Gå til innhold

Hjelp, ungdommen vil ta lappen på lettmotorsykkel!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg får helt vondt i magen av å tenke på det. Han er 16 år, og mange kompiser har sykkel. Han har aldri før hatt interesse for noe sånt før. Han har knapt nok syklet på vanlig sykkel i sitt liv. Hva ville dere gjort? Er jo ikke så lett å nekte han heller pga min bekymring. Men har vært så mange ulykker nå i det siste som er relatert til motorsykkel. 

Anonymkode: cfd46...2b8

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt. Hadde vært helt uaktuelt for min del.

Jeg støtter UP-sjef Smedsrud som nylig tok til orde for å øke til 18-årsgrense på lett motorsykkel, og som sa at han aldri ville latt sønnen ta "lettlappen" hvis han var 16 i dag.

Altfor farlig. Ulykkesstatistikken sier sitt.

PS. Ungdommen din trenger sikkert økonomisk hjelp til lappen uansett? Snører mor og far igjen pengesekken så er det vel ikke mer å diskutere?

Anonymkode: bdc77...600

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Si nei og vær en ansvarlig forelder. Spar pengene, det er nesten like dyrt som bil-lappen, og i en bil er det ikke stor sjangs for å dø.

Anonymkode: 21629...455

• Liker 6
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Fullstendig uaktuelt, og vi bor avsides til. Men her får ungdommen klare seg med mopedlappen 

Anonymkode: 1b796...f08

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk alle sammen! Skal vise disse meldingene til faren! Han er jo idiot i hodet som backer han på dette..

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fullstendig uaktuelt her.

Vi har sagt til våre barn at de får førekort på bil av oss. Vil de være så dumme å ta lappen på lettmotorsykkel, så dropper vi å dekke lappen. For det er helt uaktuel å Støtte dumskapen det er å slippe en 16.årinh ut i trafikken på en motorsykkel.

Anonymkode: fb6fe...f26

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde blitt et nei i fra meg. Det er alt for mange ulykker med disse unge sjåførene. De blir så sårbare på to hjul. 

Anonymkode: b3589...91c

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

"Nei. Det får du ikke lov til."

Anonymkode: 114ab...78b

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min fikk lappen til lettsykkel da han var 16. Aldri noe problem

Anonymkode: 78908...092

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Moped er jo mye farligere. Omtrent ikke opplæring og de lager farlige situasjoner i trafikken når de ikke klarer å holde fartsgrensa. Lettlappen krever ordentlig opplæring og oppkjøring.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Heller det enn moped, min kjørte lett meg i to år 

Anonymkode: 9a2bd...ece

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk alle sammen! Skal vise disse meldingene til faren! Han er jo idiot i hodet som backer han på dette..

Herregud for en måte  omtale far på, det er ingen grunn til å kalle han idiot

Anonymkode: 9a2bd...ece

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange, ALT FOR MANGE, som har vært der du er nå, og som har fulgt barnet sitt i graven.

Nei. Bare NEI. Har vært helt grusomt mange flotte ungdommer som er revet bort som følge av moped/ lett- motorsykkel. 

De sitter så ubeskyttet, er så unge… Fatter ikke at det er lovlig 😳

Anonymkode: 22f58...82e

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du kan jo også sende men link til avisoppslagene fra alle dødsulykkene de siste årene. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Moped er jo mye farligere. Omtrent ikke opplæring og de lager farlige situasjoner i trafikken når de ikke klarer å holde fartsgrensa. Lettlappen krever ordentlig opplæring og oppkjøring.

Det er lett motorsykkel som har stått for flest dødsulykker.

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, bare nei! Vær så snill! 😢De er ikke moden for dette! 

Anonymkode: ca6b7...b04

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hvor mange dødsulykker er det på moped kontra lett-motorsykler?

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Min fikk lappen til lettsykkel da han var 16. Aldri noe problem

Nei, det gikk kanskje bra for ditt barn, men har du fått med deg dødsfallene som har vært? Ingen oppegående foreldre lar barna få lettsykkel! 

Anonymkode: ca6b7...b04

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Alt på to hjul er livsfarlig og russisk rulett. Det sier alt at den strengeste aldersgrensen som finnes i Norge er å kjøre tung motorsykkel. 

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...