Gå til innhold

Vi må stålsette oss, støtte Ukraina så lenge det er nødvendig, ikke godta fred basert på ukrainsk kapitulasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er fint å se i denne tråden at folk holder seg til Putin og Russland og ikke omtaler russere generelt stygt. Sier ikke at det ikke er mange som ikke støtter det regimet, men å dra alle under en kam.Det er det jo desverre lett for når det som skjer er så jævlig, men jeg kjenner flere russere som synes Putin er en sprø idiot, men hele tiden blir møtt med avklaring og å måtte forsvare å være russisk. Ei nær venninne er russisk og elsker maten, musikken, språket etc...men hater Putin og er blant de mest lbgtq vennlige jeg vet om og er ikke religiøs en plass og må likevel svare på krig krig krig når det av og til i en samtale kommer frem at hun er russisk. Ikke ta for gitt at alle russere heier på regimet. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
tussi84 skrev (På 10.9.2025 den 14.54):

Ukraina, og Nato vil ikke ha slutt på denne krigen.

Jo det vil de. Det er faktisk Russland som startet krigen, og de kan avslutte den når som helst.

Sitat

Selv om feil så tror jeg at den eneste løsningen for fred i Ukraina er at Russland får de områdene han vil ha. Vesten må samtidig slutte med å sende våpen og andre militære ting til Ukraina. Humanitær hjelp er noe annet. 

Putin vil ha hele Ukraina.

Sitat

Verden og land har forandret seg i tusenvis av år. Land eller områder har blitt erobret og grenser har flyttet på seg. Noen land har fått nye navn, flere land har dukket opp, og noen land eksisterer ikke lenger på en måte. Øyer som har tilhørt en nasjon tilhører flere århundrer senere et annet land.

Hva har dette med saken å gjøre? Ukraina er en internasjonalt anerkjent stat som selv Russland har anerkjent. De kan ikke bare plutselig bestemme seg for å stjele land fra Ukraina.

Hvorfor prøver du å rettferdiggjøre krig og imperialisme?

Sitat

Samtidig så er ikke Ukraina og Nato uskyldig I denne konflikten. Hvis man har lest litt historie/vet noe om historien etter den andre verdenskrig, så var Europa delt i to. NATO ble dannet som en forsvarsalianse for vest Europa og USA, mens Sovjetunionen skulle ha sine allianser i land som tilhørte Øst Europa. På den måten hadde både Vesten og Østen sine allierte. Så kom begynnelsen av 90 tallet, og både Sovjetunionen og Yugoslavia ble delt opp i mange ulike land. Etter det begynte flere og flere av de østlige landene å ønske Nato medlemskap. Så hva har blitt resultatet nå 35 år senere? Jo nesten hele Europa er medlem av Nato. Russland står derfor mer eller mindre alene, og det var ikke det som var avtalen! 

Jo, Ukraina og NATO er helt uskyldige. Ukraina vurderte ikke NATO-medlemskap engang før Russland invaderte i 2014.

Så historieomskrivingen din blir bare useriøs.

Det var ingen avtale som du påstår.

Sitat

Når alt det er sagt så mener jeg at militær angrep på Ukraina var feil, men historien bak det forstår jeg litt.

Nei, du gjør jo åpenbart ikke det. Ikke bare vurderte ikke Ukraina medlemskap i NATO engang før 2014, men Putin selv innrømmet overfor Tucker Carlson at invasjonen ikke hadde noe med NATO å gjøre. Invasjonen var et resultat av at Putin mener Ukraina ikke er en legitim stat, men tilhører Russland.

Det du i realiteten sier er at du støtter russisk imperialisme.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...