saksbehandling, eller har mye veiledningserfaring. Da må du ha veldig flaks (som i at ingen av de andre søkerne har erfaring fra Nav). Nav vil alltid foretrekke søkere med erfaring fra Nav, spesielt siden det er så utrolig lang opplæringstid. Det er mulig å begynne veien hos Kontaktsenteret, men da må du ha mye telefonkontakt med brukere. Men du slipper face to face. Det er også mulig å søke Nav-jobb på mye mindre steder og senere søke seg tilbake mot større steder når du har erfaring. Der er det langt færre søkere og du har mye større sjanse. Anonymkode: b43fb...ed7 Ts Ikkesant. Var redd det var ganske håpløst ja. Pleier man ofte å begynne med vikariater? Syns det er en skummel inngang når man ikke vet men. Anonymkode: 51f4d...7dc
AnonymBruker Skrevet 17. august #10 Skrevet 17. august Søk vikariater. Faste stillinger går ofte til de med erfaring Anonymkode: f5980...932 1
K.B. Skrevet 17. august #11 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 17.17): Ønsker jobbe i nav, helst som saksbehandler uten noe særlig kontakt med søkerne. Har søkt ett par jobber men er veldig mange søkere, 100+. Er vernepleier og helsesekretær fra før av og lurer på om det er noe emne (på nett) som vil styrke mulighetene? Eller annet som kan hjelpe? Anonymkode: 51f4d...7dc Bra innstilling.. Du høres jo ut som en som absolutt ikke burde jobbe i NAV.
AnonymBruker Skrevet 18. august #12 Skrevet 18. august Broren min har en bachelor i markedsføring, og fikk jobb i NAV. Han har brukerkontakt to dager i uken. Anonymkode: e937c...164
AnonymBruker Skrevet 18. august #13 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 17.36): Ts: I NAV finnes det jobber med saksbehandling uten direkte brukerkontakt, for eksempel innen AAP, uføre og andre ytelser. Kan godt ha noe kontakt, men ikke det som hovedoppgave om du skjønner. Anonymkode: 51f4d...7dc Mja, de har ikke mye kontakt med enkeltpersonen - men har jo mange saker å følge opp. Dermed mye menneskemøter totalt sett. Mannen min jobber i NAV med forskning, så han møter ikke mennesker utover kollegaer. Men det er fordi han ikke saksbehandler. På kundesenteret treffer du ikke menneskene, men må jo snakke med dem på telefon. Anonymkode: 63611...170
AnonymBruker Skrevet 18. august #14 Skrevet 18. august Masse ledige stillinger i Nav akkurat nå, flest med publikumskontakt så klart, men bla gjennom å se selv: https://arbeidsplassen.nav.no/stillinger?q=nav&v=5 ? Anonymkode: ca9b7...1a2
AnonymBruker Skrevet 18. august #15 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mja, de har ikke mye kontakt med enkeltpersonen - men har jo mange saker å følge opp. Dermed mye menneskemøter totalt sett. Mannen min jobber i NAV med forskning, så han møter ikke mennesker utover kollegaer. Men det er fordi han ikke saksbehandler. På kundesenteret treffer du ikke menneskene, men må jo snakke med dem på telefon. Anonymkode: 63611...170 Ts Telefon syns jeg er helt greit. Anonymkode: 51f4d...7dc
AnonymBruker Skrevet 19. august #16 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ts Telefon syns jeg er helt greit. Anonymkode: 51f4d...7dc Er du flink skriftlig? Hvor bor du? Kan du flytte? Du kan begynne med å jobbe på Nav kontaktsenter, så kan du søke jobb i Nav arbeid og ytelser når du har erfaring. Her er ledige jobber: https://arbeidsplassen.nav.no/stillinger/stilling/55245d4a-e749-4bf8-a8b9-7b700a84294b Anonymkode: 98fde...11c 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #17 Skrevet 19. august Jeg har en statlig stilling i nav uten direkte brukerkontakt. Man må ha en mastergrad for å få jobb hos oss, men man trenger ikke å ha arbeidserfaring fra nav fra før 😊 Anonymkode: 7ebc4...30d
AnonymBruker Skrevet 19. august #18 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har en statlig stilling i nav uten direkte brukerkontakt. Man må ha en mastergrad for å få jobb hos oss, men man trenger ikke å ha arbeidserfaring fra nav fra før 😊 Anonymkode: 7ebc4...30d Ts Takk for svar! Vet du om det gjelder alle Nav kontorer? Anonymkode: 51f4d...7dc
AnonymBruker Skrevet 19. august #19 Skrevet 19. august De fleste veilederstillinger på Nav- kontor lyses ut med krav om bachelor. Men det er ikke slike stillinger du skal søke når du ikke vil ha brukerkontakt. Da må du heller sikte deg inn på jobb hos NAV arbeid og ytelser som jobber med vedtak og utbetaling. Der er juridisk kompetanse og saksbehandlingserfaring viktig. Der er det også mange søkere som er høyt kvalifiserte. Anonymkode: cd039...2de
AnonymBruker Skrevet 19. august #20 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts Takk for svar! Vet du om det gjelder alle Nav kontorer? Anonymkode: 51f4d...7dc Jeg jobber i Oslo, og her må du i hvert fall ha en mastergrad for å få jobb nå. Erfaring er imidlertid ikke et must, selv var jeg nyutdannet. Jeg vil tro at man fortsatt kan få jobb på de litt mindre stedene med en bachelor, det er ikke så lenge siden vi beveget oss fra et bachelor- til mastergradkrav her hos oss 😊 Anonymkode: 7ebc4...30d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå