Chantielle Skrevet 17. august #21 Skrevet 17. august Ryddet for nedsettende og hatefullt innhold, brukerangrep, brukerdebatt, avsporinger, samt svar til dette. Chantielle mod. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #22 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (22 timer siden): Vi har menn som sier, kvinner er oppbrukte horer som går ut på dato ved fylkte 25 år. Anonymkode: 682e1...397 Hvem er det som sier at kvinner er oppbrukte horer som går ut på dato ved fylte 25 år? Jeg har aldri hørt noen si dette. Det eneste er en del damer på KG som påstår at menn sier slikt. Anonymkode: cb3ba...f5d 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #23 Skrevet 17. august Er også gøy å se hvordan KG reagerer når man faktisk legger fram statistikk eller seriøs forskning som underbygger fakta. Da hyles det. Vanlige svaret her inne er "Jeg er ikke sånn, og siden jeg ikke er det så er ingen det" "Det har aldri jeg opplevd, så da er det bare fantasi" Anonymkode: a0d47...d39 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #24 Skrevet 17. august Det viser til to problem i dagens samfunn: 1. Mange menn føler seg forbigått og oversett og sliter med å finne en partner 2. Ensomme menn henter mye info og trøst på internett fordi de mangler et nettverk å lufte tankene sine med Disse to punktene kan fort bli en ond sirkel der ensomme menn velter seg i andre ensomme menns historier og erfaringer, og tar med seg andres dårlige erfaringer i tillegg til egne erfaringer. Damer blir plutselig en stor gruppe vanskelige mennesker som ifølge nettet har masse negative sider som man må passe seg for, og i tillegg er alle damer så kresne at det nesten ikke er vits i å prøve seg en gang. Hvis da de ensomme mennene moter seg opp og tar kontakt, og blir avvist den ene gangen, blir det fort tolket som at "nei, det er jo ingen vits, for ingen damer vil ha meg". Eller et bevis for det mennene på nett sier om at alle kvinner vil kun ha en type mann, og er man ikke sånn, så har man ikke sjans. Så mister de motet, blir såret, føler seg sviktet og i verste fall utvikles et slags hat mot kvinner. Da får man incels som istedet for å prøve å bli kjent med ulike damer, heller trøster seg i selskap med andre likesinnede menn på nett og bygger oppunder denne oppfatningen om kvinner som en ensartet gruppe. Fokuset burde ikke være på at ensomme menn er ofre for kvinners feil og mangler. Fokuset burde være på enkelte menns ensomhet. Ikke bare når det gjelder mangel på sex eller kjæreste, men generelt på fordelen og viktigheten av å ha et nettverk. Et nettverk med mennesker som man kan snakke med og gjøre ting sammen med. Finner man ikke en partner innenfor dette nettverket (som kanskje de færreste gjør), så øker i hvertfall sjansen for at alle i nettverket kjenner noen andre eller er en del av andre nettverk, og så blir man kjent med flere. Da øker sjansen for å bli kjent med en potensiell partner. Tinder o.l. er basert på utseende, mens det å treffe ulike mennesker IRL er basert på både utseende, kjemi og verdier. Jeg tror også det blir mer synlig at man blir valgt bort på Tinder enn at man blir valgt bort i virkeligheten. Ute i virkeligheten ser man jo ikke alle de menneskene som velger å ikke ta kontakt, mens på Tinder blir det veldig tydelig hvor mange som velger deg bort. I virkeligheten er også sjansen større for å komme i snakk med noen uten at det er en tydelig forventning om sex eller forhold, men som med tiden kanskje kan utvikle seg til noe mer. I "verste" fall blir det bare et vennskap eller et bekjentskap, men det er en fin måte å utvide nettverket på. På Tinder er det veldig ja eller nei, uten noen nyanser i mellom. Da velger damene nei om de er det minste usikre. Det er mye fokus på ensomme menns behov for å få seg dame og/eller ha et aktivt sexliv, men nesten ingen snakker om at ensomme menn også trenger gode venner. Gjerne både kompiser og jentevenner. De trenger å føle at noen trenger dem og bryr seg om dem, og de trenger også noen som ikke bare lar de gli ned i offerrollen men også kan peppe dem opp og åpne øynene for at damer er helt vanlige mennesker som har ulike meninger og preferanser. Jeg tror det på mange måter er skadelig å gå seg fast i algoritmer på internett, der man fort havner i et ekkokammer. Jeg tror faktisk ensomheten og frustrasjonen blir forverret av det. Det blir veldig ensidig, nesten som en slags sekt der det fort blir "oss og de andre", og der de andre (les: kvinner) blir fienden istedet for potensielle venner og kjærester. Folk, både menn og kvinner, trenger å komme seg mer bort fra internett og sjekkeapper, og komme seg ut blant folk. Man ser mer hele mennesker når man møtes på den måten, enn om man ser kun et bilde og en kort tekst og ut i fra det skal bestemme om man er interessert eller ikke. Anonymkode: 0ac7d...25d 3
AnonymBruker Skrevet 17. august #25 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (23 timer siden): Unge gutter opplever at likestillingen har gått for langt. Det er ikke noe de bare "tenker". Det hjelper ikke å bare få de til å tenke annerledes, man må faktisk gjøre noe for å få likestillingen på rett spor igjen. Anonymkode: 85538...124 Fordi de i stor grad lever på nett, der de blir ledet av algoritmer til å lese veldig ensidige historier og erfaringer fra andre. Inkludert influensere som driver heftig ragebaiting for å generere klikk og få penger, og som egentlig ikke står inne for det de sier. Informasjonsstrømmen på nett er enorm, og de færreste klarer å sortere hva som er sant og usant, og hva som er ekte eller uekte. Det er ragebaiting, clickbaiting, bots, AI og renspikka propaganda som roter med hjernen til folk. Spesielt de unge som har vokst opp med å finne alt av info på nett. Likestillingen i Norge er egentlig veldig godt innarbeidet, og de fleste kvinner og menn har like muligheter. Men et rævkjørt skolesystem kombinert med fri flyt av ymse info på nett gjør at vi begynner å bevege oss bakover. Kvinner og menn jobber mot hverandre og krangler om hvem som har det verst (det ser man MYE av på KG) istedet for å jobbe sammen mot et skakkjørt skolesystem der gutter opplever å finne mer støtte i fremmede på nett enn hos dem som skal ivareta dem og hjelpe dem på veien videre i livet (lærere, foreldre, naboer, politikere, samfunnet generelt). Likestillingen er ikke komplett før kvinner og menn jobber sammen for å rette opp et sviktende system, istedet for å jobbe mot hverandre. Anonymkode: 0ac7d...25d 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #26 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Er også gøy å se hvordan KG reagerer når man faktisk legger fram statistikk eller seriøs forskning som underbygger fakta. Da hyles det. Vanlige svaret her inne er "Jeg er ikke sånn, og siden jeg ikke er det så er ingen det" "Det har aldri jeg opplevd, så da er det bare fantasi" Anonymkode: a0d47...d39 En irriterende trend som har oppstått på KG de siste 5-10 årene er at en god del kommunikasjon her på KG mellom menn og kvinner kan kokes ned til følgende lite konstruktive "dialog": Kvinner: Mansplaining/kvinnehat!!! Menn: Hylekor!!! Det er disse få som "hyler" så høyt at alle de andre normale menneskene som ønsker debatt ikke hører hverandre gjennom støyen. Anonymkode: 0ac7d...25d 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #27 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvem er det som sier at kvinner er oppbrukte horer som går ut på dato ved fylte 25 år? Jeg har aldri hørt noen si dette. Det eneste er en del damer på KG som påstår at menn sier slikt. Anonymkode: cb3ba...f5d Det er menn som sier sånt og lignende, med mer. Mener du jeg skal fornekte at det er damer her som kaller menn incels så fort de får sjansen? Nei, tenkte meg det. Anonymkode: c9e6a...fc3 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #28 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hør hør. Gjerne fra de som ikke engang forstår begrepet. «Jeg er uenig, du er en incel». Anonymkode: e28fe...49c På den andre siden har man de som kaller alt av engasjement fra damer for "hylekor". Et godt eksempel i et innlegg over her, i denne tråden. Folk, både menn og kvinner, må lære seg å diskutere uten å være så jækla opptatt av å rakke ned på hverandre. Anonymkode: 0ac7d...25d
AnonymBruker Skrevet 17. august #29 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (30 minutter siden): På den andre siden har man de som kaller alt av engasjement fra damer for "hylekor". Et godt eksempel i et innlegg over her, i denne tråden. Folk, både menn og kvinner, må lære seg å diskutere uten å være så jækla opptatt av å rakke ned på hverandre. Anonymkode: 0ac7d...25d Men da må damer (og en del menn) også slutte å si at alle argumenter som kommer fra forskning for kvinnehat og mansplaining. Det gjør det vanskelig å kunne diskutere. Har fått kjeft så mange ganger fra anonyme brukere for å fortelle om egen opplevelse. Da går de fleste her inne i full forsvar og fornektelse. Å prøve å forstå hverandre er ikke i tankene en gang. Har prøvd å komme med en seriøs debatt i mange temaer, og det er alt for mange her inne som går totalt i forsvar og fornektelse. Være seg ting som har med kjønn å gjøre, eller mat, eller klær, eller teknologi, eller økonomi, eller hva som helst. Det er bare å se på alle folk i tråden fra hun som klagde over å slite med å finne klær som ikke er av plast. Hun blir angrepet av andre brukere. Selv om jeg bruker Anonym en del selv burde vel egentlig man bare skru av muligheten for det i hele forumet. Og gjøre som andre plasser, de første 5-10 innleggene må manuelt godkjennes av moderator. Da kan man kanskje få en fornuftig diskusjon her inne. Du rakker jo selv ned på folk som prøver å være fornuftig og forklare hvorfor det føles som det gjør i dette forumet kontra reddit Anonymkode: a0d47...d39
syk og gal Skrevet 19. august #30 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (På 17.8.2025 den 17.50): Likestillingen er ikke komplett før kvinner og menn jobber sammen for å rette opp et sviktende system, istedet for å jobbe mot hverandre. Anonymkode: 0ac7d...25d Det du beskriver her er nasjonalsosialisme og det er strengt forbudt!
AnonymBruker Skrevet 19. august #31 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (På 17.8.2025 den 15.53): Hvem er det som sier at kvinner er oppbrukte horer som går ut på dato ved fylte 25 år? Jeg har aldri hørt noen si dette. Det eneste er en del damer på KG som påstår at menn sier slikt. Anonymkode: cb3ba...f5d Andrew Tate. Anonymkode: 60937...7ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå