AnonymBruker Skrevet 16. august #1 Skrevet 16. august Kjenner jeg får helt vondt i magen av å tenke på det. Han er 16 år, og mange kompiser har sykkel. Han har aldri før hatt interesse for noe sånt før. Han har knapt nok syklet på vanlig sykkel i sitt liv. Hva ville dere gjort? Er jo ikke så lett å nekte han heller pga min bekymring. Men har vært så mange ulykker nå i det siste som er relatert til motorsykkel. Anonymkode: cfd46...2b8 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #2 Skrevet 16. august Skjønner deg godt. Hadde vært helt uaktuelt for min del. Jeg støtter UP-sjef Smedsrud som nylig tok til orde for å øke til 18-årsgrense på lett motorsykkel, og som sa at han aldri ville latt sønnen ta "lettlappen" hvis han var 16 i dag. Altfor farlig. Ulykkesstatistikken sier sitt. PS. Ungdommen din trenger sikkert økonomisk hjelp til lappen uansett? Snører mor og far igjen pengesekken så er det vel ikke mer å diskutere? Anonymkode: bdc77...600 17 1 7
AnonymBruker Skrevet 16. august #3 Skrevet 16. august Si nei og vær en ansvarlig forelder. Spar pengene, det er nesten like dyrt som bil-lappen, og i en bil er det ikke stor sjangs for å dø. Anonymkode: 21629...455 6 7
AnonymBruker Skrevet 16. august #4 Skrevet 16. august Fullstendig uaktuelt, og vi bor avsides til. Men her får ungdommen klare seg med mopedlappen Anonymkode: 1b796...f08 3
AnonymBruker Skrevet 16. august #5 Skrevet 16. august Takk alle sammen! Skal vise disse meldingene til faren! Han er jo idiot i hodet som backer han på dette.. Anonymkode: cfd46...2b8 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #6 Skrevet 16. august Fullstendig uaktuelt her. Vi har sagt til våre barn at de får førekort på bil av oss. Vil de være så dumme å ta lappen på lettmotorsykkel, så dropper vi å dekke lappen. For det er helt uaktuel å Støtte dumskapen det er å slippe en 16.årinh ut i trafikken på en motorsykkel. Anonymkode: fb6fe...f26 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. august #7 Skrevet 16. august Det hadde blitt et nei i fra meg. Det er alt for mange ulykker med disse unge sjåførene. De blir så sårbare på to hjul. Anonymkode: b3589...91c 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #8 Skrevet 16. august Vis han denne artikkelen og ulykkesstatistikken; https://www.nrk.no/sorlandet/vil-nekte-16-aringer-a-kjore-lett-mc_-_-for-farlig-1.17526134 Anonymkode: ee9b1...a25 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #9 Skrevet 16. august "Nei. Det får du ikke lov til." Anonymkode: 114ab...78b 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #10 Skrevet 16. august Min fikk lappen til lettsykkel da han var 16. Aldri noe problem Anonymkode: 78908...092 10 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #11 Skrevet 16. august Moped er jo mye farligere. Omtrent ikke opplæring og de lager farlige situasjoner i trafikken når de ikke klarer å holde fartsgrensa. Lettlappen krever ordentlig opplæring og oppkjøring. Anonymkode: 78908...092 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #12 Skrevet 16. august Heller det enn moped, min kjørte lett meg i to år Anonymkode: 9a2bd...ece 7
AnonymBruker Skrevet 16. august #13 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk alle sammen! Skal vise disse meldingene til faren! Han er jo idiot i hodet som backer han på dette.. Anonymkode: cfd46...2b8 Herregud for en måte omtale far på, det er ingen grunn til å kalle han idiot Anonymkode: 9a2bd...ece 10 3
AnonymBruker Skrevet 16. august #14 Skrevet 16. august Mange, ALT FOR MANGE, som har vært der du er nå, og som har fulgt barnet sitt i graven. Nei. Bare NEI. Har vært helt grusomt mange flotte ungdommer som er revet bort som følge av moped/ lett- motorsykkel. De sitter så ubeskyttet, er så unge… Fatter ikke at det er lovlig 😳 Anonymkode: 22f58...82e 3 1 6
Brunello Skrevet 16. august #15 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk alle sammen! Skal vise disse meldingene til faren! Han er jo idiot i hodet som backer han på dette.. Anonymkode: cfd46...2b8 Du kan jo også sende men link til avisoppslagene fra alle dødsulykkene de siste årene. 5 2
Brunello Skrevet 16. august #16 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Moped er jo mye farligere. Omtrent ikke opplæring og de lager farlige situasjoner i trafikken når de ikke klarer å holde fartsgrensa. Lettlappen krever ordentlig opplæring og oppkjøring. Anonymkode: 78908...092 Det er lett motorsykkel som har stått for flest dødsulykker. 8 4
AnonymBruker Skrevet 16. august #17 Skrevet 16. august Nei, bare nei! Vær så snill! 😢De er ikke moden for dette! Anonymkode: ca6b7...b04 4 1
Hensatt Skrevet 16. august #18 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Moped er jo mye farligere. Omtrent ikke opplæring og de lager farlige situasjoner i trafikken når de ikke klarer å holde fartsgrensa. Lettlappen krever ordentlig opplæring og oppkjøring. Anonymkode: 78908...092 Hvor mange dødsulykker er det på moped kontra lett-motorsykler? 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #19 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Min fikk lappen til lettsykkel da han var 16. Aldri noe problem Anonymkode: 78908...092 Nei, det gikk kanskje bra for ditt barn, men har du fått med deg dødsfallene som har vært? Ingen oppegående foreldre lar barna få lettsykkel! Anonymkode: ca6b7...b04 2 1
Brunello Skrevet 16. august #20 Skrevet 16. august Alt på to hjul er livsfarlig og russisk rulett. Det sier alt at den strengeste aldersgrensen som finnes i Norge er å kjøre tung motorsykkel. 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå