Nordmor Skrevet 16. august #1 Skrevet 16. august Ungdommen min er syk, mye uavklart nå, men han er innlagt på sykehus. Jeg er så bekymret, helt knekt egentlig, klare ikke å tenke på annet. Strever med å sove, spise og holde masken bland folk. Bare tankespinn. Er lærer og skal egentlig på jobb om få dager, men vet ikke hvordan jeg skal makte det. Har lest mye i det siste at en blir ikke sykemeldt av at andre er syk, men kan en bli syk av bekymring? 6
Catbert Skrevet 16. august #2 Skrevet 16. august Stakkars deg! Kanskje du burde ta en tur til legen også? Kanskje du kan bli sykemeldt eller få hjelp til å takle det. Du må ta vare på deg selv slik at du klarer å være der for barnet ditt. Klem til deg 💕 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #3 Skrevet 16. august Nordmor skrev (17 minutter siden): Ungdommen min er syk, mye uavklart nå, men han er innlagt på sykehus. Jeg er så bekymret, helt knekt egentlig, klare ikke å tenke på annet. Strever med å sove, spise og holde masken bland folk. Bare tankespinn. Er lærer og skal egentlig på jobb om få dager, men vet ikke hvordan jeg skal makte det. Har lest mye i det siste at en blir ikke sykemeldt av at andre er syk, men kan en bli syk av bekymring? Huff, jeg føler virkelig med deg! Men du, dette skal gå bra! De er flinke, og hun/han er i de beste hender nå. Ville gått til legen og sagt det som det er, at akkurat nå har du ikke kapasitet til mer enn å konsentrere deg om det viktigste i livet ditt. Ønsker dere alt godt ❤️ Anonymkode: 117d1...d25
AnonymBruker Skrevet 16. august #4 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Huff, jeg føler virkelig med deg! Men du, dette skal gå bra! De er flinke, og hun/han er i de beste hender nå. Ville gått til legen og sagt det som det er, at akkurat nå har du ikke kapasitet til mer enn å konsentrere deg om det viktigste i livet ditt. Ønsker dere alt godt ❤️ Anonymkode: 117d1...d25 Beklager, ser nå at det står han i innlegget. Masse god bedring til gutten din 🫶 Anonymkode: 117d1...d25
AnonymBruker Skrevet 16. august #5 Skrevet 16. august Ja, man kan bli syk av bekymring. Jeg ble så syk av stress/bekymring at jeg kollapset og havnet på legevakten. Ikke la det gå så langt... Anonymkode: c4504...bb3 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #6 Skrevet 16. august Man kan absolutt bli syk av ytre stress, ja. Dersom ungdommen er under atten og innlagt på sykehus, har han rett til å ha en forelder der og denne har rett på pleiepenger og fri fra jobb. Anonymkode: 2ce23...df6 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #7 Skrevet 16. august Enig med #6/forrige taler, pleiepenger. Anonymkode: 4f740...00c
AnonymBruker Skrevet 16. august #8 Skrevet 16. august Jeg fikk sykemelding av legen når min mann ble innlagt med alvorlig sykdom, var ingen tvil fra legen sin side. Så tenker du absolutt bør ta en samtale med legen din. Anonymkode: e4614...78c 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #9 Skrevet 16. august Ja, selvfølgelig kan man bli syk av bekymring. Se på angstlidelsene. Anonymkode: 6d40f...16e 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #10 Skrevet 16. august Her er nok pleiepenger det riktige, siden det er en ungdom Anonymkode: 322d3...5cf
Nordmor Skrevet 17. august Forfatter #11 Skrevet 17. august Det er far som er med. Er også noe der, men mest far etter guttens ønske. Tror det er for at jeg sliter med å ikke se bekymret ut og holde masken. Vi vet ennå så lite, så mange ubesvarte spørsmål. Sånn rent teoretisk burde jeg komme meg på jobb bare. Men så er det jo det at jeg vet faktisk ikke hvordan bare skal ta meg sammen... Prøver så godt jeg kan å ikke gå helt i oppløsning for småsøsken sin skyld. Men blitt takeaway og ferdigmat hele uken.
AnonymBruker Skrevet 18. august #12 Skrevet 18. august Ta deg egenmelding du. Dette er fraværsgrunn. Håper sønnen din blir frisk. 🥰 Anonymkode: ef752...d18
AnonymBruker Skrevet 18. august #13 Skrevet 18. august Det er helt klart fraværsgrunn når barnet er på sykehus, og begge foreldre kan få pleiepenger Da vår sønn var syk hadde vi pleiepenger begge to, selv om vi mått bytte på å være på sykehuset pga søsken Anonymkode: 09fdd...308
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå