Gå til innhold

barnet har bursdag - og ny kjæreste til eksen skal ordne kaken

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal starte med å si at jeg er glad for at eksen har funnet seg en dame. eksen og ny dame har vært sammen i 6 mnd nå. 100% støtter det, og jeg er ikke noe interessert i eksen på noe slags måte utenom å ha et greit samarbeid, men jeg forventer også at barna blir satt før behovene til de voksne. Og så vil jeg si at jeg bor på et sted der jeg ikke har familie. Jeg er 100% alene. Min familie bor 7 timer unna.

Vi har jo begge vært enige om å fokusere på godt samarbeid, og eksen har sagt til sin familie at det er så viktig for han å samarbeide med meg. Men nå føler meg egentlig ganske skuffet og lei meg. 

Barnet har bursdag, og vi har pleid å feire sammen siden jeg bor langt unna familie. Men nå sier eksen at han og den nye dama har planlagt bursdagen og det er da kjæresten som skal lage kake. OG så blir det sagt til barnet, at ja, nå er det sånn at mor ( jeg ) ikke lengre er en del av famlien.

Jeg kjenner at jeg ble så trist at jeg nå trekker meg helt vekk og velger å feire med sønnen min alene. Jeg er 100% sikker at jeg ikke er så god skuespiller at jeg kunne sittet å smilt mens jeg ser på at kjæresten hans henter bursdagskaken til min sønn, noe som alltid har vært min jobb før som mor. 

Ja, er dette normen for alle? Er det sånn det blir? Jeg vet jo ikke om det varer mellom de to, men er det altså nye dama som skal troppe opp på bursdager og fikse kake?  

Hilsen litt trist mamma til en på 12.

Anonymkode: 83ad4...16b

• Hjerte 17
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det eksens tur til å ha samvær når barnet har bursdag? Da er det vel han som bestemmer

Anonymkode: 45dfe...bdf

• Liker 23
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det eksens tur til å ha samvær når barnet har bursdag? Da er det vel han som bestemmer

Er sykt av far å si at barnets egen mor ikke lenger er en del av familien. Altså wtf! 

Og det er fint at stemor engasjerer seg i bursdagen og ønsker å lage kake, men det er ikke riktig å skyve mor til side på denne måten. Ikke greit for barnet sin del heller. Om jeg var sønnen til ts så hadde jeg blitt lei meg

• Liker 22
  • Hjerte 6
  • Nyttig 14
Skrevet

Forstår ikke helt dette med kaka. Kan dere ikke bare bake hver sin? Hvis far fremdeles er åpen for å feire sammen?

Uansett. Pust litt. Og ta en prat med far. Vil dere fortsette å ha felles selskap? Der også stemor (og kanskje hennes familie) får sin plass? Eller er dere nå der at dere feirer hver for dere.

Om det blir 2 feiringer. Gå inn for å gjøre det bra. For barnet og for deg. Det kan være koselig med en tosom feiring, som blir til på bare deres premisser. Eller kanskje vil din familie koble seg på? Komme en tur nærmeste helg? 

Tror stebarnet mitt satte veldig pris på å få være enebarn i perioder, før mor etablerte seg på nytt. Men også på å ha en stor, utvidet familie, som alltid stiller opp om det er noe.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg syns nå bursdagsbarnet har litt han skulle sagt her også jeg.

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke gjøre deg til martyr og «holde deg helt vekk». Virker som du har uavklarte følelser til eksen, hans nye dame, din nye livssituasjon mv. 

Anonymkode: bdee0...77e

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

En del av det å skille lag er å etablere nye familieforhold og tradisjoner.

Så her bør du nok fokusere på å skape det fint for deg og sønnen den tiden du har han.

Anonymkode: 4b2d6...898

• Liker 19
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

OG så blir det sagt til barnet, at ja, nå er det sånn at mor ( jeg ) ikke lengre er en del av famlien.

Dette reagerer jeg mest på. Enn å si til barnet at du ikke lenger er en del av familien. Fy

Anonymkode: 005e0...5ee

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En del av det å skille lag er å etablere nye familieforhold og tradisjoner.

Så her bør du nok fokusere på å skape det fint for deg og sønnen den tiden du har han.

En del av å ha barn sammen er å bevare forutsigbarhet og ikke alt for store omveltende forandringer i barnets liv .. da turer man ikke fram med masse nye tradisjoner som går ut over barna

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Barnet er 12 år, da regner jeg med han selv skjønner at du er en del av familien hans. Hvem sa det til ham? Far eller stemor? Hadde jeg vært deg hadde jeg møtt opp i bursdagen som vanlig. Slike kommentarer skulle ikke fått meg bort. 

Anonymkode: cde4d...8c2

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, du er ikke lenger en del av familien til far til barnet, men du er en del av barnets familie. Ditt barn har nå to familier. Bare litt klønete sagt av far. Det er ikke feil at far prøver å lage sin egen familieenhet- det er naturlig. Nå må du velge om du skal være gjest hos eks, eller ha egen feiring sammen med barnet senere.

Det er slutt mellom deg og eks. Noen fortsetter som en slags utvidet familie, andre ikke.

Anonymkode: afdf3...eb4

• Liker 22
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (3 minutter siden):

En del av å ha barn sammen er å bevare forutsigbarhet og ikke alt for store omveltende forandringer i barnets liv .. da turer man ikke fram med masse nye tradisjoner som går ut over barna

Jeg er litt enig med deg her. Jeg tenker det er litt vanskelig siden de ikke er samboere ennå. Jeg har selv hatt kjærster, men ventet i over et år før vi begynte å blande barna. Det var lurt det, for det ble jo slutt. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barnet er 12 år, da regner jeg med han selv skjønner at du er en del av familien hans. Hvem sa det til ham? Far eller stemor? Hadde jeg vært deg hadde jeg møtt opp i bursdagen som vanlig. Slike kommentarer skulle ikke fått meg bort. 

Anonymkode: cde4d...8c2

Jeg tror det var far. Han har også sagt at han ikke vil ha meg der mer, til barnet. Men han sier ikke det til meg, altså. Til meg sier han at jeg er invitert. Eller han finner på å invitere meg på dagen.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, du er ikke lenger en del av familien til far til barnet, men du er en del av barnets familie. Ditt barn har nå to familier. Bare litt klønete sagt av far. Det er ikke feil at far prøver å lage sin egen familieenhet- det er naturlig. Nå må du velge om du skal være gjest hos eks, eller ha egen feiring sammen med barnet senere.

Det er slutt mellom deg og eks. Noen fortsetter som en slags utvidet familie, andre ikke.

Anonymkode: afdf3...eb4

Og det er veldig bra at det ble slutt altså!! Og ja, det er noen som fortsetter å være sammen på bursdager og ligennde og det var sånn vi tenkte vi skulle ha det. Men så ble det med ett annerledes, og egentlig helt uten kommunikasjon. Det ble bare knyst, og så sier barnet at pappa sier at du ikke er en del av familien mer og at det er derfor du ikke blir invitert.  

Noen sier over at jeg er martyr som ikke drar på festen. Men som sagt over så tror jeg ikke at jeg er så god skuespiller at jeg greier å smile og være naturlig. Jeg tror det er best at jeg hodler meg unna, slik at jeg ikke blir lei meg og ødelegger for hyggen. Jeg synes ikke det er helt martyr. Jeg tror det er best sånn. Men jeg er jo skuffet. 

Jeg skal uansett ta med barnet ut med noen venner og feire. Så det tror jeg blir fint. 

• Hjerte 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Skal starte med å si at jeg er glad for at eksen har funnet seg en dame. eksen og ny dame har vært sammen i 6 mnd nå. 100% støtter det, og jeg er ikke noe interessert i eksen på noe slags måte utenom å ha et greit samarbeid, men jeg forventer også at barna blir satt før behovene til de voksne. Og så vil jeg si at jeg bor på et sted der jeg ikke har familie. Jeg er 100% alene. Min familie bor 7 timer unna.

Vi har jo begge vært enige om å fokusere på godt samarbeid, og eksen har sagt til sin familie at det er så viktig for han å samarbeide med meg. Men nå føler meg egentlig ganske skuffet og lei meg. 

Barnet har bursdag, og vi har pleid å feire sammen siden jeg bor langt unna familie. Men nå sier eksen at han og den nye dama har planlagt bursdagen og det er da kjæresten som skal lage kake. OG så blir det sagt til barnet, at ja, nå er det sånn at mor ( jeg ) ikke lengre er en del av famlien.

Jeg kjenner at jeg ble så trist at jeg nå trekker meg helt vekk og velger å feire med sønnen min alene. Jeg er 100% sikker at jeg ikke er så god skuespiller at jeg kunne sittet å smilt mens jeg ser på at kjæresten hans henter bursdagskaken til min sønn, noe som alltid har vært min jobb før som mor. 

Ja, er dette normen for alle? Er det sånn det blir? Jeg vet jo ikke om det varer mellom de to, men er det altså nye dama som skal troppe opp på bursdager og fikse kake?  

Hilsen litt trist mamma til en på 12.

Her burde bursdagsbarnets ønsker veie tyngst. Barnet er tross alt 12 år. 

Det er ikke normen for alle, men mange har 2 feiringer ja. Andre samles til en feiring. Det er smak og behag. 

Hvem som baker kake spiller vel ingen rolle sånn sett. Jeg hadde syns det var supert om bonusmor tok del i baking, men her kommer de bare til duk og dekket bord og antar at jeg fikser alt til besøkene. 

At de sier du ikke er en del av familien syns jeg er å krysse grensen. Du er barnets mor. 

Anonymkode: 3a5cd...d26

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (18 minutter siden):

Joda, det skjer hele tiden. Jeg er forsåvidt sterk motstander av å skille lag for den minste lille ting, som er trenden nå, men når man er så dårlig til å holde sammen så må jo hver enkelt forelder finne nye tradisjoner med egen familie og nye partnere. Hvis man skal drive og ha et halvveis-forhold selv om man har skilt lag blir jo det også forvirrende for barnet.

Ts må fokusere på eget forhold til barnet. Jeg tror det aller minste problemet her er at stemor baker bursdagskaken.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Hengebuksvinet skrev (18 minutter siden):

Forstår ikke helt dette med kaka. Kan dere ikke bare bake hver sin? Hvis far fremdeles er åpen for å feire sammen?

Uansett. Pust litt. Og ta en prat med far. Vil dere fortsette å ha felles selskap? Der også stemor (og kanskje hennes familie) får sin plass? Eller er dere nå der at dere feirer hver for dere.

Om det blir 2 feiringer. Gå inn for å gjøre det bra. For barnet og for deg. Det kan være koselig med en tosom feiring, som blir til på bare deres premisser. Eller kanskje vil din familie koble seg på? Komme en tur nærmeste helg? 

Tror stebarnet mitt satte veldig pris på å få være enebarn i perioder, før mor etablerte seg på nytt. Men også på å ha en stor, utvidet familie, som alltid stiller opp om det er noe.

Har du barn da? Det med bursdagskaker er jo veldig stas og spesielt for en mor å ordne. Men, eksen og den nye dama har planlagt "drømmekaken" til barnet sammen, og så skal de ordne det. Jeg greide å hale denne infoen ut av eksen. Det er bare eksen sin familie som kommer.  

Etter det med at "du er ikke en del av familien" så greier jeg ikke å delta mer, uten være veldig lei meg på en dag som skal være fin. Så, jeg tenker at jeg ikke kommer til å greie å holde maska og smile, om du forstår? at risikoen er at jeg blir lei meg og ødelegger. jeg er forresten sikker på at de kjenner seg igjen om de finner denne tråden, men det får så være. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Her synes jeg faktisk du overdriver. Om barnet er hos far, så er det naturlig at de feirer barnet der. Kanskje de også har invitert stemor sin familie. Hente en kake er ikke en mors jobb, det kan hvem som helst gjøre. Her gjorde onkelen til barnet det sist det ble bestilt en kake. Her er du fryktelig hårsår. 

at far har sagt at du ikke lengre er en del av familien er antagelig misforstått. Han Har nok sagt at dere sammen ikke er en familie lengre, hvilket stemmer. En 12 åring forstår selvsagt at du er en del av hans familie, men han, du og far er ikke en familie. 

dra i bursdagen og kos deg. Ikke lek martyr. Dette handler ikke om deg, uansett, og du har ingen grunn for å være lei deg. Det er din sønn sin bursdag, og han blir feiret. 

Anonymkode: e4141...555

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du barn da? Det med bursdagskaker er jo veldig stas og spesielt for en mor å ordne. Men, eksen og den nye dama har planlagt "drømmekaken" til barnet sammen, og så skal de ordne det. Jeg greide å hale denne infoen ut av eksen. Det er bare eksen sin familie som kommer.  

Etter det med at "du er ikke en del av familien" så greier jeg ikke å delta mer, uten være veldig lei meg på en dag som skal være fin. Så, jeg tenker at jeg ikke kommer til å greie å holde maska og smile, om du forstår? at risikoen er at jeg blir lei meg og ødelegger. jeg er forresten sikker på at de kjenner seg igjen om de finner denne tråden, men det får så være. 

Nei, det er ikke spesielt for en mor å ordne bursdagskake. Det er spesielt for DEG, kanskje, men jeg kan garantere deg at de fleste mødre og barn, for den saks skyld ikke bryr seg om hvem som har laget eller bestilt en kake. 

jeg forstår om du ikke er invitert, du kan feire med din sønn på dine dager, men om du faktisk er invitert, så drar du og legger bort dine egne følelser. Det har du alt å vinne på i fremtiden. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her burde bursdagsbarnets ønsker veie tyngst. Barnet er tross alt 12 år. 

Det er ikke normen for alle, men mange har 2 feiringer ja. Andre samles til en feiring. Det er smak og behag. 

Hvem som baker kake spiller vel ingen rolle sånn sett. Jeg hadde syns det var supert om bonusmor tok del i baking, men her kommer de bare til duk og dekket bord og antar at jeg fikser alt til besøkene. 

At de sier du ikke er en del av familien syns jeg er å krysse grensen. Du er barnets mor. 

Anonymkode: 3a5cd...d26

Jeg synes det er morro å bake, spesielt bursdagskaker har altlid vært stas. Det vet eksen. Han er ikke så god på å forstå andres følelser, så det kan jo være at han bare tura fram og tenkte dette var mega. 

Det med at jeg ikke er en del av familien mer, er sikkert en klønete formulering fra far sin side, som forklaring på hvorfor jeg ikke blir inkludert mer. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er morro å bake, spesielt bursdagskaker har altlid vært stas. Det vet eksen. Han er ikke så god på å forstå andres følelser, så det kan jo være at han bare tura fram og tenkte dette var mega. 

Det med at jeg ikke er en del av familien mer, er sikkert en klønete formulering fra far sin side, som forklaring på hvorfor jeg ikke blir inkludert mer. 

Du kommer nok ikke til å se hans side av saken før du er kommet deg ut av din egen ensomhet. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

dra i bursdagen og kos deg. Ikke lek martyr. Dette handler ikke om deg, uansett, og du har ingen grunn for å være lei deg. Det er din sønn sin bursdag, og han blir feiret. 

Overdrive er en ting... ja kansje det? Når jeg kjenner etter så føler jeg at det er best for alle. Barnet synes det er en grei løsning, eksen har ikke protestert, og jeg kjenner at jeg ikke har lyst å være rundt mennekser som sier at jeg ikke lengre tilhører der eller ønsker å inkludere meg i noe planlegging. 

Jeg skulle gjerne dratt i selskapet og hatt en super dag. og jeg har svalgt veldig mange kameler når det gjelder far altså. Det er bare at jeg tror jeg blir så lei meg at det ikke blir noe hyggelig for noen. 

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...