Gå til innhold

Hvorfor bruker ikke kvinner mer skjørt enn det de gjør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker skjørt eller kjole nesten hver dag,  sommer som vinter.  Synes det er behagelig og kledelig.  Synes alle kvinner kler kjoler bedre enn bukser.  

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Går du virkelig så mye ut/inn at det blir slitsomt? I helgene om vinteren kan jeg fint være inne hele dagen. Ikke noe stress å pynte seg i et skjørt da. Må jeg ut en tur i løpet av dagen tar det 2 min å skifte til ei bukse.

Anonymkode: e236d...512

Ja er mye ut/inn i løpet av en dag med barn som skal hit og dit, hund, handling osv

Anonymkode: bb1d7...b6d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Da lever du sikkert anderledes enn mange andre. Jeg er ute og handler, ute å måker snø, ute når jeg skal på jobb osv. Mange ganger ut og inn hver dag. Ikke en eneste dag jeg er bare inne hvertfall. Og EN ting setter jeg pris på med 2025 er at det er fullt akseptabelt for damer å bruke bukser. 

Anonymkode: 38996...aec

Helt enig, denne tråden blir like dum så å si at hvorfor går ikke menn i dress og slips mer enn de gjør. Er vel 100 år siden det ble vanlig for kvinner å gå med bukser

• Nyttig 1
Skrevet
tirben skrev (38 minutter siden):

Bruker skjørt eller kjole nesten hver dag,  sommer som vinter.  Synes det er behagelig og kledelig.  Synes alle kvinner kler kjoler bedre enn bukser.  

Enig

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 15.27):

Har du gått i skjørt? Siden du omtaler det som noe du synes ser tiltalende ut estetisk og praktisk? Det at du ikke definerer deg som kvinne er ikke på noe vis viktig. Klær har ikke kjønn. Menn har både gjennom historien og i nåtiden brukt skjørt mye (selv om de av og til gir det et annet navn for å tekkes menns skjøre ego)

Uansett. Kjøp deg et skjørt eller sju. Finn ut av det. For du kommer til å finne ut hvorfor folk går med skjørt - og ikke går med skjørt - om du bare forsøker en uke eller tre.

Anonymkode: 26f4c...2dc

Jeg har brukt mye kjoler og det er bare en nytelse å få av buksa og på med kjole.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg elsker kjoler og skjørt, men det er ofte for kaldt i Norge 

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er så gale, det som er gale er hvis en begynner å vise pupper og tro det er helt normalt - at en velger å ta bilde av det og legge det ut på linjeforeningssiden på facebook. Er på en slik data linje, og det har endt opp med at kvinner er direkte livredd for å være med i linjen - pga de såkalte "pule festene" og rykter omrking en del voldtekt som skjer, hørt en del rykter dessverre .

Anonymkode: 55db5...347

AnonymBruker
Skrevet
Phoenix Heart skrev (På 16.8.2025 den 16.17):

Jeg har aldri likt å gå i skjørt (heller ikke kjole) føler meg ikke vel i det, brukes kun om jeg er helt nødt. 

Når er du nødt da? Brudepike?

Anonymkode: 205f9...92e

AnonymBruker
Skrevet

Har stygge legger og føtter, så bruker ikke skjørt/kjole før det er kaldt nok til å ha på 40-60 den strømpebukse som skjuler skavankene.

Anonymkode: e236d...512

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes ikke det er så gale, det som er gale er hvis en begynner å vise pupper og tro det er helt normalt - at en velger å ta bilde av det og legge det ut på linjeforeningssiden på facebook. Er på en slik data linje, og det har endt opp med at kvinner er direkte livredd for å være med i linjen - pga de såkalte "pule festene" og rykter omrking en del voldtekt som skjer, hørt en del rykter dessverre .

Wtf.

Anonymkode: 4f4c2...c8b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Svarer du egentlig i en annen tråd her?? 

Anonymkode: 28d0f...04b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hæ? Håper du har svart på feil tråd?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 16.18):

Hvis du har brede hofter er blyantskjørt gull. Men man får da begrensning i steget.

Anonymkode: 32812...dba

Ikke hvis det er splitt i skjørtet, eller skjørtet er elastisk. 🤔

Går nesten alltid i skjørt eller kjole.

Anonymkode: 7d8f3...707

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...