AnonymBruker Skrevet 19. august #21 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 17.31): Så minst 300 000 i årslønn for at det skal gå greit? Men ja ønsker å komme inn på boligmarkedet men bor hjemme og får lov å gjøre det litt da jeg ønsker å spare til bolig. Er egentlig "bare" litt over 900 000 i gjeld men er over 600 000 i renter, så mye av det er renter, og ser på betalingsplanen at det er mange år til jeg faktisk betaler noe av lånet de første årene er kun renter. Anonymkode: 98fe0...819 I lånekassen kan du også gjøre ekstra innbetalinger. Du trenger ikke å forholde deg til nedbetalingsplanen. Så fokuser på de 900 du har i lån. Og om du har mulighet til å leve billig en periode, kan du kaste alt du tjener til lånekassen en periode. Da får du ned både lån og rentene på sikt blir mye lavere. Anonymkode: bbb9f...2b4
AnonymBruker Skrevet 19. august #22 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 17.31): Så minst 300 000 i årslønn for at det skal gå greit? Men ja ønsker å komme inn på boligmarkedet men bor hjemme og får lov å gjøre det litt da jeg ønsker å spare til bolig. Er egentlig "bare" litt over 900 000 i gjeld men er over 600 000 i renter, så mye av det er renter, og ser på betalingsplanen at det er mange år til jeg faktisk betaler noe av lånet de første årene er kun renter. Anonymkode: 98fe0...819 300 000 i årslønn gjør nok at du klarer betale på lånet, så lenge du bor hjemme og ikke har noe særlig husleie. Men da har du absolutt maksimalt gjeldgrad, og vil neppe få noen andre lån, eller kredittkort. Boliglån kan du iallefall se langt etter. Skal du kunne spare mer til egenkapital, og ha sjanse til å få ett boliglån i tillegg, så bør du triple årslønnen til rundt 900 000. Anonymkode: fd3dd...395
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå