Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av og til så ser jeg på sammenlignbare tråder på reditt og kvinneguiden for å se om svarene varierer mye. Mitt inntrykk er at på reditt så er diskusjoner om dating og slikt en helt annen tone. Det virker som menn virkelig har inntatt en offerrolle og psyker hverandre opp så utrolig mye at det er nesten skadelig… og i tillegg så er det en del kvinneprofiler som bekrefter disse synspunktene. For eksempel.. diskusjoner om dating, sex og åpne forhold lener seg rett på at samfunnet favoriserer kvinner og at det er mye vanskeligere for menn. Så kommer kvinneprofiler inn å bekrefter disse teoriene for dem og sier at det er så lett for kvinner. Jeg ser ofte samme argumenter fra sinte menn her inne som har vært i gamle tråder på reditt. Jeg lurer på.. hva kommer ut av disse mannsdominerte ekko kammer forumene egentlig? I hvilken grad er dette en trussel for unge kvinners sikkerhet, når menn sitter å psyker hverandre opp og varmer opp hat og avsky til et kokepunkt.. når smeller det? 

Anonymkode: 9f1a1...71a

• Liker 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Interessant ! Har du eksempler ? Tenker du på kvinneguiden som ekkokammer den andre veien ?

Anonymkode: 684f8...545

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en ekte trussel fordi unge gutter har begynnt å tenke at lilestilling har gått for langt.

Jeg vet ikke engang om jeg orker å begynne, men det er oss det går utover om jeg ikke gjør. Men kan være så brutalt dumme og uretferdige, men de skjønner det ikke slev. De er ikke vant til å reflektere og damer det går bra med er glad i å påstå og damer som vil bli valgt ber på sine kne om ja plis undertrykk meg, alle damer er så dumme.

Nei jeg hater ikke menn og i mitt normale liv merker jeg det ikke og er ei udatende dame med gode relajsoner, som tilfeldigvis bruker alt for mye tid på nett og har fått med meg alt. Og det er for mye. 

Anonymkode: 682e1...397

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Av og til så ser jeg på sammenlignbare tråder på reditt og kvinneguiden for å se om svarene varierer mye. Mitt inntrykk er at på reditt så er diskusjoner om dating og slikt en helt annen tone. Det virker som menn virkelig har inntatt en offerrolle og psyker hverandre opp så utrolig mye at det er nesten skadelig… og i tillegg så er det en del kvinneprofiler som bekrefter disse synspunktene. For eksempel.. diskusjoner om dating, sex og åpne forhold lener seg rett på at samfunnet favoriserer kvinner og at det er mye vanskeligere for menn. Så kommer kvinneprofiler inn å bekrefter disse teoriene for dem og sier at det er så lett for kvinner. Jeg ser ofte samme argumenter fra sinte menn her inne som har vært i gamle tråder på reditt. Jeg lurer på.. hva kommer ut av disse mannsdominerte ekko kammer forumene egentlig? I hvilken grad er dette en trussel for unge kvinners sikkerhet, når menn sitter å psyker hverandre opp og varmer opp hat og avsky til et kokepunkt.. når smeller det? 

Det er vel deres faktiske erfaringer i livet da?

Anonymkode: abb0d...620

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en ekte trussel fordi unge gutter har begynnt å tenke at lilestilling har gått for langt.

Jeg vet ikke engang om jeg orker å begynne, men det er oss det går utover om jeg ikke gjør. Men kan være så brutalt dumme og uretferdige, men de skjønner det ikke slev. De er ikke vant til å reflektere og damer det går bra med er glad i å påstå og damer som vil bli valgt ber på sine kne om ja plis undertrykk meg, alle damer er så dumme.

Nei jeg hater ikke menn og i mitt normale liv merker jeg det ikke og er ei udatende dame med gode relajsoner, som tilfeldigvis bruker alt for mye tid på nett og har fått med meg alt. Og det er for mye. 

Hmmm, mener du at menn ikke diskrimineres på kjønn i Norge år 2025?

Anonymkode: 5f071...5fe

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bla bla bla

Og det er for mye. 

Ja, det har vært for mye dulling og favoritisering i feminismens navn lenge etter at likestilling var et faktum. 

Anonymkode: 33118...c85

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hmmm, mener du at menn ikke diskrimineres på kjønn i Norge år 2025?

Nei det mener jeg ikke. Jeg mener det er for mange ulogiske og dumme mennesker som ikke takler å oppføre seg mot andre og unne dem et normalt godt liv. 

Menn diskrimineres ikke i nærheten av det kvinner diskrimineres. Ingen mann trenger å forvente å få høre eller trenger å risikere å bli utestengt fra et forum fordi han ble sinnt på noen fordi de påsto kjønnet hans ikke burde ha menneskerettigheter, som om det er en føkkings normal samtale å ha fra starten av. Så var det å si føkkings psyko så mye verre, enn å si, jeg syns vi bør frata noen rettigheter som faktisk er psyko. Null kødd.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det har vært for mye dulling og favoritisering i feminismens navn lenge etter at likestilling var et faktum. 

Nei det har det ikke nei. Likestilling er ikke et faktim i det hele tatt, vi er verdens mest likestillte land og våre menn er noen idioter som har vokst opp med likestillte kvinner og enda ikke forstår at det å unne ei kvinne retrigheter over egen kropp er riktig.

Det er noe fundememtalt galt.

Gjelder ikke oppegående individer.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har menn som sier, kvinner er oppbrukte horer som går ut på dato ved fylkte 25 år.

Vi har menn som sier de nå må reise til fattige land som har like verdier som dem, dere vet hva det betyr.

Damer er ikke bestandig bedre. Jeg vet ikke hvorfor jeg tror det er et intelekt problem, for det trenger ikke være det. Men de sliter med å se sammenhenger.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

La meg gjette, du har ikke vært så lenge på kvinneguiden?

Anonymkode: 85538...124

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Unge gutter opplever at likestillingen har gått for langt. Det er ikke noe de bare "tenker".

Det hjelper ikke å bare få de til å tenke annerledes, man må faktisk gjøre noe for å få likestillingen på rett spor igjen.

Anonymkode: 85538...124

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hva mener du? Hvordan blir kvinner favorisert og dullet med? Innen hvilke områder? 

Anonymkode: 4e866...ee9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det har alltid vært en klage klagemur på nettet for menn. Det er viktig å forstå at for å finne det "egentlige" ståstedet så må du kutte vekk frustrasjonen og følelsenene. Når man gjør det så er trafikken ganske mye lavere og meningene mindre radikale. Er helt det samme med /r/feminism eller /r/twoxchromosomes. Forhåpentlighvis forstår folk at det som skjer er ikke en seriøs diskusjon og det er mangen som ønsker og leter etter reddit alternativer nettopp på grunn av dette.  Jeg tror den eneste måten å fikse det å forandre måten samtalene er holdt, f.eks (seriøs tråd tagging). 

Men for å si det sånn, du leter etter avgrunnen og finner en avgrunn. Og så poengterer du på at det er mørkt og skummelt. Med annet perspektiv kan man peke ut at ekstremt lett å lyse opp og at du har god tilgang på en spesifikk målgruppe. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva mener du? Hvordan blir kvinner favorisert og dullet med? Innen hvilke områder? 

https://utdanningsforskning.no/artikler/2018/larere-favoriserer-jenter/

https://www.nrk.no/ostfold/xl/kvinner-far-kortere-fengselsstraffer-enn-menn-1.17176807

https://www.nhh.no/nhh-bulletin/artikkelarkiv/2024/desember/ogsa-menn-diskrimineres--sarlig-som-fedre/

https://www.revisorforeningen.no/fag/nyheter/krav-til-kjonnsbalanse-i-norske-styrer/

§ 1.Formål

Lovens formål er å fremme likestilling og hindre diskriminering på grunn av kjønn, graviditet, permisjon ved fødsel eller adopsjon, omsorgsoppgaver, etnisitet, religion, livssyn, funksjonsnedsettelse, seksuell orientering, kjønnsidentitet, kjønnsuttrykk, alder og andre vesentlige forhold ved en person.

Med likestilling menes likeverd, like muligheter og like rettigheter. Likestilling forutsetter tilgjengelighet og tilrettelegging.

Loven tar særlig sikte på å bedre kvinners og minoriteters stilling. Loven skal bidra til å bygge ned samfunnsskapte funksjonshemmende barrierer, og hindre at nye skapes.

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mitt inntrykk er at på reditt så er diskusjoner om dating og slikt en helt annen tone.

Jeg tror moderatorene ofte er strengere på Reddit. Dette med å kalle folk "incel" og slippe unna med det er et KG-fenomen. Og det ødelegger alt for mange tråder her.

Anonymkode: cb3ba...f5d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror moderatorene ofte er strengere på Reddit. Dette med å kalle folk "incel" og slippe unna med det er et KG-fenomen. Og det ødelegger alt for mange tråder her.

Anonymkode: cb3ba...f5d

Hør hør. Gjerne fra de som ikke engang forstår begrepet. «Jeg er uenig, du er en incel».

Anonymkode: e28fe...49c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Feminisme har blitt ett skjellsord uten innhold for ting som ikke er helt bra i samfunnet vårt. Skolevesenet vårt som ikke klarer å fange opp en del av gutters interesser og læringsmåter som kunne ha løftet en del gutter til å mestre bedre enn i dag. 

Når det gjelder fedrekvoten er den veldig viktig for likestilling og omsorg for barn, noe som de fleste kvinner i dag ser på som positivt. Men arbeidsgiver til far kan ha innvendinger på at far ønsker lenger permisjon enn lovpålagte uker. I 2014 prøvde de å redusere fedrekvoten fra 14 til 10 uker slik at hver familie kunne fordele permisjonen slik de ønsket. Dette fungerte ikke, da svært mange menn opplevde at sin arbeidsgiver syntes det var en dårlig ide og satte arbeidsplassen i en knipe med mer permisjon enn lovpålagte uker. 2018 ble fedrekvoten satt til 15 uker. Det var ikke feminismen som rådet her, men at arbeidslivet ikke var klar og at fedre må kjempe sin kamp enn å peke på kvinner og såkalt feminisme. 

At man i 2025 må tvinge godt kvalifiserte kvinner inn døra i styrerom for at ikke menn bare skal ansette hverandre er jo bare tragikomisk, men helt nødvendig selvom det burde være overflødig.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vel deres faktiske erfaringer i livet da?

Anonymkode: abb0d...620

Ok.. så hva med å da ta ansvar for sitt eget liv, se innover i stedet for å finne noen å skylde på. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det mest nedstemmende for mennene selv og for samfunnet er NEDpsykingen. I disse debattene bygger damer hverandre opp (man ser de til og med prøve å bygge slike menn opp), men menn i disse debattene river hverandre ned. De insisterer på at det ikke skal finnes lys i tunnelen. Ikke rart noen av dem tar livet sitt. Det er forferdelig destruktivt i mange av trådene. Det kommer bokstavelig talt av "deres egen" teori: et biologisk hierarki hvor man er tildelt sin genetisk betingede skjebne, der det ikke er håp for endring.

Anonymkode: c9e6a...fc3

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...